Homedisk/hastighed

Jeg har netop fået en homedisk og er ved at kopiere filer over på den!

Jeg kopiere fra en netværksharddisk som er tilsluttet direkte i TDC homeboxen, det samme gælder for homedisken.

Jeg forstår bare ikke hvorfor overførsels hastigheden kun er 1 Mb/sec, burde det ikke være mere?

Og i så fald hvad er grunden så til at det ikke er mere?

Håber nogen kan hjælpe :-)

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej knårsen,

Det er et stykke tid siden, du stillede dit spørgsmål herinde - har du fundet en løsning?

Hvis du har, så er du velkommen til at dele den med de andre brugere herinde. Hvis ikke, så giver jeg lige dit indlæg en chance til, ved at løfte det op i nærheden af toppen af forumet i en kort periode Glad humørikon

Hilsen Ulf

Hej

Nej, jeg har ikke fundet en ud af hvorfor!

Så det tog meget lang tid at overføre flere tudsen billeder samt diverse andre filer!

Men ingen løsning herfra. Det ville nu være dejligt hvis en eller anden kunne komme med et svar!

Hej knårsen

Du efterlyser en grund til at at tager så lang tid. Miela1 har lavet denne udregning.

Hej MajaH

Det Miela har lavet en udregning på er hastigheden på upload fra homedisken til TDC´s servere, altså via internettet!

Det er ikke det jeg efterlyser. Som jeg beskrev i første indlæg er det hastigheden på flytning af data fra en netværksharddisk, (tilsluttet med LAN kabel direkte i Homeboxen), til Homedisken (også tilsluttet med LAN kabel direkte i Homeboxen)  Hastigheden her imellem vil jeg jo mene skulle være meget højere, da det er i mit eget interne net! Skal det ikke?

Hej Kråsen

Det er da også rigtig. Mit svar er sgu da forkert. Nå man kan jo ikke være lige heldig hver gang. Det du reelt spørger om bliver jeg dig svar skyldig. Men jeg VED det tager en krig. Jeg har lige invisteret i en ekstern HD på 500GB. Jeg har lavet en back op af mine filer sidste nat, via USB.  9 timer tog det for ca. 200 GB data. Det syns jeg er meget lang tid, men en bekendt siger at det er meget normalt.

Håber en anden bruger kan give dig et mere nøjaktigt svar. Glad humørikon

Hej.

Hastigheden afhænger af de involverede enheder på netværket. Når HomeBox er involveret kan hastigheden højst være 100 Mbps, da dette desværre er den hastighed, de gule porte på boksen har. HomeDisk har en port på 1000 Mpbs (1 Gbps), altså meget hurtigere. Computeren har sandsynligvis 1000 Mbps hvis den er af nyere dato. Så hvis man anskaffer og forbinder en ekstern 1000 Mbps switch til HomeBox, og så forbinder alt andet (HomeDisk, anden netværksharddisk, computeren m.v.) til denne switch med kabel bliver hastigheden meget højere internt i den kabelforbundne del af netværket, forudsat at den anden harddisk og computeren også har 1000 Mbps porte, samt at kablerne er af den rigtige type (CAT5e eller CAT6).

Det går dog næppe 10 gange så hurtigt, da selve netværksharddiskene og computeren selv ikke bliver hurtigere, det er kun dataoverførslen. Desuden kan både HomeDisk og computeren m.v. være beskæftiget med andet samtidig, der kan nedsætte hastigheden. Og HomeDisken kan gå i gang med at lave online backup midt i det hele, dette vil sandsynligvis nedsætte hastigheden betydeligt. Muligvis har mængden af RAM-hukommelse i computeren også betydning.

Som et forsøg har jeg prøvet at kopiere en 430 MB stor fil fra HomeDisk til en anden netværksharddisk. Det foregik med ca. 16 MB/sekund. via en 1000 Mbps kabelforbindelse hele vejen (d.v.s. via egen switch og uden om HomeBox). Det er ikke prøvet den anden vej for at undgå kludder med online backupfunktionen.

Hvis man har forbundet computeren trådløst til HomeBox bliver det hele betydeligt langsommere, både på grund af den trådløse forbindelse i sig selv og fordi data nu skal passere de langsomme gule porte på HomeBox på sin vej fra og til netværksharddiskene.

M.v.h.

MS-Erik

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)