Hvordan slettes et delelink på homedisk

• Deltager
  • 1 kommentar
Nu har jeg fået oprettet forskellige delelink's på homedisk, og det er jo smart, men hvordan nedlægges et delelink som ikke mere skal være åbent for andre ??

Det har jeg ikke kunnet finde noget på endnu ??

mvh Keld

4 Kommentarer

Hej.

Jeg vil gerne prøve at hjælpe, hvis du kan forklare lidt mere om problemet.

Hvad forstår du ved et delelink?

Er det på en Windowscomputer eller?

M.v.h.

MS-ERIK

Hej. Tak for reaktion på min mail.

TDC har gjort det muligt at share homedisk filer/mapper med andre. Det foregår ved at logge ind på MITTDC hjemmesiden og vælge funktionen der kan browse i den sikkerhedskopi af Homedisken som TDC har liggende.

Her kan man så vælge en fil/mappe og trykke på en 'delefunktion' hvorefter man får en linkaddresse, og tager stilling til hvor længe delingen skal være aktiv (fra dage til uendeligt). Dette link tilsendes så den person man vil dele med og vupti kan vedkommende se filen/mappen via en browser.

Det er denne funktion TDC kalder 'delelink'.

Udfordringen er at TDC tilsyneladende ikke har lavet en 'slette funktion' , så laver jeg et uendeligt delelink, kan dette ikke fjernes igen (med mindre jeg sletter filen).

mvh Keld  

Hej.

Den funktion har jeg ikke prøvet, så umiddelbart har jeg ingen anvisning på sletning hvis der ikke er en slettemulighed på TDC's side for Homedisk-backup. Et forslag kan være at sætte browseren i kompatibilitetsvisning. TDC har lavet om på siderne, så man nu kan gå via TDC Play.

Jeg undersøger nærmere og vender tilbage.

M.v.h.

MS-ERIK

Hej.

Her er hvordan man kan slette delelink. Jeg har kun kunnet finde en metode i det gamle skærmbillede for TDC HomeDisk, men det gamle skærmbillede kan stadig åbnes. Det åbnes ved at klikke på gå til Min Online HomeDisk backup her, eller i startbilledet for HomeDisk.

I det gamle billede for Online HomeDisk backup er der i venstre side disse valgmuligheder:

• Adressebog
  • Delte mapper
  • Egenskaber
  • Hjælp
Klik på Delte mapper. Så vises et billede med sendte delelinks. Dette billedet har en sletteknap.

De delelinks, der ønskes slettet markeres, og der klikkes på sletteknappen.

Funktionen er afprøvet, hvis en bruger afsender et delelink, der er slettet, kommer besked om at der ikke længere er adgang.

Håber at dette løser dit problem.

M.v.h.

MS-ERIK

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8