Hvad er "Redirection port"?

I port forwarding, jeg skriver ind "from" og "to" og det område vil jeg naturligvis have forwarded til de samme port numre - så hvad er det man skal skrive i "Redirection port" feltet???

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Bristow

Du skriver enten det samme portnummer, eller sætter et nul, så bør det fungere.

Vh.

Rasmus - TDC

Det forklarer jo ikke hvad det er. Og hvilket portnummer - hvis det er range med 112 portnumre så skal man lave en regel for hver eneste nummer? I såf ald er de endnu en grund til det er en skod router.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis det er en portrange du åbner, så sæt som sagt bare et nul.

Men hvad en "omdirigeringsport" rent faktisk er, må jeg være ærlig at sige, at det aner jeg ikke.

/Rasmus

Ok tak.
Hej Bristow,

efter lidt Google-arbejde har jeg fået denne opfattelse (nerd-sprog kan forekomme):

"Omdirigerings port" betyder den port du eventuelt vil bruge i stedet for "Fra port" på det udstyr du omdirigerer porte til.  Eks.: Hvis du har en FTP-server på dit netværk, kan du vælge at omdirigere TCP port 21 til port 12345 på din server (Lokal IP adresse/Værtsnavn) ved at skrive:

Fra port :  21

Til port  :  21

Protokol : TCP

Omdirigerings port : 12345

Lokal IP adresse/Værtsnavn : IP adresse på server (f.eks. 192.168.1.250)

Det kræver så at du manuelt har tildelt 192.168.1.250 som fast IP adresse til din server.

Her kan du bruge "Statisk tilslutning" under "Avanceret - DHCP forbindelser" i Homebox. Du skal så også ændre port i din servers opsætning.

Hvis du vil omdirigere et "range", f.eks. TCP port 1100 til 1200 taster du:

Fra port :  1100

Til port  :  1200

Protokol :  TCP

Omdirigerings port : 0

Lokal IP adresse/Værtsnavn : IP adresse på server (f.eks. 192.168.1.250)

Du kan således IKKE (endnu?) omdirigere en gruppe af porte (1100-1200) til en anden gruppe (30100-30200), med mindre du ikke har noget liv og gider at lave 100 omdirigeringer Gal humørikon

Men boksen er da meget pæn om natten....

Håber det giver lidt mening Humørikon med tunge

med venlig hilsen

Flemming Mørch

Haha, "pæn om natten" - godt den sagem kan bruges til noget Blinkende humørikon Tak for svaret!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)