Svar

Hvordan blokerer jeg anonyme opkald til fastnet?

Jeg er højst sandsynligt ikke den eneste, som er ramt af dette afsindigt irriterende fænomen: Ulidelige, påståelige og påtrængende telefonsælgere.
De er snart de eneste som ringer på min fastnettelefon, og evig og altid sker det midt i maden, når man lægger børn eller når det er maksimalt ubelejligt. Man kan jo spørge: Hvornår er det nogen sinde belejligt, at få tilbudt et abonnement på "Gør det selv" eller lignende bras?

Jeg er nået til det punkt, hvor jeg enten må blokere dem, eller lukke min telefon? Så spørgsmålet er: Hvordan gør jeg det?

Er det muligt at blokere hemmelige numre, eller er der kun lukning, hvis jeg ikke vil plages til døde med tilbud om noget, jeg aldrig ville eje?

Vh.

Jais
icon

Bedste svar af PeterA1 19 maj 2013, 12:36

Det er ikke rigtigt at Robinsonlisten ikke lukker for telefonsælgere. Det gør den absolut.

Og det er nøjagtig de samme regler som for udsendelse af mails - så hvis du er tilfreds med dem - så er Robinsonlisten også lige noget for dig :-)

Vh

Peter

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jais_T,

det er irriterende og jeg har fuld forståelse - har ét forslag til dig og måske et svar på dit spørgsmål: "Hvordan gør jeg det?"

La´vær med, at tage telefonen.

Tror ikke, der findes en funktion, der blokkerer numre. Andre i dette forum har måske nogle bedre bud?

Har du "vis nummer"? Så kan du jo se, hvem der ringer = "ukendt", måske er det ikke vigtigt?

Vi lever i et samfund, hvor vi tror, at telefonen er vigtigere end samværet....Men man kan distrahere fra det, og det kan være en øvelse/udfordring?

Mvh

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Tilmeld dig i stedet "Robinsonlisten" så får sælgerne STORE bøder hvis de alligevel ringer til dig ...

Det er forskelligt fra kommuen til kommune hvordan en tilmelding foregår, så herunder er et generalt link.

https://www.borger.dk/Sider/Robinsonlisten.aspx

Klik på:  Beskyttelse mod direkte markedsføring

Det er gratis at blive tilmeldt !

Hej iMac

Udemærket forslag; men stadig kun den næst-bedste løsning IMHO.

Man kan blokere visningen af sit eget nummer til andre (*31# tror jeg), og på mobilen kan man med en app blokere numre.
Så der er vel ret beset tale om et spamfilter til telefonen, og ikke et større teknisk vidunder.

Hvis telefonsælgere var underlagt tilnærmelsesvis de samme regler, som der eksisterer for mails, så ville bøder i millionklassen være dagligdagen. Gid det var så vel...

Den ene gang tog jeg røret og sagde "Jeg vil ikke købe noget, det er Jais". Efter en kort pause lød der fra røret: "Så vil jeg ikke noget alligevel..." :-)

Tak for svaret ellers :-)

Vh.

Jais
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen Jais_T,

men så har du jo svaret selv ("*31# tror jeg, eller IMHO") Aner ikke hvad du taler om?

Forstår ikke helt, hvorfor du spørger i dette forum, men måske kan du fortælle andre, hvordan du blokkerer uønskede opkald?

Tror, at mange vil blive glade for, nogle tip!

Go´Pinse

Mvh

Hey igen iMac

Det jeg siger, er at man vist godt kan gøre, så modtageren af ens opkald ikke kan se nummeret man ringer fra.
Det jeg søger svar på, er om man kan blokere for bestemte numre - altså folk som ringer fra hemmeligt nummer.

Mht. Robinsonlisten så gælder den kun for reklamepost, og ikke for telefonopkald.

Jeg må vel bare lade min harme vælte ned over den stakkels sælger, og se hvor mange der skal gå ned med stress, inden de holder op med at ringe :-)

Ellers: Af med fastnettelefonen. Det er dog lidt sølle, at der ikke findes anden teknisk løsning.

Vh.

Jais
Hej Der fandtes ihvertfald tidligere en telefonsvarer til fastnettet der IKKE lukkede annonyme numre og andre numre (Svigermor) man ikke ville have til at ringe til en igennem.

Om denne findes stadig ved jeg ikke men prøv at gå i en telebutik eller på nettet og søg efter en sådan.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er ikke rigtigt at Robinsonlisten ikke lukker for telefonsælgere. Det gør den absolut.

Og det er nøjagtig de samme regler som for udsendelse af mails - så hvis du er tilfreds med dem - så er Robinsonlisten også lige noget for dig :-)

Vh

Peter

Hej Peter

Så må det være den rigtige løsning. Jeg takker!

Der går vist lidt tid fra jeg skriver mig på listen, til firmaerne har fået en opdateret liste, og dermed ophører deres chikaneri. Men det er jo nok til at leve med.

Det betyder jo også, at jeg ikke får visse former for reklamer. Dem lever jeg nok også fint uden :-)

Vh.

Jais

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)