HomeDuo trådløs router har sine egne ideer vedr.. SSID

Hej fik fredag HomeDuo med bredbåndstelefoni i stedet for analog telefon og bredbånd som tidligere. HW installationen blev udført af TDC montør.

Jeg kan ikke få det trådløse net til at fungere. HomeBox en broadcaster en SSIDen 'Internet' og jeg kan ikke komme i kontakt med det. Jeg kan heller ikke komme i forbindelse med boxen via kablet net på 192.168.1.1

Hvis jeg resetter boxen bliver alt normalt i ca. 45 sekunder. SSID skifter til det der står på boxen, og nøglen passer. Jeg kan også nå at få forbindelse med serveren (192.168.1.1). Men efter under et minut skifter den til bage til SSID 'Internet', computeren bliver smidt af det trådløse og jeg er tilbage ved start.

2 Kommentarer

Kunne godt lyde som om du har en TDC HomeBox Erhverv, så fungerer management ikke helt på samme måde.

Det har du nok ret i, da min arbejdsgiver har ovrtaget abonnementet. Hvordan får jeg så sat netværket op? Installatøren efterlod ikke en brugsanvisning. Men mit tidligere bredbånd (uden telefon)var også erhverv. Der satte jeg, så vidt jeg husker, routeren op indirekte via en TDC hjemmeside?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)