Hometrio med multiroom boks

Hejsa.

Vi har netop modtaget vores multiroom boks efter at have haft og været tilfredse med den "almindelige" homebox i godt fem måneder.

Problemet er at der står at der skulle følge en multiroom switch, samt strømstik hertil, med i pakken, hvilket der ikke gjorde. Prøvede derfor at sætte den til routeren da jeg forstod efter vejledningen på nettet at den kunne bruges. Her efter fire timer får jeg stadig rødt kryds på skærmen når jeg forsøger at få det til at fungere. Skal jeg bruge den multiroom switch for at få det til at fungere? For i boksen kunne der simpelthen ikke have været presset mere ned i, så jeg tænkte at den åbenbart ikke var nødvendig.

Dertil skal lige siges at jeg ikke er særlig teknisk anlagt og efterhånden er ved at være rimelig frustreret.

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

hej, velkommen til forum.

hvilken router har du. er det den sorte homebox eller en netgear router?

Mange tak. Glad humørikon

Det er den sorte homebox jeg har, troede dog det var en netgear, men nu har jeg lige tjekket igen.

Hej Throen.

Tak fordi du valgte at stille dit spørgsmål her på TDC's kunde-til-kunde forum.

Du skriver du har modtaget en ny Multiroomboks efter at have været tilfreds med jeres

tidligere HomeBox.

Til information er en Multiroomboks og HomeBox ikke den samme slags enhed.

En Multiroomboks er en ekstra enhed til HomeTrio løsningen hvor man kan få et ekstra TV på.

En HomeBox er den "centrale" enhed i alle vores pakkeløsninger, også kaldet router/modem.

Men umiddelbart lyder det som om at det du har gjort, er rigtigt.

Et rødt kryds på skærmen kan dog betyde flere forskellige ting, herunder at enheden ikke er kablet rigtigt til routeren.

Du kan sikre dig at der er kommunikation mellem "Multiroomboks" og "HomeBox" ved at kontrollere der hvor kablet går ind i hhv. Multiroomboks og HomeBox, er der lys hvor stikkene går ind i enhederne, er der forbindelse/kommunikation imellem dem.

Er dette tilfældet, prøv da at slukke for "HomeBoxen" og digital modtagere, altså alle enheder, tænd herefter "HomeBoxen" og vent på @ lyser fast.

Herefter tænder du digital modtageren, altså den med display på, når der er billede på denne, tænder du den næste digital modtager og venter på billede.

Skulle du stadig have rødt kryds henover skærmen eller er der ikke lys ved kablerne, er du velkommen til at ringe til vores Hotline, her vil vi kunne hjælpe dig, 80808047.

Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at skrive på forum igen.

Venlig hilsen

Jeg er også lidt mystificeret over det med multiroom switchen.

Der er ikke nogen switch med i min nyligt tilkøbte multiroom pakke.

Kan jeg bare tilslutte multiroomboxen til VDSL routeren ligesom digitalmodtageren?

Eller skal jeg rykke for en switch?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

erve skrev:
Jeg er også lidt mystificeret over det med multiroom switchen.

Der er ikke nogen switch med i min nyligt tilkøbte multiroom pakke.

Kan jeg bare tilslutte multiroomboxen til VDSL routeren ligesom digitalmodtageren?

Eller skal jeg rykke for en switch?

Ja, du tilslutter den bare til en ledig port på din Homebox, som med Hoved-digital-modtageren.

Hej det er en VSDL HomeBox. Sort opretstårende ting ca højde bredde som en IPad

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

erve skrev:
Hej det er en VSDL HomeBox. Sort opretstårende ting ca højde bredde som en IPad

Jep, du slutter den bare til en ledig port på denne tingest.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)