HomeTrio tdc-router

Har en router fra TDC i forbindelse med mit hometrio abb., den router er jeg mildes talt død træt af. Jeg vil gerne have min egen check point router sæt op igen, jeg har så forsøgt og ringe til TDC support for at høre om deres router SKAL være kant-router og have den eksterne IP eller om den godt kan side på en DMZ-zone med en lan IP så man stadig kan se TV.

Nogen der kan svare på det?

19 Kommentarer

Hej webnoob

TDC Homeboxen skal sidde først og have wan ip adressen.

For jeg ved hvilken TDC Homebox du har, kan du så ikke tjekke i bunden af den og noter om der står 3DK04-0x, 3DK64-0x eller 3DK63-05.

Hvilke problemer oplever du med TDC Homeboxen ?

Mvh Carsten S.

Et af de problemer der er med den router, som jeg synes der et problem, er at man ikke selv kan bestemmer hvad der skal være primær og sekundær dns server på lan-siden. Ud over det så synes jeg også det er meget irriterende at jeg ikke kan konfigurere firewallen mere end bare lav, mellem eller høj.

Problemet med at routeren skal have en wan ip kan jeg leve med, HVIS man som privat kunde kunne få mere end 1 fast IP. Den router jeg vil bruge kan lade en wan ip gå igemmen til et device på indersiden.

Der står V 3DK64-02-251E under min tdc router.

webnoob

Jeg kan se det er en TDC Homebox VDSL du har.

Jeg kan også læse ud fra det du skriver, at du er en der vil have 100% kontrol over routeren og det kan ikke lade sig gøre med vores TDC Homeboxe :-(

Jeg ved vores 2 level support nogen gange sidder og bridger en port i en TDC Homebox som derved giver dig mulighed for at have dit eget udstyr bagved. Om det kan lade sig gøre på en TDC Homebox VDSL ved jeg ikke.

Så giv vores hotline et kald og lad dem undersøge.

Mvh Carsten S.

Ja det ville jo være ret hvis det kunne lade sig gøre, men det koster 199,- bare for at få router support til at kigge på om det kan lade sig gøre. Hvilket jeg synes er urimligt.

Hej webnoob

Ok, det kan jeg godt se, så er der ikke så meget at gøre :-(

Mvh Carsten S.

Nej det er vel et eller andet sted ikke. Jeg har dog kontaktet supporten og bedt dem om at undersøge om det er en mulighed og at jeg ikke vil betale for det. Jeg har købt et internet abb. hos tdc, men jeg har ikke fraskrevet mig retten til at administrere mit eget netværk i den forbindelse. Det er ved at blive undersøgt nu må vi så bare se om jeg kan slippe for at betale. Det er tam løsning da harddisk optager, tdc udstyr og fjernesyn kommer til at være blottet når det ikke står bag en ordenlig firewall.

Hej webnoob

Det der med at den ikke er bag en ordenlig firewall er jeg dog ikke helt enig i, surprise :-)

Alle porte er lukket for trafik udefra, så skal der åbnes porte er det dig selv eller et program som gør det indefra.

Mvh

Carsten S.

Nu er det heller ikke let at definere hvad der er en ordenlig firewall, men jeg vil nu mene at en ordenlig firewall har flere indstillinger end lav, mellem eller høj sikkerhed. Det er de eneste knapper der er at skrue på og det synes jeg ikke er godt nok, surprise Blinkende humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Dan_E_P har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Webnoob,

Med en Homebox VDSL burde du have en rød port bag på Homeboxen. Hvis du sætter en router til her, så burde Homeboxen opføre sig som et helt normalt modem, og routeren du kobler til bruges så i stedet for den router der er bygget i Homeboxen.

Det kan ske at dette er nok til at du får det som du vil have.
Okay, super information, den port vil jeg kigge efter når jeg kommer hjem. Et tillægsspørgemål, jeg har fundet ud af hvilken IP adresser jeg/jeres udstyr bruger for at jeg kan se TV og have IP-telefoni, hvis jeg sætte min router foran jeres og køre de 2 IP adresse igennem til en port hvor jeg så sætter jeres router i, vil jeg så stadig kunne se tv og ringe?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Dan_E_P har modtaget fra andre medlemmer.

Du skal altid have din Homebox før din egen router. Homeboxen skal som det mindste fungere som et modem. Hvis du sætter din router før vores Homebox så er det praktisk talt som hvis du sætter en router før et modem, og det er ikke teknisk holdbart.

Jeg er bange for at du ikke slipper for at have Homeboxen siddende før din router.

Rigtig nok så er der en rød port på min TDC Homebox, men der sker ikke noget når jeg tilslutte min router og da jeg snakkede med jeres support så fik jeg afvide at man kun skal bruge den port hvis man har en fiber forbindelse.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Halløj,

Jeg popper lige hovedet ind for at slå et slag for en artikel på vores hjælpesider, der netop beskriver hvordan du kobler din egen router på en HomeBox: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

/Ulf

Hej Noob...

Du skulle kunne lave portforwards i TDCboxen over til din egen router således du stadig kan tilgå servises udefra..

Hvis jeg husker rigtigt finder du det under "Lan-servere" eller noget i den stil.

På denne måde "omgår" du den ukonfigurerbare firewall der er i den boks ( Det virkede hvertfald for mig ift FTP og RDP og lign.

Ønsker du uderligere hjælp med det kan jeg godt hjælpe via teamviewer.. Bare kast mig en PM.

Tak Ulf

Jeg er rimlig sikker på at det ikke er en løsning jeg kan bruge. Min/jeres router vil jo stadig få min offentlige IP-adresse så VPN kan man jo ikke en gang lave.

Heymey, jeg er klar over at man kan forwarde port til IP-adresser på indersiden, men en anden ting man IKKE kan, det er at bestemme hvilke IP-adresser der skal være primær og sekundær dns server på mit LAN og det er, for at sige det på godt gammel dansk, pisse irriterende.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Men jeg har tænkt på: Hvad bruger man egentligt talt den røde port til - er det virkeligt udelukkende til fiberkunder, eller er det til noget helt andet?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Dan skrev:
Hej Webnoob,

Med en Homebox VDSL burde du have en rød port bag på Homeboxen. Hvis du sætter en router til her, så burde Homeboxen opføre sig som et helt normalt modem, og routeren du kobler til bruges så i stedet for den router der er bygget i Homeboxen.

Det vil jeg MEGET gerne høre noget mere om. Dokumentation? Er det nyt? Troede den røde port blev brugt til at forbinde til en "Fiber-KAP" ?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

webnoob skrev:
Tak Ulf

Jeg er rimlig sikker på at det ikke er en løsning jeg kan bruge. Min/jeres router vil jo stadig få min offentlige IP-adresse så VPN kan man jo ikke en gang lave.

Præcis, og derfor giver den hjælpeartikel absolut ingen mening....fjern den dog TDC, pinlig at i har sådan en vildledning liggende.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)