Hvor meget snuser TDC i det vi gør???

Jeg Googlede lidt efter sider om hvorfor routeren rebooter, da jeg faldt over denne side: http://tdc.lithium.com/t5/Bredb%C3%A5nd/Problemer-med-ustabilt-tr%C3%A5dl%C3%B8st-p%C3%A5-TDC-homebox/td-p/65841/page/2 Siden ligner TDC's men er tydeligvis ikke hos TDC da adressen er "lithium.com" - MEN sker der noget. Siden er loaded i browseren, og tilsidst dukker der en stor rød banner frem i toppen af siden hvor der står "Advarsel: Der kan være noget galt her!" Og så en link til siden: http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=29779 Hvor TDC jo forklarer at der er nogle sider som er skumle så de sætter en advarsel på!??! En ting er at al datatrafikken løber gennem deres routere, men for at de kan lave om på selve websiden så må de jo skanne indeholde og indsætte extra HTML code i strømmen. Det syntes jeg er lige lovligt grænseoverskridende.

7 Kommentarer

Hej Bristow

Da dette tilsyneladende, er noget der har med selve forum programmet at gøre, når man søger på google, vil jeg anbefale dig at skrive til forumteamet, for at høre hvad det er for noget. Det er måske noget harmløst noget.

kundeforum@tdc.dk

Lidt nysgerrig er man vel altid. Blinkende humørikon

Det har ikke noget med google at gøre. Og det har næppe noget med forum folkene at gøre. Det at TDC indsætter ekstra data når man browser må være en lowlevel netværk funktion. Men vi får næppe mere at vide.
Hej.

Da jeg er stødt på serveren lithium.com tidligere har jeg undersøgt lidt om sagen bl.a. ved hjælp af browserens udviklerværktøjer (F12), og det viser sig at serveren lithium.com leverer en masse deldata til TDC's forumsider. Det har også vist sig at man tilsyneladende finder det komplette TDC-forum på xxx.lithium.com, hvor alle siderne bliver forsynet med en stor rød advarsel om at noget kan være galt når de modtages fra TDC.

Der er tillige fundet en oplysning på TDC's sikkerhedsside om at man indsætter en advarsel på sider, der udgiver sig for at komme fra TDC, men ikke gør det. Se linket i den røde advarsel.

TDC bør kunne forklare om årsagen blot er at lithium.com er en samarbejdspartner til TDC i forbindelse med TDC-forum, eller om der rent faktisk foregår noget kriminelt. Når Google finder siderne kan det skyldes at Google scanner internettet, og derved finder dem automatisk, men er det blot arbejdsmateriale bør der kunne spærres for at Google og tilsvarende finder dem.

M.v.h.

MS-Erik

Min pointe var at TDC moniterer hvad man browser for at kunne indsætter extra html koder i strømmen. I princippet kunne de udskifte "obama" med "hitler" på hjemmesider når de begynder med sådan noget. (Hvis man ser lithium siden gennem en ekstern proxy er der naturligvis ikke noget fra TDC) Google er irrelvant - jeg beklager jeg nævnte dem hvis folk bliver distraheret af det.
Men du har ret der er mange referencer til lithium.com hos TDC - måske er det dem som de har købt forum softwaret fra.
Hvis en internetside ikke er en sikker side, d.v.s. en https-side, må man regne med at nogen mellem sidens ejer og brugeren både kan opsnappe indholdet og ændre i det. Dette gælder for øvrigt også email, hvis den ikke sendes krypteret med f.eks. et certifikat fra NemID.

M.v.h.

MS-Erik

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
I tillægger godt nok andre evner og motiver herGlad humørikon

Når man tilgår data på den måde som beskrevet her, foregår det via "dybe links". Dvs. i søger i databaserne udenom de rammer der er beregnet til formålet. Så er det ganske enkelt programmere siden til at blive vist på en speciel måde. Det er det i ser.

Det er oplagt at vise en advarsel af en art som beskrevet her, for situationen han også opstå hvis der er en tabel der bliver initialiseret forkert.

Så der er intet som helst mystisk i de observationer. De viser bare at systemet kører og fungerer som den slags skal og bør.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)