Svar

hurtigere bredbånd

• Deltager
  • 6 kommentarer
Hej.

Jeg er én af de mange tdc-kunder, som sidste år sagde ja tak til opgradering til hurtigere hastighed. Jeg er også én af de mange tdc-kunder, som ikke fik en hurtigere hastighed.

Men nu lysner det, for jeg fik forrige uge endnu et brev fra tdc om, at jeg kunne få en hurtige hastighed på min internetforbindelse. Jeg tilmeldte mig endnu en gang og d.d. kom med posten en pakke fra tdc indeholdende et nyt ADSL-modem og et kombifilter. Da jeg overhovedet ikke har forstand på alt det tekniske og ikke vil risikere, at jeg pludselig ikke kan komme på nettet, spørger jeg nu

1. er det nødvendigt at skifte det game ADSL-modem og det gamle kombifilter ud med det nye?

2. hvis jeg skal skifte til det nye ADSL-modem og kombifilter, kan jeg så gå ud fra, at det automatisk fungerer sammen med min trådløse router, som er en Linksys (tror jeg nok den hedder - jeg sidder ikke hjemme p.t.)? Jeg havde oprindeligt en netgear router, men da den ofte ikke fungerede fik jeg for flere år siden én af min søns venner til at installere en Linksys i stedet, og der har aldrig været problemer med den.

3. er der noget andet jeg skal være opmærksom på?

Venlig hilsen

Sarah

icon

Bedste svar af GreenGoblin 11 maj 2011, 17:57

hej igen, godt at høre at du stadig har forbindelse efter skiftetGlad humørikon

det skulle jo egentlig gå hurtigere på nettet nu, men det kan også godt tænkes at din internet bowser måske skal have ryddet lidt op...

hvilken internetbrowser bruger du idag? (F.eks. internet explore)

jeg selv bruger mozilla firefox og google chrome, da de er en hurtig browser som jeg selv syntes er væsentlig bedre end internet explore.

men også alt afhængige af om du har installeret en masse toolbars, for de sløver virkelig browseren ned...

Se original

6 Kommentarer

hej måske jeg kan hjælpe dig lidtGlad humørikon

1. ja du skal skifte det gamle ADSL modem ud med den nye, jeg ville nu nok også skifte kombifilteret. ved ikke om det har noget at sige men for en sikkerheds skyldt så tag og skift den ogsåBlinkende humørikon

2. ja du sætter den bare til som du plejer. men mon ikke at der er indbygget trådløsnetværk i dit nye modem?

3. ikke andet end at du sørger for at alle kabler er sat rigtigt til diverse udstyrGlad humørikon

Mvh Peder

Hej.

Tdc har i dag foretaget opgraderingen og jeg har skiftet til det nye modem m.m. Og jeg kan komme på nettet. Tak for hjælpen.

Jeg synes dog ikke hastigheden, når jeg bevæger mig rundt bl.a. her på debatten, er blevet hurtigere - næsten tværtimod. Jeg venter og venter - ligesom jeg gjorde i går. Jeg har dog taget en hastighedstest og den fortæller at hastigheden på download er 10,53 (ved test før d.d. 3,53) og på upload 1,63 (ved test før d.d. 0,12). Så ud fra de tal er hastigheden blevet meget hurtigere. Jeg spørger så dumt: er det ikke ventetiden når man f.eks. skifter side/går til næste emne der skulle blive hurtigere??? eller er det kun hvis man skal se film/billeder eller høre musik, at det hele vil gå hurtigere???

Hilsen

Sarah

hej igen, godt at høre at du stadig har forbindelse efter skiftetGlad humørikon

det skulle jo egentlig gå hurtigere på nettet nu, men det kan også godt tænkes at din internet bowser måske skal have ryddet lidt op...

hvilken internetbrowser bruger du idag? (F.eks. internet explore)

jeg selv bruger mozilla firefox og google chrome, da de er en hurtig browser som jeg selv syntes er væsentlig bedre end internet explore.

men også alt afhængige af om du har installeret en masse toolbars, for de sløver virkelig browseren ned...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Man skal også huske at ligemeget hvor hurtig en forbindelse man har til nettet - så får man ikke oplysninger hurtigere end den server der står i den anden ende kan aflevere dem.

Hvis f.eks. den server der trækker debatten her er en gammel slæde der er på vej til produkthandleren - så betyder ens egen hastighed mindre.

Vh

Peter

åh jo det kan du have ret i, men jeg oplever tit når folk kommer og brokker sig over nettet er langsomt så er det faktisk 8 ud af 10 gange computeren som faktisk er langsom, fordi den trænger til at blive ryddet op... har i enkelte tilfælde oplevet at tdc sikkerhedspakke tit sløver computere væsentligt ned især ved opstart.. jeg har igennem tiden lavet mange computere for både familie og venner, både hardware, software, og fejlsøgningGlad humørikon men jo det kan sagtens være pga serveren som enten er ved at værre udtjent eller også kan serveren være overbelastet. men jeg har nu ikke haft nogle problemmer her på tdc´s debat eller andre sider herinde. har selv i forbindelse der siger 12/1,4 hos tdc..

Hej.

Jeg har internet explorer, og kender ikke rigtig noget til andre browsere. Hvad er forskellen ud over hurtigere forbindelse? og hvordan skifter man browser?

Da jeg var på nettet i går syntes jeg, forbindelsen var blevet hurtigere, så det har måske været de servere jeg besøgte sidste uge, som var gamle.

Som situationen er nu, er jeg altså udmærket tilfreds.

Tak for hjælpen til alle.

Venlig hilsen

Sarah

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8