Hvordan sender jeg mails fra skiftende mailadresser?

Jeg bruger Windows Mail og har oprettet tre forskellige mailadresser. Jeg er med på, at jeg modtager mails sendt med alle tre adresser i den samme indbakke, men hvordan sender jeg mails med hver af de tre mailadresser? Det synes jeg ikke, at jeg kan finde vejledning til noget sted. Jeg har behov for at sende mails skiftevis som privatperson og som "arbejdsperson". Hvordan kan jeg nemt og smidigt skifte konto fra gang til gang? Og hvor det ikke er mailadressen, som står i from-feltet hos modtageren, men enten mit fulde navn, firmanavn osv., som knytter sig til mailadressen?

Vh

Annette

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Annette

Det skal jeg lige fortælle dig

Du opretter 3 forskellige konti i mailprogrammet på hver af dine mailadresse.

Gå ind i den eksisterende kontoopsætning og i Egenskaber, fanen Generelt. Her navngiver du kontoen (navn1) i øverste felt og under brugeroplysninger dit navn, og emailadresse (adr. 1) og klik anvend, ind på tungen Servere, kontroller at udgående post er: asmtp.mail.dk, og indgående er: pop3.mail.dk, og marker min server kræver godkendelse, og E-mail-brugernavnet er din mailadresse (adr.1). klik anvend. Ind på fanen Avanceret Kontroller følgende: Udgående post er port 587, indgående post er port 110, og klik OK. Nu er den første konto opsat, så skal du opsætte en ny konto, det eneste du skal ændre er de navne markeret ved ( ), således at du har 3 forskellige konti opsat med 3 forsk. afsendernavne, 3 forsk. E-mail-brugernavne men med den samme adgangskode og alle andre nævnte indstillinger er de samme. Den sidste ændring er så under fanen generelt. Her tilpasser du navnet under brugeroplysninger (personlig navn eller hvad der skal stå som efsender) til den viste mailadresse underneden. Så er du klar til at sende og modtage. I Windows Mail's menulinie har send/modtage knappen nu fået en lille pil ned med undermenu, hvor du kan hvælge hvilke konti der skal sende og hente. Prøv at sende testmails mellem de tre konti.

Gem de tre konti på din PC ved at eksportere dem til en mappe du kan kalde mine postkonti, så har du dem altid klar og kan importere dem igen hvis nødvendigt. Gem også dine mailadr. med det tilknyttede navn i dit adressekartotek.

Det var en lang forklaring men prøv om det fungerer, og jeg håber at du ligesom kan se systemet i de 3 konti, og når du sender mails være opmærksom på hvad du vælger som afsender.

Det hele kan godt se noget forvirrende ud, men er egentlig meget simpelt. Jeg bruger selv denne opsætning og det fungerer fint Glad humørikon

Kære KPN,

Det virker Glad humørikon Fantastisk. 1.000 tak for hjælpen.

De bedste hilsener

Annette

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Anette

Det er vældig godt at du melder tlbage med resultatet.

Jeg var nu lidt i tvivl om man kunne finde ud af min lange foklaring, men det er åbenbart OK. Meget glad humørikon

Skulle der være en anden gang er du velkommen tilbage her på forum. Vi er efterhånden mange brugere der kan hjælpe hinanden.

Ha' en rigtig god dag

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P