Homeduo med eller uden fastnet?

Hej. Vi har homeduo med fastnet hos os så vidt jeg kan se, men kan slet ikke finde ud af hvad fordelen er ved at have det?

Homeduo er jo inkl. telefoni, så kan man ikke lige så godt kun nøjes med at have homeduo?

For mig at se er det som om man betaler for telefoni 2 gange, men der er nok noget jeg ikke forstår

Mvh. Søren Sylvest

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Mon ikke du forvelksler "fastnet" og "IPtelefoni" ?

Hvis du har HomeDuo, har du modtaget et boks med trådløs router, IP telefoni adaptor og alt indbygget - der kan du ringe til fastnummre fra din internet-linje - altså IP telefoni

Den koster 299,-/md

Der er også noget der hedder "HomeDua Basic" - i princippet det samme, men med loft på 50GB om måneden - den koster 249,- /md    (OBS  - man skal ringe og bede om den, TDC reklamerer ikke med den)

Så er der "TDC Bredbåd" - der "kun" er en internetforbindelse UDEN IPtelefoni

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Man kan faktisk godt have HomeDuo og Fastnet samtidig. Så det kan godt være du har ret.

Til gengæld har du ikke brug for det hvis ikke du har nogle helt specielle behov. Der findes alarmer, fax-maskiner ( jo der er faktisk nogen der stadig har sådan en Glad humørikon ), oliefyr der selv kan ringe efter service/olie osv. De kan have brug for at man har en alm. fastnetforbindelse.

Hvis du ikek har brug for den slags - så har du ret.... så betaler du for noget du ikke har brug for.

Vh

peter

Omdømme 2

Hov hov - jeg har stadig fax  -  som kører ganske glimrende med VOIP

Ud fra det du skriver, så har vi både fastnet og IPtelefoni Trist humørikon

Vi har modtaget en homebox, men har aldrig taget den i brug da det gamle speedstream modem fortsat fungerere fint efter vi fik homeduo

Tak for svarene

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

@Giveo:

Pas godt på den Glad humørikon Det er ikke så tit man får det til at virke - men der findes ganske få modeller der formår det.

Vh

peter

Omdømme 2

@PeterA

Jeg har ALDRIG oplevet problemer, og jeg har haft MANGE forskellige faxer tilkoblet.

Jeg har pt også en frankeringsmaskine tilkoblet VOIP, det giver heller ikke problemer...

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Må nu giver PeterA ret, der er faktisk en del kunder der har oplevet problemer med voip og fax og lign. udstyr.

Nogle er så heldige at det virker mod alle odds men generelt er meldingen hvis kunderne spørger; Nej det er ikke noget vi vil sige virker.

Derfor kan man da sagtens prøve at nøjes med voip, abb. kan jo ændres til pstn hvis det ikke gik godt.

mvh

Jan

Fastnettet har vel også stadig den fordel. at telefonen virker, selvom der er strømafbrydelse. Jeg gad egentlig godt vide, om mobilnettet har en reservestrømforsyning.

For nogle kan det være en fordel at have et modem frem for en HomeBox. For de fleste er en HomeBox udmærket.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)