Homedisk streaming til digital fotoramme

Hej,

Iflg. Homedisk FAQ'en http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php/?id=23725#fotoramme skulle man kunne få homedisk online backup til at køre et RSS feed til ens wifi / Ethernet digitale fotoramme uanset hvor den er placeret. Fx kunne konceptet være at børnenes bedsteforældre kunne se de seneste billeder af børnebørnene uden først at skulle have billederne overført til deres PC eller fotoramme via fx SD-kort.

Mit spørgsmål er, om TDC har nogle anbefalede wifi fotorammer, som de har testet virker med denne service. Jeg har søgt en del på nettet, og har ikke rigtigt kunne finde nogle, og selv hvis jeg fandt dem, ville jeg være bekymret for om de vsr kompatible med online backup'ens RSS format.

Alle der har erfaring (gode eller dårlige) må gerne byde ind. Også meget gerne TDC.

Mvh.

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Lennart1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jacob5432.

Jeg fandt dette link: http://www.t3.dk/digitale_fotorammer

Og Ifgl. teksten skulle denne være kompatibel med Rss online feeds. Glad humørikon

Mvh. Lennart

Hej Lennart,

Tak for svar.

Jeg har læst om flere digitale fotorammer, der understøtter wifi og nogle endda RSS. Jeg har dog også læst om at folk havde store problemer med at få det til at virke - selv med RSS feeds fra store tjenester som flickr. Der rapporteres problemer med selve RSS protokollen (fx om fotorammen kan "finde" billedet i det leverede data) og nogle rapporterer problemer med at billederne ikke bliver vist korrekt.

Derfor gik mit indlæg mest på at få en eller flere konkrete referencer til fotorammer, der er testet til at fungere med netop TDC online backup's RSS feed feature.

Jeg er som nævnt interesseret i at kunne bruge denne funktion til at "fjernstyre" slideshows på en fotoramme placeret fx hos derhjemme eller hos noget IT-usikker familie.

Dvs. hvis I har testet RSS slideshow funktionen med en konkret fotoramme, så ville det være super at udvide FAQ'en (eller denne tråd) med en beskrivelse af hvilke rammer I brugte, samt evt. begrænsninger/problemer.

Andre TDC online backup brugere må også meget gerne videregive erfaringer.

Mvh,

Jacob

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)