Hvad bringer 2013?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

• Ulf
  • Tidligere administrator
  • 755 kommentarer
Så er vi i gang med 2013, og vi glæder os meget til at se hvad året bringer af gadgets, widgets, teknologier og – ikke mindst – flop!

Dette er tråden, hvor vi alle kan lade spekulationerne få frit løb, og tanken er at vende tilbage løbende og krydse forudsigelser af listen – i slutningen af december 2013 gør vi endelig status og ser tilbage på gode og knap så heldige gæt [i]

Jeg åbner ballet med tre vilde forudsigelser lige fra hoften:

Gæt: Apple og Intel kommer med deres egne Smart TV-løsninger, som er IP-baserede og kører med deres egne programudvalg. USA bliver selvfølgelig prøveklud før vi andre får lov til at snuse med.
Bonusgæt: Google kommer endelig med en Google TV-boks, som slår igennem.

Gæt: Googles opkøb af Motorola munder endelig ud i en Motorola-bygget Nexus-telefon.
Bonusgæt: Navnet bliver Nexus Razr.
Bonus-bonusgæt: Skærmen bliver på 4.7 tommer.

Gæt: Briller med indbygget display, anført af Googles Project Glass, begynder at dukke op på markedet.

Bonusgæt: Apple annoncerer, at de er på vej med iGlasses.

Det var mine personlige (mere eller mindre vilde) gæt – hvad tror du 2013 bringer? Og er jeg helt i hegnet med mine bud? 

/Ulf

Redigeret for et sætte et bonuslink ind om Project Glass: https://plus.google.com/+projectglass (tjek f.eks. Photo-albumet)

18 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ulf.

Så vil jeg da også forsøge.

Gæt: Flere muligheder i Mit TDC-appen. Bl.a. mulighed for, at gøre brug af TDC Play med bredbånd hos TDC.

Bonusgæt: Mulighed for at bruge WebTV med appen overalt.

(Dette er kun gæt...og en smule ønsketænkning Meget glad humørikon)

Gæt: Mon ikke Apple lancerer iPhone 5S

Bonusgæt: Apple giver bedre muligheder i form af JAVA og Flash Player på deres enheder.

Gæt: Der vil komme flere muligheder for brug af mobiltelefon til betaling af diverse.

Bonusgæt: Nogle butikker vil måske begynde at bruge barcoder.

Hvor meget af det jeg vil komme til at slår flueben ved? Tjaah, nu må vi se.. Glad humørikon

Omdømme 3

Hej Mathias,

Hehe, ja vi må se hvad der sker med Play Blinkende humørikon

Der ud over, så tror jeg du har ret i både det med en 5S'er og mobilbetaling - jeg kunne dog godt forestille mig at det bliver i form af NFC. Great, flere måder at bruge penge på...

/Ulf

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

3D teknologierne vil blive vidreudviklet. Jeg tilhører f.eks. en gruppe på ca 15% af befolkningen der, pga. fejl på synet, ikke har nogen glæde af de nuværende teknologier.

Årets flop er måske mere en gene..... Selv ganske nye fladskærme og andet vil vise sig at være "utætte" og vil blive svært forstyrret af de nye 4G signaler.

Vh

peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er enig i, at Apple velsagtens kommer med en - rigtig - tv løsning. Og at spå om hvorvidt, de kommer med en ny iPhone er lidt det samme som at gisne om, at der bliver foretaget et par millioner søgninger på Google inden dagen er omme. - Det er hovedkernen i Apple's forretning.

Derimod tror jeg, at deres mini-Ipad flopper, og at det vil gå ned ad bakke for Apple TV indtil Apple blankt afviser, at der er en ny tv-løsning på vej (hvis de afviser).

Jeg er enig i, at LTE højst sandsynligt vil forstyrre tv-signalerne og de nye signaler langs DSB's skinner, og landets politikere vil stille sig op på rad og række og fordømme til højre og venstre, selvom landets it-minister (Digitaliseringsstyrelsen) længe har kendt til problemet, og ikke agter at gøre noget ved det Glad humørikon

Stemmestyring (måske touch eller bevægelsesstyring) bliver et hovedemne på selv billige tv-modeller.

Vildt gæt: Googles fiberprojekt vil forhåbentligt få mere omtale og støtte, og tele-el-brancherne vil sammen skabe et lignende forsøg sammen herhjemme.

Bonus-gæt: TDC vil få taget sig sammen til at få nedlagt fiber ned (også i det Mørke Jylland) HELT ud til slutbrugeren. Måske de endda vil sælge fiberdivisionen eller ud-annexere det til et underfirma samtidigt med, at der kommer statsstøtte på udrulningen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Jeg må sige, at flere af mine bud er blevet nævnt, tænker Apple iTV ,iPhone 5S og NFC! Men vil da komme med mine bud.

Først det lige til gæt:

Gæt: Apple kommer med en ny iPad. Om det bliver en mini, (normal), eller begge ved jeg ikke, men de kommer. Desværre tror jeg ikke, at vi bliver forbløffet. Måske året flop.

Bonusgæt: De lancerer deres første armbåndsur.

Det lidt mere ubekræftede gæt:

Gæt: Biler kommer med indbygget wifi. I første omgang, tror jeg bilproducenterne vil bruge det til, at give info til køreren, men eller vil det åbne op for "Apps" til bilen.

Bonusgæt: Vi får den første selvkørende bil.

Det håbefulde gæt:

Gæt: Microsoft kommer med ny Xbox 720.

Bonusgæt: Xboxen styres med tale.

Hilsen Martin

Omdømme 3

Halløj,

Jeg er helt med på den med Apples armbåndsur (iWatch? iClock? iArm?).

Hvis der kommer en xBox 720, skal vi da helt sikkert have slæbt et par stykker med på kontoret en weekend - så holder vi et "Forum Admin vs. Forum brugere"-online battle Glad humørikon
@PeterA: Angående dit 3D-gæt, er det så sådan noget i retning af Samsungs Active 3D, du efterlyser? (http://www.samsung.com/us/3D/ )

/Ulf

Omdømme 3

En hurtig observation: Generelt synes jeg at de nys annoncerede smartphones på CES er gigantiske - over 5 tommer, hele bundet, med Huaweis Ascen D2 på toppen med 6.1". Jøsses da, som vi siger her i Jylland...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ulf

Jøsses da,  vores gps kortplotter(til sejlbåden) er på 5" og den er da megastor.Overrasket humørikon

Ved godt det ikke har noget med Hvad bringer 2013 at gøre, men det sætter tingene lidt i perspektiv for mig.

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej Ulf

Her er lidt information om den lange "kineser"

Se link:  http://www.pcworld.dk/art/223479/vil-du-ringe-med-denne-16-centimeter-lange-kinesermobil?utm_source=newsletter&utm_medium=newsletter&utm_campaign=dispatch+1838

Og hvad med en Sony. Se link:

http://www.pcworld.dk/art/223466/stor-stoerre-sony-5-tommer-mobil-med-fladskaermsoploesning?utm_source=newsletter&utm_medium=newsletter&utm_campaign=dispatch+1838

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej Bente,

Det er fine specs, men jeg ved godt nok ikke om jeg er til de der store skærme... Det må vel komme an på en test!

/Ulf

Omdømme 3

Hej Ulf

Hvad med den her???

Se link:  http://www.pcworld.dk/art/223480/dobbelt-styresystem-18-tommer-tablet-koerer-android-og-windows-8?utm_source=newsletter&utm_medium=newsletter&utm_campaign=dispatch+1839

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej Bente,

Wow, det var noget af en basse. Der er noget i idéen, der tiltaler mig, men jeg har en kende svært ved at se mig selv sidde med en 18-tommers "tablet" i skødet...

Noget helt andet er, at jeg godt kunne tænke mig at se hvordan Android ser ud på så stor en skærm. Det er vist tid til at finde nogle hands-on videoer Glad humørikon Tak for tippet!

/Ulf

Omdømme 3

Hej Ulf

Så skal vi til at have nye tv!!!

Se link:

http://www.pcworld.dk/galleri/fjernsyn2013

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej,

Hmmm... Det må vist lige vente til de kommer ned i et mere overskueligt prisniveau Blinkende humørikon

/Ulf

Håb: At TDC får lavet en rigtig iPad-app til TDC Web-tv, så de stadigvæk ikke er bagefter Stofa og YouSee (TDC), som allerede tilbyder deres kunder en iPad-app til Web-Tv...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Tror også jeg vil gætte med her. Da jeg som bekendt er Apple Fan Boyz - AFB - vil dette nok bære lidt præg af denne holdning til teknik.

Jeg tror at der kommer en iPhone 5S, som fungerer på 4G i europa/Danmark.
Apple åbner en fysisk Apple Store i Scandinavien, formentlig København eller Malmø. Der kommer i øvrigt iPhone 5S, hvor de slår sig løs i farverne, som dengang der blev lanceret iMac for 15 år siden.
Vildt gæt vil være, at der kommer en iPad 5 (altså ny model) som kan bruges til telefon. Til andre AFB er mit gæt, at der kommer MacBookAir med retsina display og som er forrygende hurtige. Apple vil lancere computer, som er en blanding mellem en iPad og en iMac. Du bruger den som iMac hjemme og kan "tage den af" og tage med dig, når du skal ud af huset.
Der bliver endnu flere retsager og ballade omkring hvem som ejer hvad til smartphones. Apple vil holde fast i, at de må lave touchphones. (ikke at jeg håber de vinder, konkurrence er godt). Der vil i øvrigt blive lagt flere sammen. Om det bliver Sony og google, eller hvordan, vil jeg ikke gætte på, men 2013 bliver året, hvor vi ser at "de store" begynde at gå sammen. Sådan at der blot er 2 - 3 kæmpe spillere på markedet om 3 år.

Der kommer i 2013 mindst 8 forskellige løsninger til streaming af films, som Netflix i Danmark. Der vil inden året er omme, blive lagt flere af dem sammen, så vi har 2 - 3 "store" der konkurrer på streaming films området. Apple kan meget vel være een af dem, som tjekker ind på dette marked, men vil begrænse sig til eget hardware.

Betaling via mobil i butikker, som vi i dag betaler med kreditkort/bankkort bliver almindeligt. Det vil være sådan, at din smart phone har en app, du selv skanner varene med og når du har skannet, lægger den det hele sammen, du accepterer at det er de ting du har og at du vil betale for dem.

Man vil fra regeringens side lægge yderlige afgift på de medarbejder "goder" som firmaerne tilbyder deres ansatte. En beskatning af en slags. Men dette vil have en nedre grænse, sådan at vi godt kan få en telefon uden at blive beskattet, men er det en dyr computer, så vil det koste skattekroner i højere grad end nu.

Vi vil opleve, at dem som skriver virus og andre grimme ting, til computere, kaster sig over mobilerne. Der vil blive en del historier - også i TV, om folk der har fået ribbet bankkonto og stjålet identitet på mobilen. Det bliver lige så nødvendigt at have virus beskyttelse på sin smart phone, som det er at have på sin computer nu.

Apple kommer med funktion, der giver dig mulighed for at have alt det musik du har på computeren - uanset hvordan det er kommet der, i skyen. Det sker på den måde, at de tjekker hvad du har liggende og så får du adgang til de samme musik numre på deres iCloud server.

Det bliver en selvfølgelighed, at når du hører lydbøger, så kan du vælge at have teksten på det som læses op, på en eBog samtidig. Det vil sige, at den samme bog altid bliver leveret både som lydbog og eBog. Du kan så vælge at "læse" på den måde du har tid til lige der. Hvis du kører bil, så er det lydbog, hvis du ligger i sengen om aftenen, så er det alm. eBog.

Vi begynder at ringe til hinanden fra facebook. Facebook får alvorlig konkurrence og er ved at blive overhalet i popularitet og antal brugere imod slutningen af året. Det er en tjeneste som vi endnu ikke er præsenteret for, der vil bide Facebook i halen i løbet af et halvt år. Inden da ser vi de første skandaler på facebook, hvor det vil være sådan at der er mennesker som kommer slemt til skade, på grund af noget andre gør på Facebook. (vildt gæt).

Vi vil i øvrigt se papir og maling, som fungerer ligesom en skærm. Skærme, batterier og telefoner bliver "bløde" og bøjelige. Vi vil opleve, at selv en smart phone vil kunne holde strøm i ugevis. Der vil i øvrigt komme smart phones, med solceller, som kan gøre at den aldrig skal lades op, bare den er i alm. dagslys 3 timer hver dag. Elektrisk lys er nok!

Så tør jeg ikke gætte mere. Det er vilde gæt - men mon ikke jeg rammer med mange af tingene? Det ved vil mellem jul og nytår

Meget glad humørikon

Hilsen

Omdømme 3

Update om Google Glasses: http://mashable.com/2013/01/21/google-glasses-on-nyc-subway/ 

Vil jeg have et par? Ja. Ja, det vil jeg!

/Ulf

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Så er det offentliggjort - og jeg havde ret.

TDC er blandt de fire selskaber (4-T), der er klar med en mobilbetalings-løsning til august.

Spændt på at se, hvordan det kommer til at udspille sig.

Indtil videre, har mine gæt siddet lige i skabet. Så mangler vi bare at Apple lancerer sin iPhone 5S. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)