Svar

Hvad har TDC gang i?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

• Professor
  • 184 kommentarer
Når jeg åbner en tråd her på forumet kommer der et lille popup-billed 1-2sec.

I det lille billed står Adobe Survey og Survey exit check, i rammen står tdcforum..... og en hel masse mere man ikke kan nå at se.

Problemet (hvis det er det) er der idag og jeg så det også for nogle dage siden.

Hvad er det TDC vil undersøge og kan man blokere for det.

Mvh.

Kim

icon

Bedste svar af eris 1 februar 2011, 13:25

Hej KsNa og FN,

ja, den er voldsomt træls. Vinduet kan finde på at dukke op ved hvert eneste sideskift når vi (ca. en gang om måneden) kører et spørgeskema på TDC Forum, hvor vi spørger om hvad du ledte efter og om du fandt svar på dit spørgsmål. Vinduet har som sådan ikke noget med selve spørgeskemaet at gøre, men er formodentlig en del af den automatik, som skal sørge for at spørgeskemaet dukker op når du forlader TDC Forum.

Ifølge den tekniker jeg har talt med burde vinduet holde op med at vise sig i det øjeblik man har fået vist spørgeskemaet, og enten har besvaret det eller klikket at man ikke ønsker at svare. Prøv at gå til en side udenfor TDC Forum, f.eks. http://tdc.dk, så burde I få vist spørgeskemaet. I må meget gerne teste om det løser problemet at besvare eller afvise det.

Jeg beklager ulejligheden.

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er meget almindeligt (en almindelig uskik) at firmaer benytter pop-up-vinduer i forbindelse med spørgeskemaer og forbrugerundersøgelser som de vil have deres brugere af websitet til at svare på. Harmløst men irriterende.

Kan man blokere for det?

Ja der er masser af programmer på nettet, - også gratis, som kan bruges til at blokere for pop-op-vinduer på websites. Ganske mange antivirusprogrammer har også den funktion. En del Internetbrowsere kan også indstilles til at blokere for pop-op-vinduer

Søg på Google efter pop-op stopper eller pop-up blocker:

http://www.google.dk/search?q=pop-up+blocker&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:daOverrasket humørikonfficial&client=firefox-a

Ovenstående er blot til illustration. Lad være med at downloade gratisprogrammer fra udbydere du ikke kender eller har tillid til. Gratis downloads er en af de største kilder til virus og spyware.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints eris har modtaget fra andre medlemmer.

Hej KsNa og FN,

ja, den er voldsomt træls. Vinduet kan finde på at dukke op ved hvert eneste sideskift når vi (ca. en gang om måneden) kører et spørgeskema på TDC Forum, hvor vi spørger om hvad du ledte efter og om du fandt svar på dit spørgsmål. Vinduet har som sådan ikke noget med selve spørgeskemaet at gøre, men er formodentlig en del af den automatik, som skal sørge for at spørgeskemaet dukker op når du forlader TDC Forum.

Ifølge den tekniker jeg har talt med burde vinduet holde op med at vise sig i det øjeblik man har fået vist spørgeskemaet, og enten har besvaret det eller klikket at man ikke ønsker at svare. Prøv at gå til en side udenfor TDC Forum, f.eks. http://tdc.dk, så burde I få vist spørgeskemaet. I må meget gerne teste om det løser problemet at besvare eller afvise det.

Jeg beklager ulejligheden.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Selve den der kortvarige "Survey" pop-op er en klar fejl.

Hvad selve spørgeskemaet angår så lukker jeg bare vinduet, og har derfor ikke hverken klikket på "Nej tak" eller udfyldt dette (besvaret spørgsmålene).

Jeg er dog meget sikker på, at det i lighed med tilsvarende spørgeskemaer er udformet på den måde, at klikker man enten på "Nej tak" eller bevarer spørgsmålene, så lagres der en oplysning om dette på ens egen computer i form af en "cookie", således at spørgeskemaet IKKE dukker op igen.

"Problemet" er bare at ganske mange brugere, - heriblandt også jeg, jævnligt sletter deres cookies, og så dukker spørgeskemaet op igen ved næste besøg på websitet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hej eris

Har prøvet at gå på tdc.dk og ganske rigtigt kom et spørgeskema frem, klikkede på nej og derefter tilbage på forum, popupboksen er nu væk.

Så du har fuldstændig i, at det er en forbrugerundersøgelse, man bliver bare lidt skæptisk når sådanne ting dukker op på skærmen og forsvinder igen, næsten før man fik blinket med øjenene.

Mvh.

Kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)