Hvordan kan jeg bruge ekstra ip adresse?

Jeg har læst at et bredbåndsabbonnement hos TDC har 2 ip adresser så man kan tilslutte 2 pc'er uden brug af router.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5962

Jeg er lige nu tilkoblet via et Speedstream modem, da Homeboxen simpelthed var for ustabil.

Skal jeg have fat i et Speedstream til, kan jeg bare tilslutte vi en hub eller hvordan gær jeg?

Mvh

Dan

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Ja, hvis du har et modem - så kan du sætte en HUB eller Switch på og dermed tilslutte 2 computere.

Mvh

Kim

Ok, det lyder jo nemt.
Vil det så betyde at de to pc'er får hver deres eksterne ip og ikke 2 interne, f.eks 192.168.x.x/y og én ekstern?
Omdømme 3

De får hver sin eksterne IP.

Mvh

Kim

Perfekt. Tak. Glad humørikon
Hej,

men hvorfor ikke anskaffe en router i stedet for en switch, de koster stort set det samme og du får mere funktionalitet med routeren ?

mvh

Jesper

Fordi den tildeler mig en intern ip på begge maskiner, men udadtil vil de så have den samme. Det er ifb med noget gaming hvor vi spiller på samme server og det kan vi ikke med mindre vi har hver vores eksterne ip. Også selv om vi har hver vores cdkey til spillet.
Mvh Dan.
Omdømme 3

Man kan godt have en switch og dertil tilslutte 2 routere, så i er bag ved hver sin router, så man kan opnå de fordele der er ved at være bagved en router.

Mvh

Kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)