Hvordan får jeg lejefilm via nettet afspillet på mit TV?

Hej

Jeg har et nyere TV, som desværre ikke har nogen WI-Fi funktion indbygget. Jeg har et TDC ADSL abonnement, ifølge 'Mit TDC', skulle jeg have adgang til lejefilm, så jeg burde kunne leje film, via nettet og se dem på min computer. Jeg har ikke prøvet dette men det burde kunne lade sig gøre.

Hvis jeg nu ønsker at hente en lejefilm og se den på mit TV uden at skulle starte min computer op, hvad skal jeg så bruge  af hardware?

Jeg har en ide om at jeg skal bruge en form for boks der kan koble op til mit trådløse netværk og TV'et. Boksen skal så indeholde en eller anden form for browser (UI), hvor med jeg kan koble op til min TDC konto og så leje filmen og få den vist på TV'et via en HDMI indgang. Er der nogen der har erfaring med en sådan opsætning, og evt.. kan anbefale en 'Boks' der kan klare fornævnte.

NB: Jeg er klar over at TDC har en boks, men den koster jo ekstra, så vidt jeg ved.

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Brassovitski,

Den nemme løsning, ville jo være med et HDMI-kabel at tilslutte din computer direkte ind i fjernsynet. 

Den anden mulighed, kunne være at få dig en Boxee Box fra D-Link(har jeg selv), som du tilslutter via hdmi til fjernsynet, og kobler den op til dit trådløse netværk eller tislutter med LAN-kabel. Den har en browser, hvor du kan tilgå TDCs lejefilm og afspille dem derfra.

Hejsan

Har lige læst at Boxee trækker sig fra Danmark. Der er kommet en ny boks, men kun i USA.

Hvad er der så af alternativer, der er uafhængig af en bestemt udbyder?

Hejsan

Har fundet en afspiller ved navn Dune TV 301, og Dune TV 301 W, er der nogen der har erfaring omkring billedkvalitet, brugervenlighed osv med disse bokse?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)