Svar

Hvor er DR1 HD på Home Trio

Hvor kan jeg find DR1 HD kanalen? Den eksisterende vi har ser ud til fortsat at være SD udgaven

Mvh

Christian Rygaard-Bach

icon

Bedste svar af soulgazer 20 januar 2012, 12:05

Har modtaget følgende fra TDC Kundeservice:

Vi har endnu ingen tidshorisont for DR1 HD. Dog vil alle ændringer i kanal udvalg blive meddelt på infokanalen samt vedlæg ved regninger.

Så vi må jo nok væbne os med tålmodighed... Humørikon frustreret

Se original

21 Kommentarer

Hej C

Det kræver at du har HD pakken, som er tillægsabonnement.

Selvom DR HD er en gratis kanal, er TDC desværre ikke forpligtet til at have den med.

For dårligt men sandt:-(

Mvh, Daniel Frigast

Det burde jeg have skrevet i det første indlæg, men vi abonnerer faktisk på HD pakken... Af samme grund kan vi da i det mindste glæde os over TV2 HD...

Jeg forestillede mig at der dukkede en specifik DR1 HD kanal op i listen ligesom me TV2... Her er SD udgaven jo der endnu...

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Der er ikke noget der hedder DR1 HD

DR1 er en kanal

DR HD er en anden kanal  -  der ikke nødvendigvis sender det samme som DR1

Så må vi lege lidt med terminologien... Pr 11. Januar er såvel TV2 samt DR1 blevet udsendt som HD kanal. Da TDC fortsat skal understøtte kunder med ældre TV kan jeg se at TV2 også bliver udsendt som SD kanal og således ville jeg forvente at der også var to DR1 kanaler. En i HD og en i SD. Som det ser ud lige nu kan vi kun se den i SD.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Mon så ikke det er TDC der opskalerer den til HD   

På DR´s hjemmeside, står der INTET om, at der skulle findes en DR1 HD  -  http://www.dr.dk/DR1/

DR udsender den selv i HD (eller næsten HD)

Men det ser ud til at kun Yousee og Stofa af kabeludbyderne fører DR1 HD udgaven.

Mere Info: http://digitalt.tv/dr1-hd-vaerd-at-vide/

Kom ind i kampen TDC...
Mig bekendt er HD 1 med i licensen, altså en kanal vi alle skal kunne se! Så kære TDC kom så med den kanal!

Er der mon nogen hos TDC som har et bud på denne?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er ikke klar over hvad den hedder rundt omkring hos div. antenneudbydere. Men det er korrekt som der er skrevet længere oppe i tråden, at DR1 fortsat er i SD. Der er ingen planer om at ændre DR1 til HD på nuværende tidspunkt. Der findes således ingen kanal der hedder DR1 HD. Der er en kanal der hedder DR HD - men der er ikke en "must carry" kanal.

Det er ikke helt det samme som at der ikke er en TV-udbyder som har lavet en kanal der hedder DR1 HD. Teknisk set er der intet i vejen for at sende SD signaler videre i HD. Tyskerne har gjort det i årevis. Det forbedrer bare ikke billedkvaliteten ret meget.

Som de tekniske forhold er lige nu er det spild af kapacitet i sendenettet at transmittere en kanal som DR1 videre i HD. Mindst 2/3 af det TV2 sender i HD er også i SD. Derfor er det faksisk også spild.

Vh

Peter

Så dette er ikke en realitet: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1296565515 ?

Eller blot ikke hos TDC?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg ved ikke hvor den pågældende side har sine oplysninger fra. Public Service kontrakten mellem DR og Kulturministeriet regulerer disse forhold.

Den eneste HD-kanal der omtales i den aftale er DR-HD.

Dog er det korrekt at DR1 skal op på 6,5 Mbit/s. Det kan man dog næppe betegne som mere en rigtig godt SD fjernsyn. Det er under ingen omstændigheder noget der kræver noget specielt af udstyret man har. Altså ud over at det er MPEG4. Flertallet af de bagvedliggende udsendelser er stadig optaget i SD - så rent praktisk er der kun et meget begrænset behov for at ændre på disse forhold.

Det gode spørgsmål bliver selvfølgelig hurtigt hvorfor TV2 så sender to versioner.... Dem der måtte have et ældre TV vil jo have en settopbox der konverterer signalet til F.eks. Scart hvor signalet så bliver reduceret til et brugbart format. Umiddelbart vil jeg også mene at TV2's to kanaler er spild af plads.

Vh

peter

Man er nødt til at se på de facts der er omkring den såkaldte DR1 HD.

Det er korrekt at DR via antenne pr. 11. januar er begyndt at sende DR1 i 720p altså i HD opløsning. Dog betyder begrænsninger på DTT nettet at kanalen "kun" får lov til trække 6,5 Mbit/s, i modsætning til at DR HD sender med 8 Mbit/s. Dvs. DR1 sendes i HD kvalitet, men DR har valgt ikke at kalde den dette fordi den ikke, med den lidt lavere bitrate ikke lever op til de standarder der findes omkring HD udsendelse. 

Men denne øget kvalitet (HD) kan helt klart godt ses på tvet og det kunne derfor være en mulighed at TDC også udsendte denne "HD" kanal for dem der ønskede en bedre kvalitet på DR1.

Lige min tanke... Den ville passe så glimrende indenfor rammerne af den eksisterende HD tilvalgspakke Overrasket humørikon)

Har modtaget følgende fra TDC Kundeservice:

Vi har endnu ingen tidshorisont for DR1 HD. Dog vil alle ændringer i kanal udvalg blive meddelt på infokanalen samt vedlæg ved regninger.

Så vi må jo nok væbne os med tålmodighed... Humørikon frustreret

Ja tålmodighed er en dyd :-)   Jeg har også forespurgt TDC om, hvorvidt at man som TDC-trio kunde snart får DR 1 i HD-kvalitet som det jo er sket for nogen tid siden på Yousee.

Jeg blev så i dag den 1 maj ringet op af TDC's kundeservice og fik at vide at DR1 ikke findes i en HD-udgave på Yousee (eller næsten HD-kvalitet) da hun ikke kunne finde det på Yousee's hjemmeside, og hun havde da også selv Yousee. Jeg var bestemt ikke enig med hende så ved ikke om der overhovedet sker noget i sagen når de ikke selv kan oplyse om noget som helst ?

mvh

Ernst

Desværre får TDC kunder så ikke adgang til den bedste kvalitet på f.eks. EM fodbold, som DR1 ikke samsender på DR HD.

Det er nemlig rigtig surt her under EM.. man ser første kamp (Danmark-Holland) på TV2 HD, rigtig fin kvalitet.. næste kamp (Portugal-Tyskland) ovre på DR1 SD Trist humørikon Sikke en kæmpe forskel i billedet... Det ligner noget der er blevet filmet med et æbleskrog..

Kom nu med DR1 HD!

Ja, det kunne da i det mindste lige have smidt kanalen på her til EM.

Ikke gennemtænkt af TDC!

/Claus

Ja, specielt da TDC vidt og bredt reklamere med at man på deres net kan se ALLE Em kampe i HD! Det grænser til falsk reklame.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Pulvermos har modtaget fra andre medlemmer.

#cmadsen

Jeg tror du tænker på YouSee's reklamer.

Husk på at YouSee intet har med HomeTrio at gøre.

Ja hvor er min hd fodbold? DR siger jo de sender det i HD. Hvor svært kan det være at forwarde signalet???

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)