Hvad er TDC's Gateway og Subnet mask ?

Hi.

Jeg er ny bruger af tdc bredbånd og har fået spadt af de uvidende kundeservice personale da de ikke engang ved hvad deres egen subnet mask er eller hvad deres gateway er så er der nogen her inde der kan fortælle mig hvad TDC's subnet mask og gateway er ?

Jeg har købt min egen router og vil gerne sætte den op da den elendige homebox's wifi hele tiden går ned.

På forhånd tak for hjælpen [i]

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Det har du da ikke brug at vide, for hvis du har en alm. ADSL/VDSL med DHCP tildelt IP-adr., så henter routeren jo selv de oplysninger.

Skulle du have en forbindelse med en statisk IP-sdr., har du fået et brev med oplysningerne.

Mvh

Kim

Nej der er forkert jeg fik en mail med min static ip ipv4 og DNS primær og sekundær og ik mere så det er derfor jeg spørg her.

Jeg er igang med min cisco uddanelse så jeg er ikke en noob med netværk og kan desvære ikke sætte min router op uden en isp gateway som static.

Er der en der kan svare på havd tdc's gatway er ???

Det kan godt være en god ide at bruge den ip addresse man har fået tildelt staticly og skifte den sidste octet ud med et 1 eller 254 men jeg har allerade prøvet det og det funger bare ik så tdc har så åbenbart en helt anden gatway for Vesterbrogade området.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Der burde nu have været gateway med men prøv med din ipadresse -1 som gateway.

altså xxx.xxx.xxx.2 giver gateway xxx.xxx.xxx.1 Subnet er så vidt jeg husker 255.255.255.242 eller 252

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P