Svar

Homedisk rød lampe og fatal error ved Scan

• 0 kommentarer
Jeg har vist fået en "mandagsmodel". Efter at have kopieret ca. 15Gb billeder over på HomeDisk, er den begyndt at lyse rødt på forsiden af homedisken. Jeg har genstartet flere gange, og fulgt flere tråde her i forum for at få disken på ret køl igen. Desværre er det kun gået een vej.

Nu har jeg kørt en Scan inde fra de avancerede indstillinger, og resultatet ser nedslående ud. Status på disken er rød med teksten "Ned". Output fra scan:

Phase 1 - find and verify superblock...

superblock read failed offset 249789382656 size 2048 ag 2 rval -1

fatal error -- Input/output error

xfs_repair -n return value:1

Disken står lige ved siden af en anden NAS-disk fra Synology, som der aldrig har været problemer med, så de fysiske forhold omkring homedisken er i orden.

Jeg har oplevet at alt var godt de første dage. Efter automatisk backup begyndte at tygge på de 15GB jeg kopiede ind, gik det pludseligt meget langsomt og det gik i stå. Efter genstart begyndte den røde lampe.

Reset og tænd-sluk hjalp i starten, men efter den er begyndt på fatal error, hjælper intet.

Skal jeg rekvirere en ny homedisk, eller kan man formattere disken helt forfra ?

icon

Bedste svar af Rabo 20 september 2011, 11:03

Hej VIVS

Den røde lampe betyder at harddisken er død, så jeg er bange for at du ikke kan gøre andet end at kontakte Hotline, som sikkert vil sende dig en ny.

Jeg beklager ulejligheden.

Vh.

Rasmus - TDC

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej VIVS

Den røde lampe betyder at harddisken er død, så jeg er bange for at du ikke kan gøre andet end at kontakte Hotline, som sikkert vil sende dig en ny.

Jeg beklager ulejligheden.

Vh.

Rasmus - TDC

JA - harddisken var død. Hotline har sendt en ny - den kører fint.

Man skal netop kontakte hotline - det nytter IKKE at troppe op i en TDC-butik - de sender dig hjem til telefonen igen. (Jeg mener at have læst i anden tråd, at man skal gå ned i TDC-butikken og få den ombyttet, men det nytter ikke - det skal altså foregå via hotline).

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)