Homedisk på mac

Hej

Jeg er blevet solgt en Homediskløsning hos TDC, men da jeg sidder på mac ser det ud til at det ikke rigtigt vil som jeg vil. Jeg har forsøgt mig med den vejledning som TDC henviser til omkring Homedisk på mac. Men ikonet kommer aldrig frem i finder og nu har jeg ikke mulighed for at geninstallere, da jeg er "logget på". "Logget på", dvs. at jeg kommer ind på min Homedisk menu, men kan intet gøre, da den af gode grunde ikke kan finde Ikonet/mappen.

Håber der er nogens om kan hjælpe.

OBS! Jeg bliver nød til at knytte en kommentar til det her problem. Jeg har læst en del indlæg omhandlende samme problem og i flere af dem er der svar fra TDC-ansatte som gør apple aansvarlig for dette problem. Specielt omkring Timemaschine.

Det er ikke et apple-problem men et TDC problem. Jeg kunne måske have accepteret det for 10 år siden, men idag er teknologien så langt fremme at der nok sidder en programør hos TDC med røde øre.

Mvh.

Søren

5 Kommentarer

Hej Søren,

Mange tak for dit indlæg!

Jeg er ked af at høre, der har været problemer med din HomeDisk.

For at løse problemet skal vi forsøge at resette den. Dette gøres ved at benytte reset knappen på bagsiden af HomeDisken indtil der kommer 2 bip. Herefter skal vi følge denne vejledning:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23863

Hvis der stadig er problemer, er du mere end velkommen til at skrive igen!

Hilsen

MortenC

Vil lige komme med en lille kommentar til emnet.

Jeg har haft HomeDisk i nok 4-5 måneder nu, og har kun Mac computere, og der er ingen problemer med at få den tilsluttet som netværks drev, det tog under 5 minutter, så var det hele sat op, ved hjælp at den guide som MortenC henviser til.

Så giv det lige en chance mere, for det fungere ganske udemærket Glad humørikon

Hej,

Husk at slå Firewall fra, i System References, på Mac'en, inden du forsøger at oprette forbindelse til 
Homedisken.

VH.

Safa

Hej

Jeg har fulgt instruktionerne fra linket, men har stadig problemer...

Efter jeg har indtastet adgangskoden og navnet, for jeg en besked om at tilslutningen er mislykket.

Jeg har slået firewall'en fra, men ingen tilslutning.

Har du sat en hack i Connected servers?

Du gøre det i top menu i Finder > Preferences > Connected servers

Den Firewall du skal slukke finde du i System Preferences > Security > Firewall, den skal stå på: Allow all incoming connections.

Nu skal du bare i top menu i finder Go > Networks. Du skulle kunne se Homedisken der.

Held og lykke.

Safa.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)