Homedisk som iTunes server

Hej, jeg prøver forgæves at få min Homedisk til at fungere som iTunes server. Det er gerne vil er at kunne streame musik fra Homedisken til mit anlæg i stuen via en Airport Expresss og benytte iPhonen som remote - uden at have PC'en tændt. Mener at have læst at det skulle være muligt, men det kan jo være at jeg tager fejl. Er der nogen der kan hjælpe? 

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

jeg mener ikke at homedisk kan bruges som iTunes server.

men den køre en DLNA server så hvis du har en DLNA kompeltibel enhed om også kan afspille DRM beskytted filer(Xbox, Nogle TV og blu-ray afspillere, med flere) kan du bruge den.

xboxen kan du sikkert også få en app så du kan styre den med din iphone.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej 007;

Tak for dit spørgsmål - og inden jeg svarer, så skal jeg sige, at jeg ikke er Apple/Itunes ekepert.

I HomeDisk kan du godt slå "Itunes server" til. Men det betyder blot, at du kan se de mediefiler, som ligger på HomeDisken, når du går ind i Itunes programmet på din PC eller Mac. Det betyder dermed, at du kan samle alle dine mediefiler ét sted og se den fra alle PC'er (og Mac'er) på netværket. Men for at få fordelene med Itunes, Airport Express, etc, så tror jeg, at du skal have en PC/Mac med Itunes tændt.

Så langt med hvad du kan forvente af HomeDisken - måske der er nogle Itunes/Mac-experter derude?

Godt Nytår

Thomas - HomeDisk ansvarlig

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, ThomasR.

Jeg kænder kun en Apple expert, her på forum, og det er bestemt heller ikke mig.

Men når du siger at den kan Køre en iTunes server, skulle det ikke være nødventigt at have en PC tendt, du skal iværtfald ikke med andre Nas'er jeg har rodet med, de fleste godtnok baseret på FreeNAS.

lige hvordan du setter en iTunes server op ved jeg ikke, og jeg kan ikke lige finde en vejledning.

der er også nogle andre ting jeg tænker på om man kan, som kan man afspille Microsoft DRM, igennem en iTunes server?, jg tror det ikke og så er iden med at bruge den til Play musik væk.

min afaring siger mig at iTunes serverer er meget ustabile, og har svært ved at håntere store mænget, jeg har selv prøvet med min FreeNas, og min musik samling på 60 000+ musik numere, og den går ned hvær anden dag. med en DLNA server er der ingen problemer.

men jeg ved det ikke, jeg vil til en vær tid vælge at bruge en DLNA server, der er det heller ikke kun produkter fra en produksent der kan bruges. og mange af de media enheder man kan få idag understøtter DLNA.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)