Homedisk på Mac

Hej 

Nu har jeg kigget trådede lidt igennem, men finder ikke lige det svar jeg skal bruge, det drejer sig om at jeg ikke kan få få min Homedisk til at virke på min Macbook Air. Jeg følger installationsguiden men jeg får ikke Homedisk drevet på mac'en. Jeg kan sagtens komme ind via Ip'en men kan jo ikke gemme noget som helst, what do i do? Satte den lige op min windows pc, no problems...

Jeg har prøvet alt... når jeg forsøger at manuelt oprette forbindelsen til serveren via ip'en får jeg beskeden at jeg skal bruge den lokalt.

Nogen der har et godt råd?

/Morten

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Morten

Jeg har lavet en vejledning til Mac, som normalt får drevet frem:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23863

Har du fulgt den?

Jeg vil gætte på, ud fra det du skriver, at du ikke får trykket på knappen "opret forbindelse som" - hvor du skal indtaste netop din Homedisk' brugernavn og adgangskode, som du får ved at skrive "Homedisk" i adresse vinduet på din browser. Eller skrive 192.168.1.5. Når du får adgang til din Homedisk denne vej, vil den komme med et vindue, hvor du kan klikke på "Jeg bruger ikke Windows" - også skulle det gerne komme frem.

Ellers er du meget velkommen til at skrive herinde på forum igen

Hilsen

jeps så har jeg drevet i finder, når jeg så klikker opret forbindelse som og skal taste bruger+pass så accepterer den ikke admin + den kode jeg fik oplyst da jeg klikkede bruger ikke windows, forsøgte et par gange i morges og nu da jeg kom hjem var drevet der ikke, prøvede inst. igen og nu er det der, men vil ikke acceptere min kode

Har lige været igennem det samme. Det er ikke de skarpeste knive i skuffen der har designet den del. Men måske kan jeg hjælpe.

Når du får din log in box frem (den du skal bruge din adgangskode til) er dit brugernavn default sat til dit eget navn (af uvisse årsager). Slet brugernavnet og skriv "admin" og dernæst adgangskoden. Det skulle får det til at virke - sådan da. For alt hvad du møder bagefter er beregnet til pc - fx bliver man bedt om at downloade Windows Media Player (sic!) for at se videoer eller afspille musik. Lidt underligt, når systemet ved at du er mac-bruger. Sagen er, at hele løsningen slet ikke fungerer på mac, medmindre du installerer Windows 7 på din mac. Det siger de ikke noget om i butikken, når man køber sin homedisk, så det er noget værre bondefangeri.

Jeg har Windows 7 på min mac, men tanken om at skulle skifte mellem styresystemer blot for at afspille (downloaded - ikke streamet) musik virker noget tungt.

TDC burde uddanne deres salgspersonale bedre. Hvis de sælger homedisk til en mac-bruger brude det ikke ske uden at advare dem at det ikke virker på mac uden Windows installeret.

Jeg har nøjagtig samme problem, og har skiftet brugernavn til admin, uden det hjælper - får slet ikke adgang til disken.

Da jeg bestilte fik jeg at vide, det var mackompatibelt, også med iTunesserveren, men kan slet ikke få adgang til drevet ud over admindelen gennem browseren...

Er der nogen det er lykkedes for, at bruge disken på mac overhovet, og til noget fornuftigt...?

Jeg har samme problem. 

Undersøgte også inde bestilling at homedisk var brugbar på et "mac only" hjem, men det ser da ikke umiddelbart sådan ud. 

Jeg har homedisk i siden af finder vinduet, men mappen dukker aldrig op og hvis jeg skriver forbind som sker der ingen ting efter jeg taster admin og kode ind.

Har nogen fundet en løsning på log-in problemet ?

Har prøvet at resette Homedisken. Det virkede heller ikke.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)