Homedisk problem: Adgang nægtet trods korrekt login og kode

Jeg har en stationær og en bærbar PC.

Jeg kan ikke logge ind på min Homedisk via skrivebordsgenvejen på den stationære PC, der kommer en rød cirkel med hvidt kryds - ADGANG NÆGTET!

Stationær PC: Windows 7 og IE8 + LAN netværk (har ikke trådløs netkort)

På den bærbare er der ingen problemer, her virker det.

Bærbar PC: Windows 7 og IE8 + trådløst netværk

Går jeg ind via webinterface kan jeg godt komme ind på Homedisk fra begge PC'er - Mystisk.

Hvad gør jeg forkert?

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej hcnielsen

Jeg synes der er mange der har problemer med deres Homebox.

Jeg skriver lige et uddrag af en mail jeg fik fra en tekniker:

Allerførst sluk din computer inden du starter.

Bag på homedisken, mellem strøm og LAN kabel er der en resetknab( brug en papirklips) Denne skal holdes inde , indtil der kommer 2 bip, der går op til 10 sek. inden 2 bip kommer,slip ikke knappen før 2 bip. Derefter kan der gå 1 minut før Homedisk er resat.

Når lampen på forsiden er holdt op med at blinke, tryk da på knappen på forsiden med det blå lys ca 3-6 sek, efter 1 bip, slip da knappen.

Når Homedisken har været slukket ca. 30-45 sek. tænd igen og vent til de 2 grønne lamper lyser konstant.

Tænd din PC, og åben en Internet browser.

Prøv nu at taste192.168.1.5 i browser adressefeltet.

Jeg ved godt at det måske slet ikke er løsningen, det det skader ikke at prøve.

Hilsen bbs

Hej bbs

Tak for svaret. Jeg fik adgang til Homedisken nu fra begge PC'er. Men det skete således:

I aftes slukkede jeg den bærbare PC og efter et stykke tid kunne den sattionære PC få adgang.

I morges startede jeg begge PC'ere op og nu kan begge komme ind på Homedisken.

I aftes forsøgte jeg også at geninstallere Homedisken, men Norton blokerede for installationsfilen så det opgav jeg. Jeg havde ellers lavet en installation i januar, og her blokerede Norton ikke.

Men nu virker det.

hilsen hcnielsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej hcnielsen

Jeg er glad for at det kører igen. Har du overvejet at få TDC's sikkerhedspakke. Jeg havde også Norton indtil for nylig, men fik så et så godt tilbud fra TDC at jeg ikke kunne sige nej.

Norton har det med at konflikte med mange programmer, siger vores IT-ansvarlige på min arbejdsplads, og jeg har ikke fortrudt at jeg skippede den.

Og kan sige at sikkerhedspakken fra TDC er fuldt ud lige så god, hvis ikke bedre, end Nortons. Min Norton var 360, er bare så glad for, at jeg slap af med den.

Hilsen bbs

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P