Svar

HOMEDISK som default

Hvordan får jeg 'indstillet' HOMEDISK som default i forbindelse med "åbn" og "gem" af filer. P.t. er det 'bibliotek', der er default, hvilket gør det besværligt, når alle filer ligger på HOMEDISK. Styresystem:  W7 - 32. 
benson

icon

Bedste svar af benson 26 maj 2011, 16:20

Hallo!

Jeg har fundet løsningen!!

Under hhv. excel og word skal der blot defineres hvor filplaceringen er, angivet med drev-bogstav (for mit vedkommende Y:) Før installation af W7 var filplaceringen sat til Z:, hvilket naturligvis har  skabt miseren. Det burde jeg selvfølgelig have undersøgt først. Beklager ulejligheden.

Men til gengæld er her altså løsningen til brug for andre (som formodentlig allerede har fundet ud af dette! :-) ) - og så har man ikke 'problemet' med at skulle (huske at) synkronisere. 

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Benson

Jeg havde i starten alle mine datafiler liggende direkte på HomeDisken og ikke på pc'en. Som det fremgår af nedennævnte tråd, så kom ThomasR (der tidligere har været HomeDisk produktansvarlig hos TDC) med nogle interessante betragtninger vedr. temporære filer og samtidig med en alternativ løsning.

Jeg har nu alle mine datafiler liggende på min pc, dvs. åbner og gemmer filerne på min pc, og så kører jeg programmet SyncToy, lige inden jeg slukker for pc'en. Det tager ikke ret lang tid (lige bortset fra første gang Blinkende humørikon). Derved bliver datafilerne på HomeDisken synkroniseret med datafilerne på min pc - og det fungerer fint for mig. Jeg åbner og gemmer derfor filer på min pc, som jeg plejer.

Hvis du valgte et lignende setup, ville du komme helt ud over problemet med at forbinde "Åbn" og "Gem" med HomeDisken. Glad humørikon

Mvh Stephen

Link: /t5/Mit-TDC/Homedisk/m-p/33769#M3644

tak for svar!

Jeg kan godt se fordelene i den foreslåede løsning. Men da jeg har to pc (endnu ikke forbunbdet i et netværk) fungerer HOMEDISK jo som en fælles HD, hvilket jeg ser en fordel i. Så jeg kunne godt tænke mig, at der var en løsning på mit skitserede 'problem'. I modsat fald vil jeg da overveje at benytte mig af dit forslag. Forslaget imødegår jo også problemet med evt. dobbelte (mere eller mindrre identiske) filer med sammew 'navn'.

for resten!  hvad er SyncToy? Er det et program, der kan hentes på nettet??

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej benson

SyncToy er et Microsoft-program, som kan hentes gratis på nettet.

Desværre kan jeg ikke umiddelbart svare på, om/hvordan "Åbn" og "Gem" kan kobles til HomeDisken i stedet for til Dokumenter.

Mvh Stephen

Tilføjelse: Hvilke programmer er det i øvrigt, at du gerne vil ændre "Åbn" og "Gem" for?

Det drejer sig om filer i Office 2007. Jeg har (som du oprindeligt) mine filer liggende på HOMEDISK, således de kan nås fra begge pc afhængig af opholdssted. Hver gang jeg skal åbne en fil skal jeg i stifinder, vælge netværk, vælge HOMEDISK, vælge dokumenter. Det ville være meget lettere at koimme direkte til dokumenterne på HOMEDISK når CTRL-Åbn aktiveres! Det samme gør sig gældende i forbindelse med GEM af nyoprettede filer (når filen først er hentet vil den dog blive gemt i HOMEDISK, hvorfra den er åbnet!).

Hallo!

Jeg har fundet løsningen!!

Under hhv. excel og word skal der blot defineres hvor filplaceringen er, angivet med drev-bogstav (for mit vedkommende Y:) Før installation af W7 var filplaceringen sat til Z:, hvilket naturligvis har  skabt miseren. Det burde jeg selvfølgelig have undersøgt først. Beklager ulejligheden.

Men til gengæld er her altså løsningen til brug for andre (som formodentlig allerede har fundet ud af dette! :-) ) - og så har man ikke 'problemet' med at skulle (huske at) synkronisere. 

Hvad betyder en kode der hedder 1203 når jeg vil ind at finde når jeg vil ind gennem net connector for at få TDC Homedisk jeg kan ikke modtage den den siger 1203
mvh Peter

Omdømme 3

Hej Peter

Det kan bl.a. betyde at netværksstien er indtastet forkert, ikke eksisterer eller at HomeDisken ikke er klar.

Hvis HomeDisken i øvrigt er "klar" og du fx kan åbne HomeDisken via HomeDisk Medieafspiller ikonet på din computers skrivebord, kan der måske være en fejl i din NetConnector.exe fil?

Jeg vil foreslå, at du i stedet prøver at følge vejledningen vedr. manuel oprettelse af netværksdrev: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25677 og ser, hvordan det går.

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P