Homeduo basic - rigtig IP-telefon

Hej !

Jeg har lige fået homeduo basic med bredbåndstelefoni. Jeg har en rigtig IP-telefon som jeg gerne vil tilslutte som den eneste telefon. Vil ikke bruge analoge telefoner, da IP-telefoneer kan så meget mere...

MEN hvordan tilsutter jeg den. JA den skal umiddelbart i routeren. Jeg vil gerne bruge mine egne routere og switche og ikke TDC's sorte box, hvis jeg kan slippe for det. Men sådan en IP-telefon skal jo bruge nogle oplysninger for at kunne tilslutte og jeg kan ikke finde dem. Aller nemmest ville det være med en auto-configurations code. Har ringet flere gange til kundeservice 80 80 80 56, men de ved intet om hvordan det gøres. Virkelig underligt - firmaet sælger IP-telefoni, men supporterne ved stort set intet om det. Kun lige hvordan man sætter den grå ledning i og de analoge telefoner i de grønne porte osv. Men vi er nogle (jeg er vel næppe den eneste) der gerne vil noget andet og også gerne vil bruge noget andet udstyr end TDC's "mirakel-box". IP-telefoni kan jo netop så meget mere med rigtige IP-telefoner. Har svært ved at se fidusen i analoge telefoner på det digitale net...

Kan det ikke lade sig gøre at bruge en rigtig IP-telefon hos TDC ?? Eller skal man til konkurrenterne for at finde de rigtige fordele ved IP-telefoni ???

Mvh. Ole

1 Kommentar

Hej Ole

Tak for dit indlæg.

Der er de af vores kunder, der foretrækker at benytte egen router, og det er i hovedreglen også muligt, men det er ikke noget vi har support på. Jeg har vedlagt et link nedenfor til en vejledning for, hvordan løsningen skal indstilles dog.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

En IP telefon (ikke at forveksle med IP-telefoni som vi normalt bruger udtrykket) skal normalt blot tilsluttes til et af datastikkene i router/Homebox. Med hensyn til hvilke oplysninger den skal bruge for at kunne tilslutte, må jeg være dig svar skyldig. De oplysninger skulle du gerne få i forbindelse med køb af apparatet fra forhandler. Hvis den skulle have behov for at have åbnet for nogle specifikke porte, har jeg vedlagt en vejledning til hvordan det gøres på Homeboxen.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672

Vi vil meget gerne hjælpe med de mere gængse problematikker, men vi har desværre ikke support på opsætningen af ip-telefoner.

Hilsen Niels

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P