Hvilken fordel er der ved home duo, frem for almindeligt fastnet?

Nu har jeg hjulpet en god ven med at installere en Home-Duo pakke.

Men jeg kan ikke se nogen fordel i denne pakke, i forhold til det almindelige fastnet med ADSL som jeg bruger.

I tilfælde af strømsvigt, så er Home-Duo jo ikke noget værd, da så alt forbindelse er ude af drift; ja man kan enddog ikke en gang ringe til brandvæsenet, hvis uheld er ude.

Det kan jeg da med min gode gamle forbindelse.

Jeg føler at man hele tiden skaber nogle kunstige behov, som man får kunderne til at tro på, at de har behov for. Det syntes jeg er en underlig markedsføring, en panisk handling i konkurrencens hellige navn.

Jeg har også fået tilbudt andet abonnement til min mobiltelefon, med en masse funktioner og dikke-dare, som jeg ikke er den store bruger af. - Det gode gamle abonnement jeg har, viser sig at være det billigste efter mit behov. Så hvorfor kaste penge efter noget, som jeg ikke bruger alligevel?

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det er ikke sikkert at de produkter som bliver tilbudt, er noget for dig, der fr står det dig også fridt for at selv at bestemme om det er produkter du vil have.

grunden til at TDC og alle andre selvskaber sælger de produkter er forde de bliver nød til at følge med udviklingen, og idag er det sådan at langt de fleste vil have de produkter hvor der er mulig hed for at udnøtte alt den teknologi der er i dag.

det er så dan at os unge i alderen 12 -30 er den mest købe stærke gruppe, og vi er altid online, vi benytter os af de ting og muligheder som der er i de "ny" teknologier, der for biver vi nød til også at få tilbudt de produkter og teleselvskaberne bliver nød til at kunne tilbyde dem.

men igen, det er jo op til dig om du vil købe dem. og du kan stadig få de "gamle" produkter, som ikke kan noget.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Et Home Duo abonnement er jo først og fremmest en Internetløsning til folk der ikke vil ha' en fastnettelefon.

Jeg har troligt betalt for et fastnetabonnement i mere end 10 år hvor jeg overhovedet ikke brugte det, og hvor telefonen var i stykker de sidste 5 år, og hvor jeg ikke gad købe en anden fordi jeg alligevel ikke brugte den. Derfor Home Duo til mig.

Så egentlig tilbeder jeg da den samme filosofi som du gør, - nemlig hvorfor kaste penge efter noget man ikke bruger alligevel.

At man så får smidt en gang bredbåndstelefoni i nakken uden mulighed for at vælge dette fra, er en helt anden sag, men da man jo ikke betaler abonnement for dette, så kan det jo være ligegyldigt. Jeg har blot valgt helt at lade være med at tilslutte en telefon.

Hvis man ønsker at kunne ringe til brandvæsenet fra en fastnettelefon under en strømafbrydelse, så står det da een frit for at beholde sit fastnetabonnement.

Hvis mit hus brændte så ville jeg nu personligt foretrække at stå udenfor huset og ringe fra en mobiltelefon, fremfor at stå inde i huset og ringe fra en fastnettelefon. Meget glad humørikon

Hvad mobiler angår er vi også helt enige. Jeg skal hverken ha' en SmartPhone, iPhone, TouchPhone eller en Android-aner-ikke-hvad-det-er.

Jeg skal bare ha' en telefon jeg kan ringe fra og modtage samtaler på, - og jeg har ikke brug for at den hverken skal kunne skære spegepølse eller kunne lyse under vand.

By the way, - mobiltelefoner med indbygget GPS er sgu da det værste gang fucking lort der findes, sammenholdt med en rigtig GPS. Gal humørikon

Abonnement: "TDC Simply", - simply as that. Blinkende humørikon

Mvh FN ;-)

Jeg  er nu glad for min fastnet telefon, som konen bruger meget til at snakke med familien i sydamerika (over skype).

Hvad angår mobil med GPS, så har jeg det i den ene, og det virkerupåklageligt, og opdateringen af kort fra hele verdenen koster ikke noget, i modsætning til TomTom, Garmin, Navigon og de mange andre, som ha en FED pris for kort og opdateringer.

Men Nokia's OVI er det gratis, så jeg har kort over hele USA og et par lande i sydamerika, uden merberegning. Så helt ringe er det da ikke?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har en Nokia 5230 med OVI-kort. Jeg synes det er noget bøvl, og har aldrig gidet sætte mig ind i det. Jeg bruger heller ikke telefonen.

Af de utallige telefoner jeg har, og har haft, så er der intet der overgår Nokia 6300. Jeg skyndte mig også at købe 3 ekstra eksemplarer af den, da en udbyder havde den på tilbud fordi modellen udgik. Så har jeg til resten af livet.

Det er bare kram. Solidt metal, - ikke noget plasticskrammel der.

http://www.mobilterminalen.dk/nokia/nokia-6300.html

Min kæreste og jeg har det med at smide tøj til vask uden at tømme lommerne, så det hænder i ny og næ at der er en mobil der får en kogevask. Det overlever de sgu ligegodt ikke. Meget glad humørikon

Garmin: Cirka 800 kr. for at års opdateringer, - eller cirka 830 kr. for alle opdateringer hele resten af dit liv. Jeg valgte lifetime. Blinkende humørikon

Med dit behov så er fastnet med Skype da den helt rigtige løsning.

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P