Hvordan styres min voicemail (fastnet tlf og bredbånd)

• 0 kommentarer
Har fastnet tlf og bruger bredbånd løsning, basic udgaven

Når min tlf har ringet 2 gange går den på voicemail, det vil jeg gerne ændre til f.eks 5 gange

Jeg har gennemset tidligere tråde - og de hjælper mig IKKE

Under TDC selvbetjening, "Bredbåndstelefoni og Duet", er der en menuen til venstre med 6 punkter, bla.

- punkt 4: Duet ringestyring, hvor jeg har fravalgt "Duet viderstilling"

- og punkt 5 "Duet voicemail" hvor jeg har tilvalgt SMS besked ved voicemail, (og som eneste andet punkt kan ændre min pinkode

Men ak, hverken under "hovedmenuen" (de 6 punkter)  eller under de enkelte sub-menuer findes en "Voice mail indstilling" funktion.

Med håbe om hjælp

Kim

21 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Se denne: /t5/Telefoni/voicemail-bredb%C3%A5ndstelefon/td-p/14797

(her er vejledningen både for hhv. fasnet og mobil)  -OBS: KOM GERNE MED FEEDBACK PÅ OVENSTÅENDE TRÅD, SÅ AT VI KAN FÅ VEJLEDNINGER FOR FLERE MOBILMODELLER!!!

Stadig ikke muligt. Der henvises til en funktion : "Viderstilling", den har jeg IKKE

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Eftersom du har Duét Bredbåndstelefoni:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?dogtag=p_help_tel_bbt_es#duet

Her finder du en vejledning, hvor du skal ringe op til en talkombination, men ellers kan du altid viderestille til dit duétnummer under selvbetjening under "viderestil til andet nummer"

Jeg regner med, at du kender dit eget duétnummer / voicemail

Ellers er det:

+45 70 33 14 01

Alternative vejledninger til Duét Ekstraservices (som Voicemail, viderestilling)

http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/telefoni/10837_Bredbaandstlf_ekstraservices.PDF

FULD VEJLEDNING TIL DUÉT BREDBÅNDSTELEFONI

http://download.opasia.dk/pub/tdc/privat/samlet_vilkaar/privat/2010/Fastnet/Brochurer/10426_1026_Vejledning_Duet_bredbaandstlf_A5.pdf

DUÉT VEJLEDNING til almindelig fastnettelefoni & Bredbåndstelefoni

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=21844 (i pdf'en: søg efter: "ringetid"

Jeg giver snart op - jeg syntes ikke TDC tager dette forum alvorligt, og taler ned til deres kunder - disse automat henvisninger duer ikke.

Læs mit spørgsmål og svar mig !!!, tak Jeg har nu læst et utal af vejledninger igennem - og er stadig lige vidt.

Jeg har en voicemail som jeg fra dag 1 kan betjene uden problemer - det der er mit problem  - og iflg de mange andre indlæg om samme emne også en del andre af jeres kunders problem,  er at voice mailen aktiveres efter 2 opkald.

Som jeg tidligere har skrevet; Jeg benytter en alm gammeldags telefone "som fastnet", men beytter min bredbåndsløsning til telefoni. Jeg har fravalgt min mulighed for at benytte duet men har et tvunget produkt voicemail.

Vil i step for step, med udgangspunkt i min situation, beskrive hvad jeg skal gøre for dels 1) at kunne forlænge voiicemail aktiveringen og dels hvis det ikke virker 2) at fravælge voice mail helt 

Jeg starter - og i skriver videre , tak:

1. Logon til selvbetjening

2. I venstre menu bar er der en overisgt med 6 punkter, jeg vælger ...

Omdømme 2

Hvilken selvbetjening bruger du?? Kan du give mig en hjemmeside???

Og du har bredbånd med ALMINDELIG (FASTNETS) TELEFONI eller med BREDBÅNDSTELEFONI??

Jeg har forstået, at du har Bredbånds hos tdc men IKKE ip-telefoni

lad mig henvise endnu engang til denne vejledning, som jeg også linkede til øverst oppe:

http://download.opasia.dk/pub/tdc/privat/samlet_vilkaar/privat/2010/Fastnet/Brochurer/11036_1032_miniguide_fastnet_kort_net.pdf

http://download.opasia.dk/pub/tdc/privat/samlet_vilkaar/privat/2010/Fastnet/Brochurer/10427_1026_Vejledning_Duet_Fastnet_A5.pdf

---------

Alt sammen fundet på denne side, som jeg linkede til øverst oppe:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=21844

Dvs:

Ring til 80222222

7 for andre muligheder

3 for at ændre ringetid (dvs. de antal sekunder eller ring, som din telefon laver førend der bliver viderestillet eller omstillet til telefonsvareren.)

tal mellem 15-60 sekunder (anbefalet 30-45 sekunder alt afhængigt af, hvor stort dit hus er, eller hvor tæt på din telefon er)

Jeg har bredbåndstelefoni, men har ikke en IP telf, men benytter enb alm gammeldags tlf (homeduo basic)

Som sagt jeg kan ikke bruge de angivne tlf numere, derefter forsøger jeg online:

- 80222222 får jeg kun en oplysning om at jeg kan kontakte kundesuport via et andet tlf nummer. Når jeg trykker 7 får jeg at vide at denne tast ikke muligt

- 80232323 får jeg at vide at selvbetjening ikke er mulig

Derfor har jeg benyttet selvbetjening via online

Jeg bruger

1:www.tdc.dk,

2: vælger  "Mit TDC, mail, musik og selvbetjening,

3: "selvbetjening"

4: logon

5: Bredbåndstelefoni og Duet

og derefter har jeg 6 muligheder men ikke viderstilling

Omdømme 2

Undskyld, at jeg har været så tungnem i de sidste par tråde.

Jeg har ligesom dig seks muligheder

• Forbrug
  • Specifikation
  • Top 10-numre
  • Voicemail
  • Viderestilling
  • Hvad koster et opkald?Hvad har du af seks muligheder??

Prøvede du at ringe *9# fra din fastnet??

• ja har prøvet *9# og der kan indstille voicemail, (tryk 3) og jeg kan vælge fra 1 til 4 ( sprog, auto, række følge og pinkode, + hjælp =5)

Mine 6 unkter er i øvrigt 

Under Duet Ringestyring, får jeg bekræftet at jeg har fravalgt duet funktionen "viderstilling" (som jeg har angivet i min tråd tidligere), og hvis jeg skal forsøge, at agerer supportfunktion, og gætte på én årsag til at jeg ikke i "hovedmenuen", har mulighed for at viderstille (hvor jeg åbenbart også kan styre min voicemail) så er det fordi den er fravalgt. Hvis jeg har ret, er det jo ikke smart at min voicemail stadig eksisterer, og at jeg så ikke kan tilpasse den, blot fordi jeg ikke ønkser at kunne viderstille min fastnet tlf !!!

Status på Duét ringestyring

Der er valgt slået fraDuét funktion (viderestilling) slået fra (info)<script type="text/javascript">// tdc.partner.snippet(8991) // </script> <script src="https://i.tdconline.dk/cms/snippet/1/9/8991.js" type="text/javascript"></script>Når Duét viderestilling er slået fra, modtager du kun kald til duét nummeret på din fastnet telefon.

KædeRing (info)<script type="text/javascript">// tdc.partner.snippet(8990) // </script> <script src="https://i.tdconline.dk/cms/snippet/0/9/8990.js" type="text/javascript"></script>Hjemmetelefonen og de tilknyttede mobiltelefoner ringer efter din valgte ringeplan.

AlleRing (info)<script type="text/javascript">// tdc.partner.snippet(8989) // </script> <script src="https://i.tdconline.dk/cms/snippet/9/8/8989.js" type="text/javascript"></script>Hjemmetelefonen og en eller flere af tilknyttede mobiltelefoner ringer samtidig.

Har nu prøvet, under Duet Ringestyring" at tilvælge kædeRing, i stedet for fravalget af viderstilling, men det hjalp ikke, suk

Omdømme 2

Jeg kan simpelthen ikke forklare, hvorfor du ikke har mulighed for at taste 7??

Kan du prøve at tilmelde dig det hele (ikke hvis det koster penge), vente et døgnstid og dernæst se om du kan taste syv??

Omdømme 2

Kopierer lige en løsning fra flere brugere:

-------

FN

Det problem har næsten alle der har tilvalgt omstilling/viderestilling på alle opkald.

Du skal ind i menuen for omstilling/viderestilling. Jeg ved kun hvor det er på en Nokia, så du må lige have fat i manualen til din Sony Ericsson C901.

http://diplodocs.dk/brugsanvisning-brugervejledning-betjeningsvejledning/SONY%20ERICSSON/C901-CYBER-...

Eller

http://www.sonyericsson.com/cws/download/1/628/795/1242288332/C901_UG__EN_1225_3337_1.pdf

I menuen for viderestilling har du forskellige muligheder som eksempelvis:

Alle taleopkald

Ved optaget

Ved intet svar

Ved ingen forbindelse

Ved ingen kontakt

Den setting du skal have fat i og ændre, er den der hedder "Ved intet svar".

3-4 ring inde telefonen bliver taget bliver nemlig opfattet som intet svar, hvorefter mobilen går over på Voicemail.

Mvh FN ;-)

--------------------

Angelika:

Hej LKS

Det er kun muligt at ændre disse ting via selvbetjening, hvis du har bredbåndstelefoni.

Hvis du har PSTN skal du i stedet for ringe til 80222222 fra din fastnet telefon og taste "1-2-4-1" du kan også se oversigtsguiden her:

http://download.opasia.dk/pub/tdc/privat/samlet_vilkaar/privat/2010/Fastnet/Brochurer/11036_1032_miniguide_fastnet_kort_net.pdf

Jeg håber dette besvare dit spørgsmål, ellers er du altid velkommen til at skrive her inde igen.

Omdømme 2

Alternativt vil jeg nok råde dig til at ringe 80222222 og taste et for kundesupport duét og så tage en god, lang snak med dem og herefter skrive  i forum, hvad den evt. løsning var.

Omdømme 2

Jeg springer fra her, og henviser denne tråd til miela1 og MajaH. Fortsat god arbejdslyst!!

Nu er problemt løst via Kundesupport, og da årsagen er en fejl i TDC systemerne,  er det kun dem der kan løse den.

Årsag: Iflg kundesupport koster det  et abonement at have voice mail tjenesten tilknyttet sin Duet (koster ca 20 kr ekstra om måneden) og derfor har jeg sikkert fravalgt den i tidernes morgen . Da jeg får Homeduo løsningen er der automatisk en voice mail med, men mit tidligere fravalg betyder , at kundedialogen i selvbetjenings systemerne (tlf og online)  har "set" at jeg ikke har tjenestene, og dermed kan jeg ikke styre den.

Der er derfor et-eller-andet- sted en fejl i TDC systemerne der ikke er alignet korrekt og konsekvent.

Jeg gider ikke undersøge om jeg burde have ret til gratis voicemail via homeduo basic løsningen, for nu har kundesupport via deres systemer sørget for at fjerne min voicemail, så jeg igen kan nå at tage telefonen.

Hej kiba

Det var da godt nok en rutjetur af store dimentioner.Overrasket humørikon Jeg har læst hele tråden og kan fornemme en frustration fra både dig og HenrichP.

Du vil gere have løst dit problem og det er fuldt forståeligt. HeinrickP forsørger at hjælpe ud fra de forudsætninger han har. Jeg syntes netop at TDC-forum er er sted hvor vi kunder kan mødes og udveksle erfaringer, for at vi alle kan blive klogere på den moderne teknologi.

Da jeg kom til dit sidste indlæg blev jeg rigtig glad på dine vejne. Meget glad humørikonDu fik det ikke løst via tråden, men du har sikkert lært noget ved at "tæske" løs i de forskællige link, selvom det har været iriterende.

Der er en ting du kan gøre for at hjælpe andre: Du kan klikke på acepteret løst tråd ud for dit eget svar. Jeg syntes du fortjener lidt ros for det arbejde du har haft og for at andre lynhurtig kan hoppe ned til din løsning.

Er det for sendt at ønske godt nytår.?Blinkende humørikon

Omdømme 2

Godt, at vi nu er ved vejs ende. Dine fornemmelser vedr. frustrationer var helt rigtige. Jeg tror det sværeste er, at jeg simpelthen ikke selv har mulighed for at se hans udstyr, abonnement osv. Det er simpelthen fejlmelding uden at man kan se det reelle produkt.

Jeg forstår hvor svært de må have det inden for fejlsupport!

Godt nytår!

Er helt ny bredbåndskunde (ADVARSEL: Lad være med at skifte til IP, hvis du bare er en almindelilg bruger uden udviklede it-nørd gener!!)

Har haft Duet på fastnet i mange år. Har også problemer med at få længere ringetid før kaldet bliver smidt på telefonsvarer (voicemail). Findes der ikke en enkelt forklaring på løsning af problemet, for det kan da ikke være rigtigt, at der kun er tre valgmuligheder for længden af kaldet, før det sendes til telefonsvarer (16, 20 eller 24 sek.)?

Har set en vejledning på Forum, men den passer ikke med min virkelighed. Iflg. vejledningen skulle der under viderestilling -manglende svar være en rubrik med valgmulighed for voicemail. Hos mig hedder det alene "Til andet nr." (altså ingen valgmuligheder!) og så er der en anden rubrik, som skal udfyldes. Den hedder "Indtast telefonnr." Denne rubrik fremgår ikke af vejledningen! Hvad er det for et nummer, jeg skal indtaste her, for at få Duet-funktionen til at virke som hidtil under fastnet???

Omdømme 2

Jeg har virkelig ingen anelse, men nej, det er ikke muligt at have andet end de tre muligheder (16, 20, 24 sek) så vidt jeg ved.

Dog kan du få den anden funktion, hvis du framelder dig Duét og bestiller en voicemail i stedet.

Jeg ved ikke, hvor du vil spare flest penge. Jeg frameldte i sin tid selv duét, - ikke fordi det indebar de helt store problemer (på nær det med ringetiden var for kort, og fandt aldrig ud af at ændre den), men også fordi vi skiftede til Hometrio, og så blev alt af mystiske grunde automatisk fravalgt. Jeg tror, at det har noget at gøre med, at vi gik fra et udgået 2mbit-abb. og automatisk blev flyttet til et andet, eller man kunne ringe til Kundeservice, for at vælge noget andet eller skifte telefirma.

Omdømme 2

Men det ser jo tid stadighed ikke ud som om, disse problemer er blevet løst endnu, for nu har JEG også fået duét, og JEG HAR HELLER IKKE DISSE MULIGHEDER, og jeg har IKKE i tidernes morgen fravalgt voicemail.

- Ikke godt nok TDC!

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P