Svar

Hvad sker der kl 8.25 og 17.35

Som angivet i overskriften, så mister jeg internet forbindelse, og mit TV pixelere i 30 sekunder i netop de to tidspunkter.

Det sker hver dag, og du kan stille klokken efter det.

Jeg oplevede det også da jeg havde homeduo, og der er åbenbart ikke nogen der kan give en forklaring på det.

Er der andre end mig som har oplevet dette ?

Mvh Poul

icon

Bedste svar af epoge 21 december 2010, 11:02

Kære alle I som har kommet med så mange gode forslag.

Nu har jeg lige været afsted for at lave EM håndbold, og mærkeligt nok så har mit lille problem løst sig selv.

Hvad der er sket, og hvordan det er sket har jeg ingen idé om.

Så tak for jeres gode svar, og glædelig jul.

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Elektrisk støj der forstyrer din bredbåndsforbindelse.

Du tænder noget (lamper, fyr, fryser, PC eller udstyr, m.m.) på de tidspunkter eller nogen i nabolaget tænder noget, der giver en støjpuls og det kan få bredbåndet til at gå ned.

Mvh

Kim

Hej Kim,

Tak for svaret. Men det giver ingen mening, da det sker hvor jeg bor nu ( i eget hus) og det skete hvor jeg boede før (i lejlighed).

Men jeg vil lede videre efter et svar.

Hvis det er samme router du har brugt begge steder så kan det være den er sat til at "forny" ip adressen fra centralen. Det kan fx hede DHCP Lease i menuerne i den. Bare én mulighed.

Tak for svaret.

Da jeg flyttede fra lejligheden hvor jeg havde HomeDuo, afleverede jeg det hele, fordi jeg fik HomeTrio med en trådløs router i det hus jeg flyttede til.

Jeg har hørt fra en anden som også har oplevet problemet.

Han bor i Århus og har internet fra Telenor. Så mysteriet vokser.....

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Sådan med lidt Sherlock Holmes logik må konklusionen være, at når problemet er flyttet med må skyldneren også være flyttet med.

Sagt med andre ord, så tror jeg du skal kigge på din(e) PC.

Er der oprettet nogle tidsstyrede aktiviteter i Windows?

Har du virus beskyttelse (problem kan skyldes malware)?

Ja det var også min første tanke, men jeg havde en PC i min lejlighed, men skiftede til Mac da jeg flyttede i hus, så det kan ikke være det.

Jeg har ikke andre routere/switche, Nas-servere, Slingbokse, eller helt andre ting sluttet til netværket.

Min opkobling er simpel: 

1 stk TDC router

På den er koblet 1 stk TV (som ikke fandtes i lejligheden)

1 stk Mac (som heller ikke var i lejligheden)

Det er ligesom det.....

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg har et par ider til hvad det kan være,

du har sikkert flytted mange ting med fig fra din gamle leglighed, og mange at de kan tin kan faktisk godt llave støj på din linje så TV signalet pixelere eller du mister forbindelsen til inter netted.

med at bruge den samme logik som er blevet brukt før, må det jo være noget med en timer som så tænder på bestemte tidspunkter.

rent mekanisk skal det også være noget der kan skabe en stor induktions spenning alså tin med store spoler og det kan faktisk være rigtig mange ting som man har i et afmindligt hjem, du kænder godt det fra gamle dage hvor man kunne tænde for lyset og så kunne man få dårlig signal på TVet i 1 sek, eller hvis en knallert har kørt forbi, det er det samme prensip bare med meget stærkere krefter.

de første tin jeg vil mistænke er Microbølge ovne, Vaske maskiner, Kreftfulde forstærkere med flere.

det kan være en af de ting. og hvis det er er løsningen kabler med bedre skærmning.

Hej Miela1, 

Tak for dit svar.

Jeg er uddannet lydtekniker, og kender en del til elektronik, og elektriske installationer, så igår efterprøvede jeg en ting.

Jeg slukkede for alle grupper i huset undtaget den hvor mit TV/TDC Router sad, samt hev alle stik ud af alle kontakterne i huset lige inden kl 17.35

Så ventede jeg, og ganske rigtig, TV signalet pixelerede.

Jeg er nu næsten overbevist om at fejlen ligger et andet sted end hos mig, helt sikker kan man jo aldrig være. ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Lydtekniker, det lyder spændeneGlad humørikon

det var en af di ting jeg også gerne vil have været.

Nå det var bare en ide, jog kom i takke om forde jeg skulle varme noget i min microbølge ovn(en meget gammel sven) og vupti så røj min internet forbindelse i et par minutter.

når det ikke er det syndes jeg det problem er lidt mærklig, du er opmærksom på at Mobil telefoner under de forkerte forhold også kan lave rod i det hele, det samme med trådløse elefoner, med det sker mest med trådløst netværk, så det hjælper dig nok ikke.

Ja jeg ved det er et mystisk problem. Især fordi det er hver dag præcis kl 8.25, og 17.35. Ikke 1 minut før eller senere. Og det varer for det meste 30 sekunder.... Meget mystisk.  

Jeg arbejder til daglig i teknisk afd. på TV2, og ingen af vores IT folk derinde, forstår noget af det.

Omdømme 3

Den eneste konklution jeg kan finde, er også at det ikke er hjemme ved dig det er galt, man kan jo sige du har provet alt.

skifted computer, udstyr og du er tilmed flyttet.

Jeg kan ligesom dine kolegaer ikke regne det ud, men håber da at du får dit problem løst.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

miela1 skrev:
Den eneste konklution jeg kan finde, er også at det ikke er hjemme ved dig det er galt, man kan jo sige du har provet alt.

Selvfølgelig er det hjemme hos ham selv, at fejlen opstår.

Han bor 1 sted og har problemet.

Han flytter til andet sted, skifter PC og alt netværks udstyr.

Han har stadig problemet.

Med mindre han er flyttet ganske få meter, så er problemet altså en del af spørgerens eget udstyr.

Omdømme 3

Hej,

nu skal folk ikke tro at vil altid medsiger hianden, det sker at vi er enigeMeget glad humørikon

Jeg basere min teori på at det er inde ved TDC på at når man flytter til et andet sted bliver der jo bare trykket på en knap og vupti så er forbindelsen på en anden adresse(meget groft beskrevet), så hvid der var en fejl på forbindelsen før ville den stadig være der selvom at han flytter.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej. Jeg har fulgt denne debat - og kan ikke dy mig for at blande mig lidt, da jeg dagligt arbejder med ADSL forbindelser hos TDC.

Miela1 har ganske ret i, at der ved en flytning skal "trykkes på nogle knapper" hos TDC, men.... de kobbertråde der bærer ADSL forbindelsen (telefonlinien) er ikke de samme fra den ene adresse til den anden. Ligeledes vil man (medmindre man kun flytter ganske få meter) også blive flyttet på centralen når man skifter adresse - ofte til en helt anden central.

Så umiddelbart vil jeg tilslutte mig de brugere, der mener at årsagen til afbrydelserne skal findes på adressen og ikke ude i nettet. I den forbindelse kunne det være interessant at kigge på hvad der sker på din Homebox når forbindelsen ryger. Er det selve ADSL forbindelsen der går ned/gentrainer - eller er det kun på LAN-siden af Homeboxen du har problemer-

Håber dette kan hjælpe lidt videre til at få løst mysteriet Glad humørikon

mm kune godt tænke mig et TV der bare skal sluttes til min Homebox, så var der liv i det. Glad humørikon mennn er der ikke en lille box imellem homeboxen og tvet? og er det den samme som i lejligheden ?? 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Jo, der er en boks mellem Homeboksen og TVet, det er den du skifter programmer m.m. på, om den er magen til den du havde et andet sted - det er der ingen her der ved, du har jo ikke fortalt hvad du havde før.

Mvh

Kim

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Om ikke andet kunne det være et problem i selve dit tv, hvis da ikke også du har skiftet det?

Det kan også være en fejl i din tdc-bokses firmware. For jeg mister også ofte forbindelsen til internettet, men det er nu mest, hvis jeg ser tv imens jeg sidder med computeren.

Det kan også være en spændings/strøm-relateret fejl et eller andet sted, i de ledninger der er tilsluttet enten din adsl-box / tv-box eller tv'et eller andre enheder forbundet med tv'et osv.

Kære alle I som har kommet med så mange gode forslag.

Nu har jeg lige været afsted for at lave EM håndbold, og mærkeligt nok så har mit lille problem løst sig selv.

Hvad der er sket, og hvordan det er sket har jeg ingen idé om.

Så tak for jeres gode svar, og glædelig jul.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)