Huawei E 398 4GB

• Bruger
  • 16 kommentarer
Hej.. jeg har for nylig købt ovennævnte mobile bredbånd..med stor forventning til hastigheden 4GB

men har på intet tidspunk været på ovennævnte hastighed..har max været 3GB..

skal man bare lade sig nøje??? forventer jo, når TDC sælger varen, at den så lever op til deres reklame...

men nej det gør hastigheden ikke ..hvis jeg arbejder på Google chat..falder jeg også tit ud..og billeder skifter utroligt langsomt...

er der nogle gode råd ...har opgraderet modem efter TDC anvisninger her ..men ikke gjort nogen forskel..

hilsen Bented

6 Kommentarer

Hej Bented

Indtil der er en anden bruger, der bedre kan forklare dig sammenhængen på dit problem, kunne du prøve at teste din hastighed via denne side og skrive download- og oploadhastigheds tiderne op i din tråd.

http://hastighedstest.tdc.dk/

Hvordan man kan se på en pc om man får 3GB eller 4GB, ved jeg ikke.

Jeg har selv haft store problemer med at hente facebook-siden ned i den sidste tid og det er ikke mit  bredbånds skyld. Hvis billeder skifter utroligt langsomt, kan det have noget at gøre med din browser, altså programmet du bruger til at hente internetsiderne ned med. Hvis det er internet eksplorer og du har styresystem windows7, skal du oppe i menulinien - funktioner, klikke på "Slet Browserdata"  i vinduet der kommer frem skal de 4 første "kasser" være afmærket.

Dette er desværre det eneste,  jeg kan bidrage med.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints lha har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

En forudsætning for at få 4G/LTE forbindelse er at der er signal på din adresse ! Hvis der intet 4G/LTE signal er, skifter modem til 3G !

Check på www.mastedatabasen.dk om der er TDC(udbyder) master med 4G/LTE i nærheden !

Husk at også 4G sælges med "op til" hastighed !!Blinkende humørikon

mvh

lha

Hej Maja

Jeg har afprøvet dit forslag..men det har desværre ikke hjulpet...

så nu har jeg skrevet til TDC for at få en redegørelse på.. hvorfor de sælger modem  4GB ..der kun viser 3GB..

når det tilslutter på nettet...måske er deres signaler for dårlige ..

hilsen Bented

Hej Bented

lha har meget mere forstand på det end jeg har, jeg kan desværre ikke give dig et sikkert svar. 

Jeg ved dog efter at have læst  diverse tråde, at der er mange ting der kan gøre sig gældende for, at du ikke får den ønskede forbindelse. I en tråd har jeg læst, at der var en elevator i en opgang der gjore, at der var så meget støj på linien at sinalet ikke kunne modtages i lejlighederne og det er vel sådan set ikke TDC's skyld. Du kunne jo prøve at søge i forum på ordet "Støj" for at finde ud af hvad støj igrunden er.  Det kan jo også være at lha eller andre brugere kan fortælle mere om det.

Har du prøvet at teste hvor hurtig din forbindelse er?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er noget galt her.....

Hvad mener du med at det skulle være 4GB forbindelse?

G'et i 4G står for generation, og som det også er nævnt ovenfor, kaldes det også LTE. I princippet kan man opnå meget høje hastigheder på 4G - men der er INGEN der giver garantier.

4G standarden reserverer hele seks frekvensbånd. De enkelte udbydere vil normalt ligge i ET af diise frekvensbånd - og det vil også i sig selv give anledning til udsving i hastighederne. En højere frekvens giver mulighed for højere hastighed, men er høj frekvens giver lav rækkevidde. Man kan således, som udbyder, vælge mellem få langsomme master eller mange hurtige.....

Men tallene i betegnelsen 2G, 3G, 4G..... De giver ingen specifik kobling til hastigheder. De giver udelukkende en reference til hvilken kommunikationsstandard der benyttes. Man kan så slå de specifikke forhold op i standarden.

Vh

Peter

Hej til alle der har skrevet gode råd..

i aftes skrev jeg til TDC og har i dag modtaget en løsning på

mit problem  så det nu kører på EDGE 4GB..og med samme '

hastighed som min tidligere bredbåndsforbindelse..

skulle gå ind og afbryde det mobile netværk ..og derefter i netværks tilstand.

der kunne jeg vælge 1GB..2GB..3GB.4GB..eller fortrække 4GB..

derefter tilslutte mobiltbredbånd igen..

så nu kører det på 4GB..og det er ok..

hilsen Bented....

tak for jeres indlæg..

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8