Svar

Hukommelseskort

Hej!

Jeg har fået isat et hukommelseskort med større kapacitet i min Sony Ericsson Xperia 10 mini pro. Det var den flinke ekspedient som skiftede det for mig og det nye fungerer fint. Der er bare lige det MEN, at telefonens brugervejledning ligger på den gamle hukommelseskort. Jeg ved godt at jeg kan finde de samme vejledninger via nettet, men syns nu det var rart da de også lå på telefonen. Kan man kopiere fra det gamle kort til det nye kort, eller kan jeg på anden vis få brugervejledningen på den nye kort?

Mange hilsener

Jette

icon

Bedste svar af knudsen81 20 februar 2011, 14:03

Kiggede lige på se hjemmeside og der kan man hente den brugerbog inde som er en zip fil som skal lægges i en mappe på sdkortet som hedder andet og den skal ikke pakkes ud, bare vis det er til en anden gang

http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/xperiax10mini?cc=dk&lc=da

Se original

20 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jette!

Der findes 2 måder at gøre det på.

1. mounte hukommelses kortet som sidder i telefonen

2. hvis du har en kortlæser i din computer, så sætter du det gamle der i og overføre alt data fra det over til dit nye via stifinder, der kommer #1 ind i billedet

Håber det kan hjælpe dig

Fortsat god aften

Jytfin

Hej Jytfin!

Desværre kan hverken kortlæserne i min PC eller min printer læse det lille bitte kort fra mobilen ellers tror jeg godt at jeg kunne ha fundet ud af det.

Kan du forklare mig hvad det betyder at "mounte hukommelseskortet som sidder i telefonen?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

At mounte betyder at du bruger telefonens hukommelseskort som drev, dvs du bruger hukommelses kortet som en nøgle/harddisk.

Jeg går ud fra at det kort du købte var der ikke en adaptor med som gør at det lille kort kan bruges i hvilken som helst kortlæser vel?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

til din telefon da du købte den følgte der en kortlæser med, som kan læse det lile kort.

den ligner en USB nøgle, og der står Sony Ericsson på den ene side og microSD ADAPTER på den anden

den er sort og kan foldes ud, når den er foldet ud, er der et hul til at sette kortet i.

Omdømme 2

Mikkel du er simpelthen en sveske hehe.

Det var den tingest jeg tænkte på Blinkende humørikon kunne bare ikke lige huske hvad den hed

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg tænkte nok det ver den du mente.

Nå men du har jo godt fat i hvad der skal gøres, så jeg vil forlade tråden igen,

Omdømme 2

Det behøver du skam ikke Mikkel, det er altid godt at have en backup i tilfælde af at jeg glemmer noget Blinkende humørikon

Omdømme 3

Bare rolig,

jeg følger stadig med. og skal nok skrive hvis der er noget du glemmer.Humørikon med tunge

Omdømme 2

Thanks mate.

Men det tror jeg nu ikke at det sker.

Men man kan jo aldrig vide Blinkende humørikon

Ja I er godtnok gode.

jeg har nu fået kopieret det gamle hukommelseskort via Media Go. Nu forsøger jeg så at finde ud af at kopiere fra Media Go til telefonen. Har sat telefonen til men er ikke helt sikker på hvad jeg så skal gøre eller om der allerede er gang i noget pr. automatik???

Pyh - aldrig mere ny telefon Glad humørikon

Omdømme 2

Når du sætter din mini pro til computeren kommer der så ikke 3 valg muligheder

Synkronisering

Drev (tror jeg nok)

og opladning?

Jeg har ikke selv en Xperia mere Trist humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints knudsen81 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Det er rigtig nok det du beskriver, når mobilen bliver sat til så kommer der 3 valgmuligheder frem:

Tilslut telefon

installer pc companion

oplad telefon

Da vælger du den øveste som gør at det sdkort som sidder i telefonen bliver vist som et disk-drev

Vis det nu er at du er kommet til at fjerne den popup så skal du bare hive ned i den øveste del som hedder statusbar og der er der en som hedder usb er tilsluttet og trykker du på den så kommer der en pop up frem hvor du skal trykke på monter 

Det går det fint med, men det der så sker er at jeg kan opdatere telefonen hvilket så er gjort nu. Jeg forsøger igen.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints knudsen81 har modtaget fra andre medlemmer.

hej Når den er genstarte så gør du bare det samme igen, skriv vis der er nogle problemer
Så er det gjort igen. Når jeg ser telefonens indhold på pc'en kan jeg godt se, at jeg har fået kopieret nogle musikfiler og videoer på det nye hukommelseskort, men når jeg så på telefonen via indstillinger går ind i "i om telefonen" og herefter brugervejledning så siger den stadig: "ingen brugervejledning på hukommelseskortet" Måske jeg skal prøve at læse det gamle kort ind på pc'eren igen?

Omdømme 1

Hej Hotten

Inden du gik ind i programmet så havde du gjort sådan at dit sdkort ikke var anført som diskdrev ??? vis ja så prøv og sluk mobilen og tænd den igen nogle gange hjælper det :-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg kunne godt forestille mig at du kommer til at opgive at flytte brugermanualen.

Jeg kender intet til din telefon, men jeg havde på et tidspunkt en Nokia hvor jeg ønskede at sætte et større kort i.

På det oprindelige kort var der nogle spil, og noget andet præinstalleret skrammel, som jeg ikke lige husker hvad var.

Anyway, så var der nogle af disse filer der var låst, - det vil sige beskyttet mod kopiering, hvilket betød at jeg IKKE kunne flytte/kopiere disse filer til det nye kort.

Hvilket filformat ligger brugervejledningen i på det originale kort?

Her er din manual i PDF-format:

Engelsk udgave:

http://www.sonyericsson.com/cws/download/1/861/459/1287562492/E10i__UG_EN_1238-6358_3.pdf

Download her på dansk (klik på PDF-ikonet lidt nede af siden til højre)

http://diplodocs.dk/brugsanvisning-brugervejledning-betjeningsvejledning/SONY%20ERICSSON/XPERIA%20X10%20MINI%20PRO-_L

Mvh FN ;-)

Omdømme 1

Hej FN

Ja det er rigtig nok, men det skulle ikke være noget problem med at flytte dem over for har jeg gjort med alle min xperia x10 mobiler, har haft alle 3, så jeg ved at det virker, men har så ikke tænkt over om de ligger som pdf filer må jeg indrømme :-)

Hm............

efter en hel aften med forsøg på at kopiere filer fra det gamle til det nye hukommelseskort fandt telefonen selv en løsning. Pludselig da jeg endnu engang forsøgte at gå i brugervejledning via indstillinger kom den endnu engang og fortalte, at der ingen brugervejledning var i telefonen MEN denne gang fik jeg mulighed for at vælge mellem at se den online eller at "hente den".  Den er selvfølgelig hentet. NU er problemet så det, at hver gang jeg går på fortæller den at der er en opdateret version og spørger om jeg vil hente den. Men mon ikke det stopper når jeg nu har sagt nej til automatisk søgen efter opdateringer.

Men mange tak til Jer alle.

Omdømme 1

Kiggede lige på se hjemmeside og der kan man hente den brugerbog inde som er en zip fil som skal lægges i en mappe på sdkortet som hedder andet og den skal ikke pakkes ud, bare vis det er til en anden gang

http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/xperiax10mini?cc=dk&lc=da

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)