HomeDuo og Timecapsule - dobbelt NAT ?

Efter hastighedsproblemer her ude på landet skrev jeg til TDC og efter lidt korrespondance har jeg nu fået HomeDuo og betydelig højere hastighed ! - til lavere pris - fin service ! Men vi kører kun Mac og benytter Timecapsule til Timemachine, hvilket fungerer fint. Jeg havde også adgang til et trådløst IP-cam, via Timecapsule - ligesom netværket er udviket (p.g.a. rækkevidde) med en Airport Express, ligesom vi kun benytter netværket fra Timecapsule. Så langt så godt... 

Jeg får nu en"advarsel" fra Timecapsul om at der er "dobbelt NAT" 

Jeg kan ikke få forbindelse med mit IP-cam

Jeg har ikke brug for det trådløse netværk fra HomeDuo, men jeg lader det være aktiveret så længe jeg foretager justeringer....

Jeg havde tidligere forwardet til 10.0.1.xx, men alle adresser i HomeDuo hedder 192.168.1.xx

Så jeg ønsker at få adgang til mit ip-cam igen og få løst problemet med "dobbelt NAT"

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints LauW har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Æblehuset.

Tak for dit indlæg.

Som jeg læser dit indlæg... så virker det hele undtagen dit ip-cam, som er på netværket derhjemme.

Der er 2 muligheder for, at få dette til og køre.

Den ene er, at du kontakter TDC og får byttet din Homebox ud med et ports modem, dette virker dog kun hvis du ikke har Bredbåndstelefoni. Du kontakter TDC følgende: http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=19449

Den anden mulighed er, at slå det trådløse fra i Homebox, sætte DMZ til ip´en på din Timecapsule.

Dvs. hvis din Timecapsule har ip 10.0.1.1, så skald du logge ind i din Homebox, gå under firewall - dmz og indsætte ip´en.

Håber det løser dit problem.

Mvh

René

Jeg afprøver jeres forslag med kontakt til Timecapsule, men hvad med "dobbelt NAT" ? Og ja - vi anvender IP-telefoni, så jeg kan ikke anvende et portmodem.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)