Homedisk: Vilkårlig tildeling af drevbogstav

Jeg har det med homedisk, at hver gang jeg starte computeren, har min homedisk fået et nyt drevbogstav. Oftest skifter den mellem z og y. Jeg har lokaliseret problemet til at være tdc sikkerhedspakke, idet problemet ikke er der, når jeg afinstallerer det. Microsoft security essentials giver heller ingen problemer, men jeg anser tdc sikkerhedspakke for at være en smule bedre, og derfor vil jeg gerne have problemet løst. Det er irriterende fordi jeg feks. hele tiden skal ind i windows mediaplayer og oprette et nyt bibliotek til min musik, som udelukkende ligger på min homedisk. Hvordan kommer jeg ud over dette problem?

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Tonebone

Jeg kører med Windows 7 og TDC Sikkerhedspakke, og jeg har ikke oplevet nogen problemer. HomeDisken/NetConnector har automatisk valgt "Z", og drevbogstavet har ikke ændret sig siden installationen for flere måneder siden.

På en anden af mine computere, som kører med Windows XP, har jeg oplevet, at der er oprettet flere drevbogstaver - uden at jeg har kunnet finde noget system i det. Jeg er dog efterhånden ret sikker på, at det er operativsystemet (Windows XP Mediacenter version), der er årsagen.

Jeg tror ikke umiddelbart, at det er selve programmet TDC Sikkerhedspakke, der er noget galt med, men gætter på, at årsagen til dit problem skal søges i operativsystemet. En af mulighederne kunne måske være, at processen "genetablering af forbindelse til netværksdrevet HomeDisk" en eller anden grund kører på et uheldigt tidspunkt i forhold til opstarten af TDC Sikkerhedspakke.

Måske kan du prøve at deaktivere TDC Sikkerhedspakke under opstart, og så først starte TDC Sikkerhedspakke, når pc'en har genetableret netværksdrev-forbindelsen til HomeDisken? Hvis det fungerer, er det måske et spørgsmål om at finde ud af, om du kan ændre rækkefølgen i processerne under opstart?

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P