Hvordan låses netværktilstanden fast efter afbrydelse

Hej

Jeg bruger Connect it for en Huawei 1550.

for at få en god forbindelse til 3G turbo skal jeg ca. 50 grader uden om en TDC sendemast på 100 meters afstand som kun kan køre 2G, til en TDC sendemast på 650 meters afstand.

Resultatet bliver at når 3G masten er lidt nede for et øjeblik, så kobles autmatisk over på 2G masten,

fordi Connect it ikke kan fastlåses fra opstarten til KUN 3G, men altid starter med foretræk 3G.

Tager jeg fejl - kan Connect it fastlåses ? og hvordan ?

Eller skal man virkelig ind og konfigurere netværket hver gang ved opstart ?[i]

6 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej bredomobil.

Tak for dit indlæg, her på TDC Forum.

Hvis man vælger "Kun 3G" skulle Connect IT gerne huske dette til næste opstart.

Vejledning til dette kan findes her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27369

Hvis det stadig giver problemer, at Connect IT ikke husker valget, kan du prøve at geninstallere Connecet IT.

Jeg vil meget gerne hører fra dig, hvis dette ikke afhjælper problemet.

Hilsen
Thomas

Tak for svar - Thomas

Desværre har jeg prøvet afbrydelsen talrige gange, også lige netop en ekstra gang.

Den fortsætter med at opstarte i : foretræk 3G - helt sikkert.

Jeg har hørt omtale af problemet fra 2 andre, som synes det er sa.... irriterende.

Afinstallation/download geninstallation - hvor for E 1550 ?

Så beklager Thomas - vi er flere med problemet.

Hvis jeg kan hjælpe til med opklaringen - hjælper jeg gerne.

PS. - linket til TDC under hjælp i Connect it - kører i selvsving'.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej bredomobil.

Ved du hvilken version af Connect IT du kører med, enten 1.0 eller 2.0?

Det kan ses ved at trykke på "Hjælp" i topmenuen, derefter vælge "Om"

Så vil jeg prøve at finde et svar til dig.

Hilsen

Thomas

hej

Connect it 2.0.0.129 Upgraded - Birdstep Technology

OK ?

mvh

BredoMobil

Hej

Connect IT 2.0 kan kun finde ud af at få tvunget 3G netværk på den aktuelle forbindelse, dvs når du genstarter Connect IT går den tilbage og vælger "fortrækker 3G".

Tror grunden til de har valgt at lade den går tilbage til "fortrækker 3G" forbindelsen efter afslutning af softwaren er at hvis de er uden for 3G dækning ( og har tvungen 3G )og ikke lige tænker over dette så finder den ikke net hvis der kun er GSM(2G) dækning.

Eneste mulige løsning kan være at gå tilbage til det "gamle" Connect IT som ligger på 3G donglen, da du har Huawei model E1550, går jeg udfra du har opdateret til version 2.0.

Denne skulle kunne holde 3G forbindelsen efter afslutning.

Håber dette løser dit problem

Med Venlig Hilsen

Thomas

Hej

Tak for svar Thomas.

Meget tyder på at du har ret i at angående netværkshukommelsen - at en tilbage konfiguration kan løse problemet på det område.

Man kunne jo også håbe på at der kommer en 3.0 version så de andre fremskridt fra 1.0 til 2.0 ikke mistes.

Det er rigtigt, en dårlig kommunikation til 2G er bedre end ingen forbindelse.

Men så kunne jeg gerne ønske at TDC havde et opdelt valget af dækningskortet i 2G, 3G eller 2G+3G( nuværende ).

Det er noget misvisende hvis man har anskaffet sig trådløst internet, og så sjældent opnår andet end 2G forbindelse fordi man bor 100 meter fra en 2G sender og 650 meter fra en 3G.

Mon ikke TDC ( Birdstep ) bliver nød til at gøre noget ved den software hvis de skal hævde dækningen for ex. for mobilt 15 Mbit er helt i top - men så det meste kun er 2G.

Så med andre ord - vent der kommer nok' snart bedre software, eller skift til anden udbyder med kun 3G og mindre dækning.

Tjaaae.

Men ellers tak for et relevant og ærligt svar.

Venlig hilsen

Bredo

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)