HTC-desire. "Blodmineraler"

Hej.

Jeg hedder Tommy Skouboe og har for nogen tid siden erhvervet mig en HTC-Desire telefon og har virkelig haft glæde af denne.

Nu er det så kommet mig for øre at der evt. findes de såkaldte "konfliktmineraler" i min telefon. Hvis dette er tilfældet ville jeg gerne have været informeret herom, så jeg selv har mulighed for at bestemme om jeg vil støtte firmaer som benytter sig af børnearbejde og slavelignende tilstande.

Jeg håber der er nogen der kan afvise disse påstande ved at fremvise certifikater eller lign. for de materialer der er brugt i telefonen.

Ellers har TDC ihvertfald mistet en kunde og jeg skal gøre alt for at indformere alle om disse forhold.

På forhånd tak.

Tommy Skouboe

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det er bestemt ikke noget du kan give TDC skylden for, så det skal du gå vidre til HTC med, men de vil nok fortælle dig at det ikke er noget de bruger som alle andre firmaer vil også dem der bruger "Blod Miniraler", og det er ikke kun din mobil telefon, det er også den computer du sidder ved og alt andet elektronik du har i hjemmet, så det skal nok tages op i EU eller FN, hvilket efter det program de har vist i TV dat nok skal blive, ellers må vi jo bare blive ved med at brokke os, men ikke til TDC da det ikke er dem de laver telefonerne og jeg er sikker på at di er lige så schocket som os andre.

men igen IKKE TDCs skyld.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Tommy

Jeg har fået følgende fra Mikkel, som er CR-ansvarlig i TDC:

Mineraler og metaller fra miner i Congo er et problem, som hele IT-branchen slås med – ikke blot mobiltelefoner.

Sagen er den, at mineralerne udvindes og eksporteres illegalt fra Congo til store omsmeltningsvirksomheder i Asien, hvorfra leverandører til Nokia, HTC og alle andre IT producenter køber til produktion af de bestanddele, som ender i din og andres mobiltelefon, PC, radio, tv osv.

TDC har gennem længere tid ført en dialog med de mobilleverandører, som vi benytter, for at få deres input til, hvordan man i fremtiden kan sikre, at der ikke bruges børne- og slavearbejde ved produktionen af mobiltelefoner.

Det er et langt sejt træk at bekæmpe børnearbejde – ikke mindst i krigszoner som DR Congo, hvor almindelig lovgivning for længst er holdt op med at virke, men i TDC har vi forpligtet os til at bekæmpe børne- og slavearbejde – også blandt vores leverandører. Det står i de retningslinier, vi opstiller for vores leverandører, og det ansvar følger vi naturligvis op på, når sådanne sager opstår.

Alle leverandører har forklaret, at de i deres leverandørkæder forsøger at undgå alle former for metaller og mineraler fra Congo og andre krigszoner.

De påpeger dog også, at det er en kæmpe udfordring at kontrollere sjette og syvende led i leverandørkæden og svindel og forfalskninger af certifikater med videre er vidt udbredt.

Derudover er det endelige produkt, som terminalproducenterne modtager til brug i deres produktion af selve mobiltelefonen et forædlet produkt fra omsmeltningsfirmaer i Asien, hvor der blandes leverancer fra en lang række forskellige lande og leverandører.

I TDC fortsætter vi med at lægge pres på producenterne, og håber, at vi kan være med at stoppe mineraler fra f.eks. DR Congo, hvor de bliver udvundet under stærkt kritisable forhold.

Det skal nævnes, at den amerikanske regering netop har vedtaget en lov, der forbyder brugen af konfliktmineraler i elektronikprodukter importeret til eller produceret i USA. Denne lov agter Nokia at gøre til bestemmende for deres globale leverancer og det er vores håb og forventning, at de øvrige mobilleverandører vil følge trop.

Jeg håber det er svar til dig, ellers er du meget velkommen til at vende tilbage her på forum

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P