Hvor er min freemail?

Findes der stadig en freemail, som der gjorde engang, eller er det kun webmail, hvor man skal betale, eller have TDC-bredbåndsabonnement?

For et par år siden, oprettede jeg en email med TDC freemail: nielsen.kasper@mail.dk

Den brugte jeg i adskillige år. Men pludselig -> TDC havde skiftet adresse og brugervenlighed (Fra www.tdconline.dk til www.mit.tdc.dk og jeg kunne stadig logge ind med mit brugernavn og adgangskode. Men uanset hvor jeg klikkede, hvor jeg kiggede osv, kunne jeg ingen steder finde ud af hvor min freemail var. Såh? Hvor er mine mails?

Mvh 

Kasper

12 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Angelika har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Kasper

Mailadressen er på nuværende tidspunkt ikke oprettet i vores mail-database.

Det vil sige, at mailadressen ikke har været brugt i over 6 måneder.

Hvis du ønsker at oprette mailadressen som freemail, skal du følge denne vejledning:

1. Gå ind på http://mit.tdc.dk/
  2. Start med at logge ind på Mit TDC med dit brugernavn og password (se det øverste venstre hjørne)
     Har du ikke et Mit TDC Login, kan du benytte denne vejledning:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5887

3. Nu er du logget ind. Tryk efterfølgende på ”Opret gratis freemail-konto”.

Jeg vil gøre dig opmærksom på, at en freemail kun kan læses via vores hjemmeside - www.mail.tdc.dk

Håber dette besvarer dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at kommentere dette indlæg.

Er alle gamle mails så gået tabt?

Hej Angelika

Der er ikke noget  der hedder "opret gratis freemail-konto" på mit.tdc !

Hvis man klikker på de links der findes med opret, bliver man blot sendt rundt i ring i en masse vejledninger til hvordan man skal oprettes bredbåndskundemail ... men ingen free web mail.

Har TDC lukket FREE-Mail?

Jeg er i samme situation som Kasper og vil gerne have min gamle free-mail tilbage, da jeg har mange afsender adresser og flere mails med forskellige Passwords.

Er min gamle mails gået tabt ?

Hvordan får jeg min gamle mailbox tilbage?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Angelika har modtaget fra andre medlemmer.

Hej CDT

TDC har i mellem tiden lukket ned for oprettelse af Freemail.

Det vil sige at, hvis du gerne vil oprette en mailadresse hos TDC skal du enten have bredbånd eller du kan tilkøbe et Netbasis abonnement til 29 kr. om måneden, hvor der følger en mailadresse med.

Som standard er mailadressen sat i karantæne i 6 måneder, hvis den ikke har været i brug i 45 dage. 

De mails der evt. har været tilknyttede til mailadressen er desværre slettede.  

Håber at det var svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at skrive igen.  

Hej Angelika

Det passer altså ikke at jeg ikke har benyttet min mailadresse i 6 måneder. Jeg har mere eller mindre dagligt være logget på med min messenger, så min konto har været flittigt brugt! Har I ikke de rigtige værktøjer til at følge med i om folk bruger kontoen?

Jeg sidder med en følelse af at jeg er med i en dårlig film - Jeg oprettede en mail konto hos Opasia for mange år siden ... Så kom TDC og opkøbte opasia og min mail account ... slettede alle mine billeder, kontakter, mails med passwords osv ... udelukkende med det formål at tvinge mig til at oprette abonnement på 29 kroner om måneden...

Hvis det viser sig at være tilfældet er jeg bange for at jeg bliver nødt til at flytte min fastnettelefon gennem mere ned 20 år til andet selskab og vores internetforbindelse fra TDC bliver også flyttet.

Med venlig Hilsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jag svare lige på det selvom det ikke er min deskution,

at du har burukt din mail til at logge på messenger er langt fra ens betynde med at du har brukt din mail adresse i messeger er din mail kun dit "BrugerID" alså en unik id som identifecere dig som person.

Jeg tror ikke det hjælper at truge TDC med at du flytter, men istedet for kan du jo bruge den mail adresse du her med dit bredbånd.

du har sikkert fåde en email eller brev med at du ikke kan bruge freemail hvori der også her stået at du kan flytte din freemail til enten netbasis eller dit bredbånds abonnment, på den måde kunne du have sparet at dine kontakter mm. blev gemt. men du skal også huske at dine personlige ting er dit ansvar så hvis det ikke var noget der måtte blive væk skulle du jo nok have taget en backup

Mig og min familie har haf freemail hos TCC i temelig mange år (nok omkring 10 år). Her har jeg i sin tid oprettet nogle e-mail-adresser. De e-mails der er blevet sendt til kontoen, har jeg fået sendt videre til en anden konto. D. 8/3-2011 modtog vi vores sidste e-mail!

Nu læser jeg, at det er muligt at flytte e-mailadresser fra ens freemail til ens bredbånds konto. En sådan har jeg nu oprettet, men hvordan får jeg flyttet de gamle e-mail-adresser?

(Jeg kan vel at mærke ikke komme ind på min gamle free-mail-konto)

Sv: Hvor er min freemail?

Sig mig, er det ikke ligesom når en pusher giver gratis narkotika til skolebørn, for derefter at begynde at tage penge for det når de er blevet afhængige???

Min@mail.dk konto var lukket fra den ene dag til den anden efter 10 år uden nogen form for varsel. Efter at jeg fejlmeldte den har jeg nu fået en regning på 87.- per kvartal.

Er det i det hele taget lovligt at ændre praksis på den måde?

Hej JRO

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

TDC har faktisk allerede sidste år gjort opmærksom på at Freemail lukker. Det kan du læse her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26068

Om det er lovligt, ved jeg ikke, men hvis det har været en gratis ydelse, har de sikkert  ikke sendt mail ud. 

For ikke at du skal blive overrasket over sådanne tiltag i fremtiden, vil jeg godt slå et slag for TDC's nyhedsbreve. De er rigtig gode at modtage, for der er en masse nyttig læsestof. Du kan tilmelde dig dem her og det er gratis. http://netnyt.tdc.dk/nyhedsbrev/

TDC i bliver nød til at få styr på jeres hjemmeside. Fuck den er skod. Totalt forvirrende. Man bliver sendt rundt i ring til forskellige vejledninger. Jeg vil også gerne sige at det er totalt lamt at i bare lukker jeres mail service ligepludselig. Jeg har mistet utrolig mange vigtige e-mails på min konto. I fucking sutter røv i fucking mongopasserpikhoveder!jeg hader jeres side

Hej TWexpc

TDC har faktisk allerede sidste år gjort opmærksom på at Freemail lukker. Det kan du læse her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26068 Surt at du ikke allerede i Oktober 2010, flyttede eller gemte dine mail.

Da dette er et kunde til kunde forum, vil jeg da godt vide, hvor man dog kan lære sådan et  skriftsprog henne? Tænk hvis jeg skulle få brug for at sende en klage til TDC, istedet for at lade min harme gå ud over andre kunder.Blinkende humørikon

Forbrugsklager = samtale/trafik/datakald, MB forbrug, tyveri eller misbrug 

Øvrige klager   = Alle andre typer af klage

Et godt råd: Installer et postpogram på din pc, så er du sikker på ikke at miste mail, med mindre din pc går i sort eller du ikke får gemt dem på en ekstern harddisk/usb nøgle.

Har du win7, kan jeg anbefale dette:

Windows Live mail 2011

1.  Windows Live Mail - Download
  2. . Windows Live Mail - Opsætning TDC-side
  3. . Windows Live Mail - Tilbagemelding         - Fundet af Miela1 TDC Kunde
  4. . Windows Live Mail - Dansk stavekontrold - Fundet af Jesper tidligere TDC-ansat
Har du andre styresystemer er dette Thunderbird-program måske løsningen:

http://mozilladanmark.dk/ Det skal lige tilføjes: Jeg kender ikke programmet.

Det er altid en fornøjelse at hjælpe andre.Glad humørikon

tak for det maja

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)