Svar

HomeTrio-kanaler låser !!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa.

Jeg er nysgerrig efter at høre, om andre HomeTrio-brugere også har flere kanaler, som *fryser billedet efter få sekunder*, da der iblandt dem bla er alle TV2-kanaler, DR1, Disney + Disney XD, Nickelodeon, for blot at nævne nogle.

Problemet med dette startede her hos mig  (Hornslet) ca. kl. 14.09, og det er ikke blevet meget bedre - der er til gengæld flere, der har fået *kuldegysninger*.

Hvis man er meget heldig, fortsætter kanalen igen efter minimum 5-? minutter, for så - igen - at *fryse*.

Dette er blevet fejlmeldt, kort tid efter, at det startede (da vi fulgte serie), men er der flere, som også har dette problem ?

(Svigerforældre fik samme problem - på samme tid, og de bor på en parallel vej til os).

Jeg har netop fået en sms fra TDC (kl. 19.50), som siger, at fejlen skyldes komplicerede fejl i nettet, samt at de gør, hvad de kan for at rette fejlen hurtigst muligt.

Mvh

MacGyver

icon

Bedste svar af GTH 13 januar 2011, 21:38

Der har været generelle problemer med billedfrys og pixelering i Østjylland i eftermiddag/aften. 

Der har berørt områderner: 

Hadsten, Hornslet, Lisbjerg, Skejby, Skæring, Skødstrup, Spørring, Todbjerg, Århus Centrum

Problemerne skulle gerne være løst nu.

Se original

34 Kommentarer

Jeg har nøjagtig det samme problem... Jeg bor også i Hornslet.

Alle kanaler låser inden for få minutter. Har både prøvet at genstarte den sorte box, til TV'et, og routeren, men intet virker... Internetet virker dog alligevel upåklageligt...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hornslet, lidt sjovt hvor i Hornslet. Jeg bor i Lime.

jeg ved at i hornslet er der stor forskæld på hvad man kan få, det kunne jo være der også er forskæld på hvilken kvalitet man får? Hornslet er jo en stor byMeget glad humørikon

jeg har hørt at der er nogle der har samme problem i Lime(den dyre ende)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

@ The-King-II

Hejsa.

Kedeligt, at du også er blandt *de uheldige*, men så kan jeg da ånde lettet op, og håbe på, at det snart bliver muligt at se noget - selv TV4 (sverige) blander sig i *krigen* - håbede på, at det var muligt, at  se de nordiske/tyske uden *frysninger, men åbenbart ikke.Trist humørikon

@ miela1

Jeg gemmer mig kun 200 meter fra centralen, så det skulle jo ikke være det, der skulle give de store kvaler her. Den dyre ende - hvis der menes dem, der har alt, hvad der kan fås dertil, hører jeg iblandt dem Glad humørikon

Håber, at de løser problemet hurtigt Glad humørikon

Jeg håber også de snart får det ordnet...

Jeg ved ikke hvor centralen ligger, men jeg er nok også i den dyre ende......

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

den dyre ende er en intern Lime joke, det er os der bor i den ende hvor brugsen liggerHumørikon med tunge

jeg er lidt over ræsket over i ikke ved det, det er da noget alle ved.

jeg er faktisk også lidt i tvivl hvor cantralen ligger i hornslet, men ligger der ikke mere en en(det mener jeg) jeg er næsten sikker på at der er en på tingvej, jeg ved hvor den ligger i Lime.

nå men den anden grund til jeg spurte var også for de at i hornslet er der også mange steder mulighed for at få Kabel TV(fra Yousee), det kunne måske være en løsning på jeres problemer.

men inden det er noget i overvejer, og undersøger, synes jeg i skulle ringe til TDC og høre om der er noget galt, det kunne jo være noget af alt den sne som er smæltet. vi har jo fået meget.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Der har været generelle problemer med billedfrys og pixelering i Østjylland i eftermiddag/aften. 

Der har berørt områderner: 

Hadsten, Hornslet, Lisbjerg, Skejby, Skæring, Skødstrup, Spørring, Todbjerg, Århus Centrum

Problemerne skulle gerne være løst nu.

Omdømme 2

Glad humørikonHej miela1.

Min bedre halvdel spørger, om du hentyder til den gamle eller den nye brugs i Lime Humørikon med tunge

(Jeg er selv opvokset i Aarhus).

Centralen i Hornslet ligger nede bag ved Rosengården, så du er ikke helt ved siden af med Tingvej, men TDC-bilerne kører derned fra Egevej (indkørsel ved siden af Bassegården).

Vi har ikke fået lagt kabeltv ind her (selv om de gemmer sig ude under fortovet) - derfor holder vi os til TDC istedet - som er fint nok til os.

Sidst, men ikke mindst - jeg ringede til TDC kl. 14.09, da jeg opdagede forstyrrelserne, hvorfor de fejlmeldte det med det samme.

@ GTH

Tusind tak for det uddybende svar om, hvilke byer/områder, der har været *uheldige* at stå uden meget på skærmen i ca 8 timer -- endnu mere tak for den hurtige redningsaktion.   Thumbs up.

Fortsat god dag/aften

Omdømme 3

Den gamle. Humørikon med tunge

Der er nogle rigtig fine lejligheder nu, hvor jeg har en af demMeget glad humørikon men det er jo næsten det samme.

Jeg var selv nede i hornslet til ca kl 03 inat, og lave computer for min Far(min mors mand) de har også home trio og der var der da ikke nogen problemer med TV.

Jeg kan entlig godt forstå at du vil beholde TDC, jeg laved en gang en udregning for en gang for alle at finde udaf hvad der er billigst, og det blev TDC.

godt du ringet til TDC så er det sikkert din skyld de har fundet udaf at der er et problem.

jeg håber at dit problem bliver/er løst.

Omdømme 2

Hvis jeg har været heldig, og være først ved tasterne for at fejlmelde dette, må det skam i glas og ramme Humørikon med tunge

Pointen er, at det tilsyneladende er tilbage ved normal igen.

Jeg har småtjekket ved kanalerne -- de ser ud til at være, som de skal være - YeeHaa Glad humørikon

Fedt nok, det er ikke så dumt at bo der/herude på Djursland.

Håber, at du fik lavet computeren (svær at undvære), og du har ganske ret, tv'et kørte skam godt kl. 03.

Thumbs Up !!

Omdømme 3

Nej, det er ikke så slemt.

der er jo også en uskreven regl mellem de forskellige "teknologi" virksomheder, om at vores meget lille hjørne af landet skal have det nye først,Humørikon med tunge

Hej Alle

Sikke da en hyggelig tråd. Det ender da med i bliver i familie - alle i gæve jyder.Meget glad humørikon Jeg er jo bare en sjællænder.Trist humørikon

Godt I kan kikke tv igen.Meget glad humørikon

Omdømme 2

Hej Maja.

Ja, ganske hyggelig, når der tænkes på, hvad der var grunden til tråden. Det er vel ikke så slemt ikke at bo på fastlandet Blinkende humørikon Hovedsagen er vist nok at være fra lille Danmark Meget glad humørikon

Du kan tro, at øjnene er klistret til tv'et nu Humørikon med tunge

(Spekulerer stadig over det med familie -- jeg ved ikke, om min bedre halvdel går med til det Overrasket humørikon

Mvh

Macgyver

Sikkert ikke - hils din bedre halvdel - og sov godt når "kassen" slukkes.Blinkende humørikon

Omdømme 2

Nah, jeg tror, du har ret -- jeg skulle hilse igen, og du må ligeledes sove godt, når du finder vej til sengen. Blinkende humørikon

Det samme problem er der stadig nu på søndag her i Hornslet.

Ikke i går, men irriterende meget nu. Mindst 1 gang per være 5. minut, ergo der er ikke ordentligt til at se fjernsyn...

Møg efter en nattevagt.... 

Godt jeg optog det sidste LOST sæson på 6ern lige før nytår...

Omdømme 2

Hej PaulVonDutch.

Du er såmænd ikke alene - det er tilbage igen med problemet ( jeg gemmer mig også i Hornslet). Mine svigerforældre er ligeledes ramt af det.

Det er det samme som sidste gang, da det startede - denne gang er der dog flere kanaler på listen over dem som låser.

Jeg har lige tjekket mine kanaler, og det bliver svært selv at se nyheder pga låsning. Jeg håber, at dette vil blive løst hurtigt.

Jeps Kan melde mig ind her fra Skødstrup - Havde samme problem i Torsdags... nu låser den så bare efter 10 min tv... men ind til det kommer op at kører ordentlig igen - Sidder børnene så og tager det på Web-tv..... Er der nogen der har hørt hvad fejlen skyldes denne gang????

Omdømme 3

Hej,

Jeg har også lige hørt fra Hornslet, Birkevej(mine foreldre).

Der er det det hele der er væk her i aften.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Har også problemer her! Forsvandt sådan nogenlunde efter en enkel slukning af boks - vent 5 minutter -tænd.

Jeg håber ikke det kommer igen

Omdømme 2

Hejsa.

Jeg fik langt om længe min internetforbindelse tilbage for 5 min. siden - mine svigerforældre (også på Birkevej, Hornslet) mistede deres forbindelse til alt (tv/internet/fastnet) kl. 17.00. Derfor tog vi hjem (kun 5 min. gåtur) og tjekkede vores - det var også stået af, dog har vi trådløs tlf, så vi dog havde fastnet.

Vi ringede allerede til TDC ang. låsning omkring kl. 14.40, for at være sikker på, at vi ikke var alene med problemet.

Kanalerne låser dog stadig jævnligt - efter 5-10 sek, men nu kan vi trods alt se slutningen af håndbold (ved at skifte op/ned i kanalerne).

Det har været lidt tomt uden hverken tv eller internet, men nu kan jeg da se Web-TV.

Krydser fingre for, at de får det til at køre fejlfrit denne gang.

Omdømme 3

Hej,

Jeg har lige hørt at flere centraler skulle have stået under vand, tror i ikke det er der for det ikke virker/her virket.

har lige hørt fra familien og det virker igen der.

Omdømme 2

Hej.

Det lyder ikke helt forkert, at det kunne have været årsag til problemet - dog skal lige huskes på, at det ikke kun er Jylland, der er ramt denne gang, men et landsdækkende problem.

Jeg har lige tjekket mit tv - jeg har stadig problemer. Da mit internet kom op, og jeg i det mindste kunne se tv, blev svigerforældre ringet til med det samme, så de kunne se slutningen af håndboldkampen - også selv om de skulle skifte op/ned i kanalerne.

Fedt, at det er ok hos dine forældre igen.

Jeg bor i hadbjerg ved hadsten og har stadig problemer med at kanalerne låser, - ikke DR 1 + 2 og TV 2, men faktisk alle de andre.

Hvornår bliver problemet løst???

2 gode steder at kigge er her, det er drift for tv og radio og den anden for det lokale access net. Hvis man har Trio, så vil accessnettet jo være lige så vigtigt, da det jo kræves for at trio virker.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/category.php?f=4

http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/category.php?f=8

Man kan så klikke videre til større områder ude i højre side.

kim

Omdømme 2

Hejsa.

Det er skam rigtigt, at vi kan tjekke for driftsinformation - hvilket jeg bruger ofte, men jeg tror desværre ikke, at det giver os kanalerne tilbage bare ved at knipse med fingrene. Jeg kender selv lidt til IT, og ved udemærket, hvor store problemer, der kan være.

Derimod kan jeg (Hornslet) kun sige, at her er det - igen - galt med låsning. Det startede 14.57 hos svigerforældrene, jeg tjekkede efter her, og ganske rigtigt - kanalerne låser stadig (her låser DR1 og TV2 dog også).Trist humørikon

Jeg aner blot ikke mit gode råd lige nu, har det faktisk værre, end når man har fået det forkerte ben ud af sengen.

UPDATE:

TV2 har kørt her hos os siden kl. 16, ovre hos svigerforældre (Charlie) siden kl. 15.50.

Håber, at dette er enden på dette virvar.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)