Svar

Hvorfor giver TDC Sikkerhedspakke en advarsel?

Efter at jeg har installeret TDC Sikkerhedspakken, så får jeg periodevis med ca. 10 sekunders mellemrum en advarsel om at Sikkehedspakken er slået fra. Hvis jeg når at klikke på beskeden (den står ca. 1 sekund), så åbner vinduet for Sikkerhespakken og meddeler, at alt er i orden.

Det er bare så irriterende med den advarsel, som popper op i tide og utide. 

MEN ER DER NOGET OM DET? Er Sikkerhedspakken rent faktisk slået fra indtil jeg klikker på advarselen? Eller er der en fejl?

Jeg har tidligere lagt et tilsvarende indlæg i Bredbåndsafdelingen af dette forum, - desværre uden nogen reaktion![i]

icon

Bedste svar af PeterA1 26 juli 2011, 05:55

Jeg vil gerne supplere.... Glad humørikon

Sikkerhedspakken er et uhyre komplekst stykke software. Der er et utal af steder der kan ske noget som gør at programmet ikke kører helt stabilt.

Om det gør dig sårbar overfor angreb? Nja..... sandsynligvis ikke. Og hvis du holder dig fra at downloade alt muligt skrammel fra mere lyssky kilder, tilføjelsesprogrammer fra Facebook, klikke på links i mystiske e-mails osv. så er du med næsten 100% sikkerhed fuldt beskyttet. Og sådan er det også med en fungerende installation - dem der laver noget "snavs" er jo altid et skridt foran dem der laver kuren.

Jeg har brugt sikkerhedspakken siden den kom frem, og har haft den installeret på et større antal computere. Det har flere gange givet problemer. I stedet for at forsøge på at fixe installationen har jeg fundet ud af at det er meget nemmere at slette pakken og installere den forfra. Bemærk at når du gør det på den måde, så skal computeren have god til til at stå og hente opdateringer, genstarte og hvad den nu får lyst til. Den seneste computer i familien er en lille netbook med en lille langsom processor - der tog det mere en 12 timer.....

Vh

Peter

Se original

4 Kommentarer

Hej lx2ba

Jeg har ikke den sikkerhedspakke, så det er vist begranset for hvad jeg kan bidrage med.

Når du åbner din pc, begynder de forskællige programmer at blive tilgængelige. Det sker i samme rækkefølge hvergang. Det kunne tyde på at sikkerhedspakken forsøger at opdatere, før internetforbindelsen er etableret.

Problemet med det skilt, kan måske løses ved at du afinstallerer pakken og installerer den igen. Dette er dog kun et gæt, så vent lidt. Det kan jo være der er en anden bruger det har et bedre forslag.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg vil gerne supplere.... Glad humørikon

Sikkerhedspakken er et uhyre komplekst stykke software. Der er et utal af steder der kan ske noget som gør at programmet ikke kører helt stabilt.

Om det gør dig sårbar overfor angreb? Nja..... sandsynligvis ikke. Og hvis du holder dig fra at downloade alt muligt skrammel fra mere lyssky kilder, tilføjelsesprogrammer fra Facebook, klikke på links i mystiske e-mails osv. så er du med næsten 100% sikkerhed fuldt beskyttet. Og sådan er det også med en fungerende installation - dem der laver noget "snavs" er jo altid et skridt foran dem der laver kuren.

Jeg har brugt sikkerhedspakken siden den kom frem, og har haft den installeret på et større antal computere. Det har flere gange givet problemer. I stedet for at forsøge på at fixe installationen har jeg fundet ud af at det er meget nemmere at slette pakken og installere den forfra. Bemærk at når du gør det på den måde, så skal computeren have god til til at stå og hente opdateringer, genstarte og hvad den nu får lyst til. Den seneste computer i familien er en lille netbook med en lille langsom processor - der tog det mere en 12 timer.....

Vh

Peter

Tak for bemærkningerne! Hilsen Birger

Hej PeterA!

Ja, jeg havde næsten også REGNET med, at det ville blive det forslag, som kommer nærmest Trist humørikon

Jeg er nemlig godt klar over, at det tager tid Blinkende humørikon

Så, hvis der ikke er andre, der reagerer, så må det nok blive min løsning, ......

men jeg vil lige give TDC fplket en chance for at gribe bolden   :smileywink

Hilsen

Birger

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8