Homedisk problemer

HVordan kan det være at når jeg tænmder min pc og så går ind i stifinder og trykker på netvæk. Finder homedisk og så trykker påden at der så popper en vindue op hvor der står jeg skal skrive brugernavn og password for at oprette forbindelse til homedisk? Jeg har da ikke sat noget kode på den og skriver jeg homedisk søgefelt på nettet og opretter netdrev ja så siger den det ikke mere, men så kan der gå lidt tid hvor jeg så tænder min pc og gør det samme og vupti så popper det vindue op igen. Det er list træls

13 Kommentarer

Hej cianteto

Velkommen til TDC-forum. Jeg vil godt prøve at give et bud, selvom det du spørger om, ikke er min stærke side. (TDC HomeDisk er en harddisk på 500 GB)

Du skal bruge dit TDC login. Hvis du ikke har det skal du oprette et.

Klik på MIT TDC -> TDC-selvbetjening -> Opret login.

Du skal vælge et unikt brugernavn og et nyt pasword. Nu har du oprettet dig som bruger. Log ud, Luk siden og prøv at skrive dit nye brugernavn og pasword når du bliver spurt.

Selve vejledningen til installationen kan du se her.http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/internet/homedisk/10767_install_vejl_homedisk.pdf

Skriv gerne om det virker eller hvis du vil spørge om mere.Glad humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Maja, denne gang ramte du lidt ved siden af Blinkende humørikon

Hvis man klikker sig frem til HomeDiskens netværksdrev via Stifinder og "netværk", så svarer det til at oprette netværksdrev manuelt. Se denne vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25677

Hvis man har oprettet netværksdrev via HomeDiskens webgrænseflade, så bliver det brugernavn/password, som skal angives indsat automatisk.

mvh

THomas - HomeDisk ansvarlig

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej cianteto,

Når man via HomeDisk-menuen opretter HomeDisk som netværksdrev (som ThomasR beskriver det), så husker Windows normalt brugernavn og adgangskode, og så fungerer HomeDisk som netværksdrev uden at du skal indtaste brugernavn og kode - også efter, at din pc har været slukket.

Men..., der er nogle versioner af Windows XP, som IKKE kan huske adgangskoden (jeg har bl.a. en sådan Mediacenter version på min bærbare pc), så jeg er nødt til at genoprette netværksdrevet, hver gang pc'en har været slukket! Fejlen er indberettet til Microsoft, men jeg ved ikke, om Microsoft nogensinde gør noget ved det. Humørikon med tunge

Jeg håber, at du får det til at virke, hvis du følger ThomasR's anvisning. Men hvis det ikke virker, så har du måske en sådan Windows XP version, og så er der indtil videre ikke rigtig noget at gøre Trist humørikon

Mvh

Stephen

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stephen,

Tak for uddybningen. En "work around" som det hedder på moderne dansk, kan være at gemme det lille program, som opretter netværksdrevet (det hedder "netconnector.exe") på skrivebordet på din PC. Derved er det hurtigt, at genoprette netværksdrevet, hvis det skulle forsvinde.

mvh

Thomas - HomeDisk ansvarlig

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Thomas.

Tak for idéen. Den tror jeg, at jeg vil prøve.

Jeg har hidtil brugt en anden "work around" til at oprette netværksdrevet, nemlig at afvikle følgende kommando i "Kør":

net use Z: \HomediskHomedisk /USER:Admin [Homediskens password]

Jeg har tekststrengen liggende i en tekstfil på Skrivebordet, og kopierer den så ind i Kør, når jeg har opstartet pc'en.

Det har hidtil fungeret.

Mvh

Stephen

den bruger navn og password var lige det jeg skulle bruge tak for hjælpen

TAK! for de gode svar - har lige fået Homedisk, og det var lige hvad jeg havde brug for :-)

Det virker sgu'!

bedste hilsener

Michael Kaster

En lille tilføjelse til dette problem, hvis nogen stadig oplever den fejl med at netværksdrevet forsvinder, og benytter et workaround som det Stephen beskriver, så findes der faktisk en endnu nemmere måde.

Hvis man som beskrevet i Stephens post har lavet et tekst dokument med teksten: 

net use Z: \HomediskHomedisk /USER:Admin [Homediskens password]

Så kan man ændre filtype navnet på denne fil fra .txt til .bat

Så slipper man for at kopiere teksten over i kør, og kan bare dobbeltklikke på filen. Det skal dog siges at man skal have skrevet teksten i en .txt fil, og ikke f.eks. en .doc fil (word fil)

Mvh Joachim

Omdømme 3

Hej Joachim

Jeg forsøgte at få min Windows XP til at afvikle en sådan bat-fil under opstart, men det lykkedes aldrig at få det til at virke. Jeg er derfor endt med at have NetConnector.exe liggende på Skrivebordet og aktivere denne efter behov.

Jeg har dog været ude for, at HomeDisken pludselig har været oprettet som netværksdrev flere gange samtidig (både som Z-, X- og Y-drev), så af en eller anden grund er det ikke en helt stabil løsning/XP.

Mvh Stephen

Hej Wotan

Velkommen til TDC-forum.

Hvis du har proplemer med at få skrevet dit spørgsmål, så prøv dette:

kompatibilitetstilstand.JPG

Hvis det ikke hjælper, og du evt. bruger Internet Explorer, så prøv en anden browser

http://www.mozilla.com/da/firefox/

Hej, Maja :-)

Mange tak for det gode tip. Jo, jeg har faktisk skrevet stort set det samme spørgsmål i to indlæg.

Og jeg bruger normalt Internet Explorer - nu version 9.

Imidlertid har jeg ikke selv kunnet se indlægget. I første omgang fik jeg tanken, at moderator først

ville  - skulle - godkende indlægget, inden det blev "synligt".

Nu prøver jeg med Firefox, som foreslået.

Mit spørgsmål i de forrige indlæg går på, om hvorvidt det er korrekt, at en nedlukning af Homebox - f.eks. efter strømafbrydelse - medfører tabet af forbindelsen til Homedisk via stifinder. I hvert fald oplevede jeg det forleden. Retablering er let nok ved brug af det lille "connector-program".

Med venlig hilsen

Hans-Jørgen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)