Homedisk - Strømstyrings tidsplan. Ikke muligt at tænde for homedisken.

har forsøgt at få gang i automatisk tænd og sluk af min homedisk, sådan den f.eks. ikke kørte om natten.

Problemet er så blot, at jeg ikke er i stand til at vælge en tænd funktion inde i strømstyringstidsplanlægningen, kun sluk og genstart. Jeg har forsøgt mig med, om genstart kunne sparke gang i en slukket homedisk men dette var ikke tilfældet.

Er der nogen der har en tænd funktionalitet, eller er det generelt at vi tilsyneladende kun må slukke og genstartet dimsen?

Hvis man kigger på denne http://www.zyxel.com/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20050125090459&display=7973&CategoryGroupNo=A545FB76-A8CF-4EAE-AA8E-AF05A93B2F92 som jo ligner homedisken til forveksling i opsætningsmuligheder osv. så er der mulighed for at vælge både turn on, turn off og reboot.

8 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Søren,

Tak for dit indlæg på Forum.

Det ser ud til at du har ret - der er ikke en mulighed for at tænde for HomeDisk igen, hvis man bruger strømstyring. Du kan kun slukke eller genstarte.

Vi tager en dialog med leverandøren og ser om vi ikke kan få dette med, når vi næste gang opdaterer firmwaren i HomeDisk. Jeg tør ikke love en tidsramme for dette, men forventer det bliver en gang i efteråret.

mvh

Thomas - produktansvarlig for HomeDisk

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Søren,

Jeg er blevet klogere efter at have konsulteret leverandøren. Den hardware, som HomeDisk er baseret på, har en begrænsning i forhold til de modeller du henviser til. Det er ikke teknisk muligt at skedulere en start - kun sluk og genstart.

mvh

Thomas

Hej Thomas!

Var det muligt, at der blev spekuleret i at opgradere til en udgave der kan dette?

Altså - at de næste udgaver der købes hjem, så bliver en model der kan dette!

Tænker på, at TDC jo kunne være med til at spare noget strøm på denne måde.

Alternativet er jo, at flere så i stedet vælger at lade boksen stå tændt i stedet for!

Så kunne TDC vise sig fra en ansvarlig miljø bevidst side.

TDC er kommet langt, med de nye homebokse i stedet for modem, router, ATA bokse hver for sig!

Blot en tanke!

Er der noget nyt i denne sag omkring strømstyring.

Jeg synes den larmer utrolig meget. Jeg har enddog sat den ind i et skab, komme skumgummi rundt om den så den ikke rør noget i skabet. Men alligevel kan vi høre blæseren køre.

Vi har så valgt at slukke for den mellem kl. 19 og 23:30 hvor vi skal se tv. Det burde man kunne sætte den til så den automatisk tændte og slukkede.

Sjovt nok, så sidder jeg lige nu med 2 tændte bærbar pc'er og selvom de larmer lidt, så kan jeg stadig høre HomeDisken inde i skabet :-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej 2mas

Er din HomeDisk stadigvæk så ny, at den er i fuld gang med at lave den første backup af alle dine data?

Det er min erfaring, at HomeDisken larmer en hel del i starten, fordi den er hårdt belastet af at køre backup af de ofte store datamængder, som overføres til den, når den installeres første gang.

Når den grundlæggende/første komplette backup er på plads, og de efterfølgende ændringerne i filerne/data på HomeDisken er forholdsvis begrænsede, så er det i hvert fald min erfaring, at HomeDisken ikke larmer ret meget og faktisk ofte går i dvale, så den nærmest er lydløs. Glad humørikon

Mvh Stephen

Hej Stephen og tak for dit svar.

Ja, den er ny og i gang med først backup. Den er nået til 87% nu.

Det glæder mig at høre, at den vil gå ned i støj.

Faktisk glæder det mig rigtig MEGET at den vil gå ned i støj, da det godt kunne ende ud i en skilsmisse. Ha, ha, ha... - eller i hvertilfæde at skulle afleverer den tilbage.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle sammen

Det forstår jeg slet ikke, har lige fået en homedisk, og kan overhovedet ikke høre den, det er da mærkeligt.Glad humørikon

hilsen bbs

Hej Herinde!

Man kan godt tænde for homdisken, via en Wake on LAN kommando, har for nylig igen fået en Homedisk, man kan prøve at lede efter diverse programmer som f.eks. Wake on lan fra matcom, Programmer til windows som kan sende en Tænde kommando. 

Bare led i google efter WAKE ON LAN WINDOWS 7.

Under de advancerede indstillinger, i Homedisken, er WOL aktiveret som standart. så hvis man har styr på et program til windows som kan sende en tænd kommando via Wake on LAN så kan homdisken tændes via en genvej i din start mappe. 

En lidt nørden vejledning kommer her:

Gå ind på siden http://mit.tdc.dk/homedisk/ Login og vælg

Fjernadgang til din HomeDisk

Vælg Gå til din HomeDisk

Eller vælg http://192.168.1.5 hvis du er på en stationær pc, i hjemmet, eller bærbar.

Vælg Svensknøglen i venstre øverste hjørne.

Det kan ske at du skal logge ind med dit TDC login igen. Gør det.

Vælg Svensknøglen i venstre øverste hjørne, igen. For at komme i de advancerede indtilllinger.

Advarsel
TDC yder ikke support til ændringer foretaget under avancerede indstillinger.
Ændringer sker på eget ansvar.

Ønsker du at fortsætte?

Vælg OK.

I venstre side vælger du Power under Vedligeholdelse

UnderTænd/sluk tidsplan
Aktivér strømstyrings-tidsplan
Marker et Flueben.

Vælg rediger.

Tilføj strømstyrings-tidsplan Under Type vælg “SLUK” under Frekvens vælg Dagligt under udførelses tid, vælg 00:00 hvis du vil slukke til midnat hverdag, under Hver hvor mange dage? vælger du 1 dag for at udføre det hver dag kl 24.00Tryk på Tilføj . Tryk på ok. Vær sikker på at der er flueben under “Wake on Lan” konfiguration
Slå “Wake on LAN” til
 Sæt det hvis det ikke er der og tryk på ok. Nu gælder der om at få Homedisken tændt via Wake on Lan kommandoen. Resten af vejledningen er lidt nørdet, men alligevel rimeligt nemt. Hent og gem Programmet Wake on LAN her fra denne side. http://www.matcode.com/wol.htm og Vælg Download MC-WOL.EXE Gem den på dit skive bord eller i din dokument mappe. Hvis du gemmer den i C:Windowssystemsystem32 . skal du kun oprette denne tekstfil Start notepad, ved at vælge Start og kør skriv Notepad tryk ok, Når notepad er åbnet sklriver du dette? mc-wol 50:67:F0:69:7A:64 /p 61:64:6d:69:6e /a 192.168.1.5 “” jeg forklarer lige den mystiske linie, mc-wol er kommandoen, det næster er MAC adresse på homedisken. Den er så forskelligt for hver Homedisk, du kan se MAC adr, bag på Homdisken. /p kommando skal man ikke ændre i,,,, og resten /a heller ikke for ip er den samme for alle homedisk "" Gem filen som “start_homedisk.bat” Husk at ændre filtype til alle. Gem den på skriveborden eller  i mappen Start for den bruger der er oprettet i Windows 7. Så kan man nemlig starte den under opstart af pc. Ellers hvis den ikke lige i mappen start, kan man starte den via det ikon på skrivebordet. Vil du tænde din Homedisk, så klikke du bare på ikonen start_homedisk 2 gange med din mus.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)