hometrio tv gennem en mac?

Jeg har netop fået installeret hometrio og vil gerne kunne få tv-signalet ind i min mac computer. Jeg har ikke et fjernsyn, men bruger en mac mini med en apple skærm. Telefonsælgeren fra TDC fortalte mig, at det var muligt at få tv-signalet ind i min mac mini, men TDC's installatør kunne ikke finde en løsning. Webtv virker ok, lige som jeg kan se et mindre udbud af kanaler via en stueantenne og en EyeTV tuner, men jeg vil også gerne have tv-signalet ind i min computer til fremvisning, optagelse osv. Er der nogen, der har en løsning på dette?

Venlig hilsen

Karsten.

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Karstenwj,

Jeg kan se på Apples hjemmeside, at Mac Mini har HDMI udgang, så den har altså ikke mulighed for at modtage TV signalet fra digitalmodtageren. Skal dog siges, det ikke er inden for vores normale support, så jeg er ikke 100 % sikker.

Men hvis din Apple skærm har HDMI indgang, så kan den sættes til digitalmodtageren.

Håber det kan hjælpe.

Hilsen Thomas

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,
Mener at Bording har ret. Mac mini har ikke nogen TV turner og Eye Tv kan heller ikke modtage signal fra HDMI, kun antenne og satellit-box. Ved ikke om der findes en løsning, men ring til Apple - de burde kunde give dig svar på, om der findes en "adapter" som kan klare opgaven (HDMI signal ind).
Mvh
Tak for dit svar. Jeg kan måske sætte signalet direkte ind i skærmen via HDMI indgangen, men så får jeg ikke lyd på.

Venlig hilsen

Karsten.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)