Svar

Hvis man har installeret, Mobile Security program.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Munk har modtaget fra andre medlemmer.

• Deltager
  • 5 kommentarer
Hej..

Jeg har en Sony Ericsson XPeria X10i. Som er ganske udmærket tilfreds med, lige indtil jeg fik installeret F-Security Mobile Security "anti virus program" på min smartphone. For så viser det sig at sikkerhedsprogrammet ikke kan samarbejde med TDC-Play, Som ikke kan genkende mit TDC-Mobil nr.

Mit spørgsmål er så:

kan det virke passe at man skal afstallere, det pågældende sikkerhedsprogram for at kunne benytte TDC-Play?

For det skal jeg!! Og jeg har prøvet at koble Anti virus programmet fra for at hente TDC-Play musik på min mobiltlf.

Man får eller fyldt ørerne med at skal have installeret et sikkerhedsprogram på sin smartphone for at være sikker imod vira.

Har TDC planer om at kommer med et mobile security program, i nærmere fremtd?

Mhv. Munk

icon

Bedste svar af miela1 23 september 2010, 22:34

Hej igen,

der findes 2 eller 3 kendte mobil vira, så jeg ville ikke sige at det er ubegrundet, men meget usansynligt, jeg ville også regne med at de gode folk inde ved Google har søret for at telefonens indbygged sikkerheds system kender de 2 til 3 vira og de derfor ikke ville kunne skade din telefon.

men når det så er sagt er det jo også meget vigtig at du føler dig sikker, jeg har lige et par gode råd,

1. hent kun programmer fra Android Marked, og/eller kontrollere altid at programmerne ikke får adgang til noget du ikke vil have.
  2. hvis du henter et program der ikke kommer fra marked, download det til din computer og kontroller det med dit virus program.
  3. sluk for bluetooth når du ikke bruger de.
  4. hvis du ikke ved hvad det er LADVÆR med at installere det(gælder også på din computer)
  5. Hav ikke oplysninger om din Koder til dankort mm. på din telefon(heller ikke CPR nr eller konto nr)
så ville jeg opfordre dig til at have et ekstra virus program til din computer, det kan bare være Ms Securty Esential, jeg er ikke sikker på at dt er stavet rigtig, men grunden til at også bruge det er at få en anden mening end lige den F-Secure har.

til den computer dit weekend barn bruger, ville det bedste være at det ikke er den du bruger til netbank, idet at børn har det med at trykke på ting som de ikke ved hvad er, det samme gælder de fleste andre der bruger en computer. 

det skulle vist være det.Meget glad humørikon

hvis der er mere så bare skriv!

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Jeg vil fjerne det, idet der ikke endnu er brugfor virus programmer til android eller for den sags skyld andre linux baseret styresystemer hverken på mobil eller computer, af den simple grund at viruser vil angribe de største først aka Microsoft(til computeren) og symbian(til mobilen), andre gode grunde er at linux og Apple er naturligt MEGET gode til at klare sig imod vira.

hvis det var en symbian(mest nokia) eller en Windows Phone(mange forskellige mærker)  ville jeg måske overveje et virus program.

jeg ville heller ikke installere et virus program på en computer der køre andet end Windows, det kan bare ikke betalesig.

der er støre sansynlighed for at du får virus på din Windows computer med virus program end at få virus en hver form for mobiltelefon.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Munk har modtaget fra andre medlemmer.

Hej miela.

og tak for svaret, jeg vil lige tilføje.

I mit hjem køre jeg med trådløst netværk til 2 pc,er + 1 printer + at jeg har Skypetlf. som er koblet til, min Homebox med et netværkskabel "Jeg har Home Trio med den store TV-Pakken + de div. tillægs pakker". 

Og min smartphone (der er 2 i hjemmet) som er koblet til, det trådløse netværk, det var faktisk derfor, jeg fik intalleret F-Secure i vores mobiltlf.er.. for at undgå en evt. vira fra vores trådløse netværk!! denne frygt er måske udbegrundet?  ... (På Hjemme PC,erne er der F-Secure installeret).

Der skal lige siges der er til tider, et weekend barn som er meget på nettet!! (Games).

På forhånd tak for hjælpen

Mvh. munk

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen,

der findes 2 eller 3 kendte mobil vira, så jeg ville ikke sige at det er ubegrundet, men meget usansynligt, jeg ville også regne med at de gode folk inde ved Google har søret for at telefonens indbygged sikkerheds system kender de 2 til 3 vira og de derfor ikke ville kunne skade din telefon.

men når det så er sagt er det jo også meget vigtig at du føler dig sikker, jeg har lige et par gode råd,

1. hent kun programmer fra Android Marked, og/eller kontrollere altid at programmerne ikke får adgang til noget du ikke vil have.
  2. hvis du henter et program der ikke kommer fra marked, download det til din computer og kontroller det med dit virus program.
  3. sluk for bluetooth når du ikke bruger de.
  4. hvis du ikke ved hvad det er LADVÆR med at installere det(gælder også på din computer)
  5. Hav ikke oplysninger om din Koder til dankort mm. på din telefon(heller ikke CPR nr eller konto nr)
så ville jeg opfordre dig til at have et ekstra virus program til din computer, det kan bare være Ms Securty Esential, jeg er ikke sikker på at dt er stavet rigtig, men grunden til at også bruge det er at få en anden mening end lige den F-Secure har.

til den computer dit weekend barn bruger, ville det bedste være at det ikke er den du bruger til netbank, idet at børn har det med at trykke på ting som de ikke ved hvad er, det samme gælder de fleste andre der bruger en computer. 

det skulle vist være det.Meget glad humørikon

hvis der er mere så bare skriv!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)