Svar

Husker du? Microsoft gennem tiderne.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

• bbs
  • Veteran
  • 190 kommentarer
Hej alle

Er der nogle der har erindringer om disse gamle og nye ting fra Microsoft??[i]

Se link:

http://www.pcworld.dk/galleri/microsofthardware

hilsen Bente

icon

Bedste svar af PeterA1 26 oktober 2012, 11:46

Ak ja....

Pludselig kan man komme til at føle sig gammel.....

Vh

Peter

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Ak ja....

Pludselig kan man komme til at føle sig gammel.....

Vh

Peter

Omdømme 3

Hej Peter

Jeg bliver helt flov, når du pludselig føler dig gammel, det var da ikke meningen.Meget glad humørikon

Jeg er gammel, men føler mig ikke gammel.Humørikon griner højt

Jeg smed den bare lige ind fordi det er da ren nostalgi, selv om jeg ikke kender nogle af de specifikke modeller, spil osv.

hilsen Bente

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nå ja.... Sådan var det jo heller ikke ment...Glad humørikon

Jeg mener bare - det er godt nok længe siden - noget af det. Det var i "de gode gamle dage" hvor det kunne tage en uges tid at finde den korrekte driver til f.eks. en mus.... Der er heldigvis meget der er blevet nemmere siden.

I 1986 fik jeg min første PC. Harddisken var på 20 Mb. Jeg havde simpelthen ikke fantasi til at forestille mig at man nogensinde kunne bruge så meget plads Glad humørikon Den kostede i det øvrigt 16.500,- kr. Så blinkede lyset så også når jeg tændte - til gengæld kunne man slukke for radiatoren....

Vh

Peter

Omdømme 3

Hej Peter

Hahahaaaa jeg grinede i 5 minutter, så kunne man til gengæld slukke for radiatoren, den var go' hahahaa.Humørikon griner højt

For øvrigt var 16.500 kr en hel bondegård i 1986, min første computer var en commodore 64, som jeg ikke engang kunne komme på nettet med, så du har ret i, der er sket meget siden, hvad man da ikke kan købe i dag, det er næsten kun fantasien der sætter grænser og priserne er da til at komme i nærheden af.Meget glad humørikon

hilsen Bente

Omdømme 3

Jo - nu talte jeg så ikke Commedore 64 med. Sådan en havde jeg også.

Jeg havde også en diskettestation til 5,25" disketter. Den formatterede dem i det øvrigt til ca 135 kb..... Glad humørikon Faktisk skrev jeg opgaver på min første uddannelse på den. Jeg havde et fantastisk lille tekstbehandlingsprogram der hed Easy-Text. Der var mindst de samme muligheder som i Word - men alt skulle tastes ind som styrekoder.

Regnearket havde jeg så selv programmeret i den udvidelse man kunne få, som fik den til at "snakke" Comal 80. Verden var nu mere enkel dengang.....

Vh

peter

Ved godt at dette er en gammel tråd, men jeg morede mig alligevel over at læse det, for jeg havde også en Commodore 64, med båndstation i starten, og fik så en diskettestation til floppy disks. Det var tider den gang...griner. Man sad der og skrev data ind for at få bla. packman, eller man fik Simons Basic, så kunne man med besvær og underlige skrivemåder, få computeren til at tale, det lød underligt dengang, men man følte sig up to date alligevel.

Solgte så commodoren, og havde ingen computer før i 2001. Det var en med Windows 96 med alle dens begrænsninger, fik senere en windows 98, men først da XPen kom frem var det mere flydende det man kunne lave på computeren. Jeg har også haft Vista, men var ikke tilfreds med den, og har nu windows 7.

Mvh.

Nylollik

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Windows 7 er det bedste windows-system indtil nu, synes jeg. Endelig noget der ligner OS XMeget glad humørikon

Har kigget lidt på Windows 8, men har valgt at ikke bruge det. Igen, en "Vista-bommert" fra Microsoft? 

Nogen der er glad for 8. og vil anbefale det?

Mvh

Jeg har hørt i So ein ding at skal man have windows 8, får man mest ud af det med en tutch skærm, fordi skrivebordet er fyldt med aps som man trykker på for at komme ind i de forskellige programmer.

Har hørt fra en kammerat at windows 8 er en dyr foranstaltning at bruge, idet du betaler for de aps du bruger, så hellere beholde windows 7, som fungerer fint her. 

Mvh.

Nylollik

Jeg vil godt anbefale Windows 8 det køre dejligt stærkt og uden de store problemmer og lige som med apps

til Ipone og Android så kan man jo bare bruge dem der er gratis og dem er der snart mange af og ellers bare lade være med at bruge nogen det har man jo aldrig gjort før på en Windows computer så hvorfor gøre det til et problem

Omdømme 3

At So ein Ding ikke bryder sig om Win8, betyder vel ikke at det kan dømmes ude?

Ved de andre store skift har der været masser af kritikere - men faktum er jo, at hvis man altid lyttede på kritikerne - så var udviklingen nok stoppet med DOS 3.3....

Win8 er et stort og visionært skridt ind i fremtidens måde at tænke computer på. Om 10 år komemr der så noget nyt igen - og så sidder Sonne og ønsker sig tilbage til de gode gamle dage med Win8.

Vh

Peter

Du misforstod mig vist ang So ein ding at gøre, de fortalte kun at windows 8 var bedst at bruge hvis man havde en trykfølsom skærm, de sagde intet om at det ikke var et godt styresystem.Glad humørikon

Mvh

Nylollik

Hej.

Jeg har prøvet Windows 8 i en foreløbig gratis version (Windows 8 Release Preview). Det første indtryk var at dette ville være noget, der hurtigt ville få samme skæbne som Windows Vista, navnlig som følge af at den fra tidligere Windowsversioner kendte startmenu er væk og erstattet med en startskærm med apps og derudover store fliser til programmerne. Det virker hvis man har få programmer, men hvis der kommer over 100 firkanter, bliver det højst upraktisk.

Men efter at have fundet en metode til selv at fremstille noget, der fungerer som den tidligere startmenu, og da man stadig har det kendte skrivebord til placering af bl.a. genveje, og efter at det også har vist sig at flere programmer kører en hel del hurtigere end på Windows 7 (det gælder bl.a. TDC Forumsiderne) kan jeg nu godt anbefale Windows 8.

Fliserne virker bedst når de bruges med en trykfølsom skærm, som det kendes fra diverse smartphones m.v.

Man skal være klar over at ønskes Windows Media Center, skal dette købes ekstra, og også at den version af Internet Explorer, der kommer via klik på app-firkanten, ikke kan bruge Java, og dermed virker NemID ikke. Men bruges den normale Internet Explorer 10 fungerer alt som det skal.

Man kan være mere betænkelig for brugen i erhvervsvirksomheder, hvor medarbejderne nu igen skal lære nye funktioner på deres IT-udstyr.

M.v.h.

MS-ERIK

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)