Hvilken port benyttes til tvbox

Jeg har nu gennem længere tid haft problemer med at mit tv gik ned. Jeg har en Small Business Server 2011 standard som også deler ip adresser ud. Jeg har lavet portforwarding til den samt de andre enheder i Homeboxen og DHCP er slået fra i homeboxen  Nu vil jeg gerne have at tvboksen kører med en fast ip i boxen altså en portforwarding til tvboxen så derfor vil jeg vide hvilken port der kan benyttes

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej strike

Det kan ikke anbefales at sætte Digitalmodtageren op med fast IP og portforwarding. Den skal tilsluttes Homeboksen med kabel og trække dynamisk IP derfra. Generelt ville det være bedst hvis du lod Homeboksen om at dele IP adresser ud - men hvis du ønsker at have din Small Buisness Server til at dele IP adresser ud kan du prøve et andet setup.

Slå DHCP til på Homeboksen igen, så Digitalmodtager trækker IP derfra, og lad i stedet din Small Buisness Server dele IP adresser ud i et andet IP range: f.eks. 10.10.10.X. På den måde burde du kunne undgå at de to routere konflikter med hinanden.

Mvh. Gitte

Nu var det ikke en anbefaling jeg ønskede men et konkret og  simpelt svar på Hvilken port?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Jamen så beklager jeg da meget, at jeg gav dig en anbefaling om at lade tingene køre som de er beregnet til. TV trafikken kører via flere forskellige porte, bla. også port 80, som alm. surf trafik jo også kører på - så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at få TV til at fungere via portforwarding.

Mvh. Gitte

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P