Homedisk opstartsproblemer på Mac

I går installerede jeg TDC Homedisk. Og selvom jeg synes det var svært (for en ikke-Windows bruger) lykkedes det vistnok. Dog var der problemer med ugyldige certifikater.

Jeg kunne se 'Homedisk' ikonet i Finder, og kunne kopiere et antal filer hertil. Disse er tilsyneladende også blevet kopieret videre til 'HomeDisk backup' hos TDC.Men i dag er der intet ikon - kun en ikon 'Ekstern disk' uden indhold.Og hvis jeg på 'mit.tdc.dk/homedisk/' bruger kommandoen 'Gå til min HomeDisk' får jeg blot fejlen:  SSL-forbindelsesfejl  Fejl 107 (net::ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR): SSL-protokolfejl.Hvad er gået galt?Og findes der en overordnet beskrivelse af flowet mellem Mac, HomeDisk og HomeDisk Backup?På forhånd tak for et svar...

1 Kommentar

Hej Klaus

Det lyder da som om der er gået lidt kludder i det Blinkende humørikon

Først vil jeg anbefale dig at resette HomeDisken. Dette gør du ved at trykke en clips eller lignende ind i det lille hul bag på HomeDisken, indtil der lyder 2 bip. Der er en lille pause imellem de 2 bip, hvis du skulle blive i tvivl, men hvis du holder den inde længe nok, skulle der gerne komme et nr 2 bip.

Efter dette skulle der gerne være gang i forbindelsen igen. Du det skriver med flowet mellem disse er egentlig ganske simpelt, for det hele kører igennem homeboxen. Hvis du f.eks. sender noget fra din pc til HomeDisken, sender den fra pc(mac) -> HomeBox -> HomeDisk. Det er derfor vigtigt at der ikke er f.eks. en anden router imellem, da dette vil resultere i at det ikke virker. Når den laver backup, sender den fra HomeDisk -> HomeBox -> online, og når du skal tilgå den fra internettet(mit tdc), er det samme vej bare modsat, med mindre du tilgår online backup, så går den ikke via HomeBox, men bare direkte fra online -> online.

Til sidst, angående de ugyldige certifikater, er dette ikke noget man behøves at bekymre sig om. Det betyder egentlig bare at siden ikke er godkendt af Microsoft, som laver disse certifikater Glad humørikon

Mvh Joachim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P