Hvad med afsendte mails?

• Deltager
  • 9 kommentarer
Jeg har installeret Outlook som mailprogram. Desværre følges Outlook og tdc-mail ikke ad, så jeg skal f.eks. slette mails og oprette og flytte mails til mapper i begge programmer. Det er ret besværligt, og i tdc-mail kan jeg ikke oprette undermapper i mapper. Det er ret dumt. Men endnu værre er det, at Outlook kun får adgang til indkomne mails og ikke sendte mails! Er der nogen, der har erfaringer med det?

mvh Karsten

5 Kommentarer

Hej Karsten

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Jeg havde lige skrevet en kæmpe smøre til dig og så forsvandt det da jeg skulle poste det.Gal humørikon

Nå det kan du jo ikke gøre for.Blinkende humørikon

Jeg vil anbefale dig kun at bruge et program outlook eller webmail. Hvis du SKAL bruge webmail med tilgang fra en anden pc, kan du oprette en funktion i outlook der gemmer en kopi af meddelelse på webmail, efter outlook har hentet dine mail i indbakken på webmail. Hvis du har flyttet dine mail på webmail ind i andre mapper, bliver de ikke hentet.

Når du har tilføjet en konto i outlook, skal du på nedenstående faneblad finde det sted hvor der står levering. Marker og outlook til at gemme en kopi på webmail. Også i et bestemt antal dage, hvis du ønsker dette. 

Hvis du vil have at outlook skal sortere dine indkomne mail ned i forskellige mapper, kan du i outlook oprette sorteringsregler. Jeg vil dog advare dig om at det er tidskrævende. Prøv at søge på forum efter ordet. Ønsker du yderligere hjælp, er du velkomen til at stille flere spørgsmål.Glad humørikon

Redigeret tilført:
Uaktuelt skilt er fjernet.

Forklaring på at gemme eller ikke gemme en kopi på tdc's server:
Åben din mailklient.
Du skal finde egenskaberne for din konto.
På et af fanebladene står der "Avanceret"

Nederst står der "Levering"

Hvis du vil gemme meddelelser på tdcs server, efter din mailklient har hentet dine mail, skal der være markering ud for "Gem meddelese på server efter hentning af meddelelser". Du kan også vælge hvor længe de skal gemmes.

Fjern eventuelle markeringer, hvis du ikke vil opbevare mails på webmail.

Hjælper dette ikke, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd, da dette er en af ældre dato.

Hej Maja

Tak for svar. Det passer godt med mine erfaringer - altså at man ikke kan få tdc-mail og Outlook til at virke sammen, og at det kan være dumt at flytte mailsene i mapper i tdc-mail programmet, da man så ikke længere har adgang til dem andre steder fra. Men som sagt: Det der irriterer mig mest er, at det kun er indgående mails, der videresendes til Outlook.

Hvis jeg vælger at arbejde i webmail for at kunne få adgang til mailsene fra andre computere, så må jeg leve med en meget begrænset brugervenlighed især i forhold til mappesystemet.

Hvis jeg derimod vælger at arbejde i Outlook, så har jeg ikke adgang til mailsene fra andre computere.

Hvis jeg vælger at have ulejligheden med at arbejde i begge systemer for at opnå begge goder, løber jeg ind i det problem, at det kun er de indgående mails, der vidersendes fra webmail til Outlook, men alle svar og andre udgående mails forbliver i det program, de er skrevcet i. Det er dette, der irriterer mig mest. Skal jeg også bare leve med det?

mvh

Karsten 

Hej Igen Karsten

Jeg kan godt forstå dit dilemma, men jeg syns altså også du har misforstået noget.

Webmail-program er fabrikeret til at arbejde alene på TDcs servere. Fordi det program ligger på deres servere kan det program tilgås fra alle computere. Det program er ikke programeret til at videresende mails til alle de forskællige postprogrammer der opfindes af diverse firmaer. Prøv at forestille dig hvor omfattende webmail i givet fald så kunne blive.

Webmail har dog nogle begrænsede funktioner der gør at det alligevel kan opsættes til at arbejde sammen med ALLE andre postpogrammer. Såsom at andre Postprogrammer får lov til at hente og sende post igennen TDC's servere.

Det vil sige at du skal gøre op med dig selv, hvad du har behov for. Hvis du kun bruger din pc, kan jeg ikke se hvad du har at bruge webmail til. Hvis du dirimod en gang i mellem er på rejse og skal bruge en anden pc, kan du med fordel få outlook til at gemme en meddelelse på webmeil, så du kan holde dig orienteret. Du kunne jo evt. sende de sendte mail fra din webmail til dig selv, så henter dit outlook-program det når de havner i din indbakke.

Så ja - mig bekent skal du leve med det problem, hvis du ikke vil "nøjes" med et program.

Du får lige en kommentar til hvad jeg bruger: Jeg har postpogrammet Windows Live mail 2011 installeret på min pc. Der har jeg opretet en konto til programmet webmail, og oprettet en konto for hver af de mailadresse-kontoer jeg har. Det vil sige Gmail-konto, hotmailkonto, og to kontoer som er tilknyttet min hjemmeside.

Det vil sige at jeg fra min pc henter, sender og styrer alle mine mail, der lander i de forskællige konto på internettet. Alle mine konto i mit postpogram er opsat til at gemme en kopi i 8 dage på diverse servere, fordi jeg vil kunne hente dem manuelt, hvis uheldet er ud og jeg får slettet dem i Windows Live Mail.

Er der noget du stadigvæk er i tvivl om så kan det være der er en anden bruger der kan forklre det på en anden måde. Glad humørikon

PS:

Hvis du vil sende de sendte mail til dig selv er her et tip:

I tilfeltet skriver du mailadressen til den person du vil sende til og i BCC-feltet skriver du din egen mail-adresse.

Det har den fordel at modtageren af din mail ikke kan se at du har sendt den til dig selv. I øvrigt kan du læse mere om mit tip i denne tråd. /t5/Bredb%C3%A5nd/Tip-n%C3%A5r-du-sender-f%C3%A6llesmail/m-p/5723

Tak Maja for dine omfattende svar!

Det giver altsammen mening, men er også så tungt, som jeg frygtede. Jeg havde håbet, der var nogle genveje, så jeg f.eks. kunne hente mine afsendte mails ind i mit postprogram lige så automatisk, som jeg henter udgående mails ind. Men jeg er åbenbart nødt til at sende dem til mig selv.

Men altså: mange tak for dine svar!

mvh

Karsten

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8