Svar

hometrio basis

jeg ændrede mit abonnement fra homtrio til hometrio basis den 13 december 2010, og blev da spurgt om jeg ville beholde min tilkøbs canal 9 som jeg sagde ja til. samtidig opsagde jeg også mit + abonnement (optage og pause/spole). ringede igen til tdc i begyndelsen af 2011 da jeg stadigvæk havde familiepakken og intet var ændret ifølge hvad jeg kunne se på selvbetjening. Fik så at vide at det var en fejl...de var kommet til at lukke og oprette et nyt hometrio familiepakke, medarbejderen sagde så at det skulle han nok ordne med tilbagevirkende kraft, plus "skrue" min hastighed op til 20 mbit så jeg får alt hvad der kan trækkes. ( har 5 mbit pga afstand til sender). d 2 marts er der stadigvæk ikke sket noget med hastighed eller modtagelse af ordrebekræftelse, så jeg ringer igen og de siger nu at det skal nok gå iorden men de kan kun "skrue" op til 8 mbit fordi det giver problemer hvis ændres til 20 mbit, og jeg alligevel ikke kan beholde canal 9 men hometrio basis. Hvorfor kan man ikke få canal 9 med basis? hvorfor giver det problemer med forbindelsen når hastigheden sættes op til 20 mbit og ikke 8 mbit? er det rimeligt at jeg skal betale fuld pris for basis (349 kr md ) når jeg fik 50 kr rabat på hometrio familie fordi jeg kun kunne få 5 mbit?

icon

Bedste svar af FN1 8 marts 2011, 23:19

Home Trio Basic er jo en begrænset pakke med kun 19 TV-kanaler i forhold til Home Trio der indeholder 37 TV-kanaler. Ikke desto mindre er det noget underligt rod at du først får at vide at du kan beholde den tilkøbte kanal (Canal 9) og derefter får at vide at det kan du alligevel ikke.

http://netnyt.tdc.dk/publish.php?id=25231

"hvorfor giver det problemer med forbindelsen når hastigheden sættes op til 20 mbit og ikke 8 mbit?"

Det gør det fordi hvis man forsøger at presse linjen til en højere hastighed end den kan bære, så vil det resultere i hyppige udfald af forbindelsen.

"er det rimeligt at jeg skal betale fuld pris for basis (349 kr md ) når jeg fik 50 kr rabat på hometrio familie fordi jeg kun kunne få 5 mbit?"

Du fik vel næppe rabat, men derimod en billigere pris fordi din forbindelse kun var en 5Mbit forbindelse.

Den graduering bruges ikke mere, idet alle nu får en forbindelse på op til 20Mbit til samme pris, (ens pris for alle).

Den skuffende del af det er at der er ganske mange steder hvor TDC ikke er i stand til at levere 20Mbit. Det er derfor lidt af en gang narreværk når de reklamerer med "lynhurtigt" bredbånd og "fri hastighed". Ganske mange kunder får ikke en skid mere hastighed end de hele tiden har haft, og endnu flere oplever kun en minimal forøgelse af hastigheden, - således også dig.

Mvh FN ;-)

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Alt det med kanal 9 vil jeg ikke blande mig i.

at det kan give problemer at få 20 megabit, skyldes i første omgang at du max må bo 2 km fra centralen, det andet er at hvis der ligger gamlekabler i enten dit hus eller i jorden kan de muligvis heller ikke trække en stabil 20 megabits forbindelse, hvilken vil gøre at dit internet vil falde ud, din router genstarter, også vidre.

hvorfor ville du så kunne få en 10 megabits forbindelse, det her noget at gøre med den teknologi der ligger bag, men det kan gå hend at blive lidt nørdet.

grunden til at du nu ikke kan få rabat forde du ikke kan få den fulde hastighed, er forde tdc har lavet op på hvad det er de sælger, det er nu en forbindelse som hedder op til 20 megabit men de garentere faktisk kun 4 megabit. simpel hend forde det er umuligt at give alle lige høj forbindelse det jeg skrev før, lige nu siger TDC at 75% af deres kunder skulle kunne få 20 megabit.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Home Trio Basic er jo en begrænset pakke med kun 19 TV-kanaler i forhold til Home Trio der indeholder 37 TV-kanaler. Ikke desto mindre er det noget underligt rod at du først får at vide at du kan beholde den tilkøbte kanal (Canal 9) og derefter får at vide at det kan du alligevel ikke.

http://netnyt.tdc.dk/publish.php?id=25231

"hvorfor giver det problemer med forbindelsen når hastigheden sættes op til 20 mbit og ikke 8 mbit?"

Det gør det fordi hvis man forsøger at presse linjen til en højere hastighed end den kan bære, så vil det resultere i hyppige udfald af forbindelsen.

"er det rimeligt at jeg skal betale fuld pris for basis (349 kr md ) når jeg fik 50 kr rabat på hometrio familie fordi jeg kun kunne få 5 mbit?"

Du fik vel næppe rabat, men derimod en billigere pris fordi din forbindelse kun var en 5Mbit forbindelse.

Den graduering bruges ikke mere, idet alle nu får en forbindelse på op til 20Mbit til samme pris, (ens pris for alle).

Den skuffende del af det er at der er ganske mange steder hvor TDC ikke er i stand til at levere 20Mbit. Det er derfor lidt af en gang narreværk når de reklamerer med "lynhurtigt" bredbånd og "fri hastighed". Ganske mange kunder får ikke en skid mere hastighed end de hele tiden har haft, og endnu flere oplever kun en minimal forøgelse af hastigheden, - således også dig.

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P