Homedisk online-backup

I starten synes jeg det så ud til at køre meget langsomt - nu kører det desværre slet ikke.

5,2Gb ud af 125 backet-up i løbet af 3 uger. I de seneste 5 dage har status været de 5,2Gb.

Havde sat båndbredde-begrænsning til "0" - og har nu sat den tilbage til 500kb/s - men der sker ikke noget.

Hvad kan der være galt ??

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvad der kan være gået galt - det er nok svært at afgøre.

Men når du alligevel er derinde og "pille" så kan du tvinge den igang igen ved at trykke på "Gendan Database". Så kan du da få en ide om der sker noget elelr ej.

Bemærk i det øvrigt at det sagtens kan tage en lille måneds tid. Det gør det for mig.

Vh

Peter

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej CeeFive

Der kan være flere årsager til, at din backup-funktion er gået i stå, men du bør starte med at sætte båndbredde-begrænsningen tilbage til "0", da "0" betyder, at der ikke er nogen begrænsning.

Når backup-funktionen går i står, skal du iflg. vejledningen under HomeDisk support ( http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25922 ;) forsøge at gendanne databasen, men det kan også være, at det er tilstækkeligt at slukke og genstarte HomeDisken, så det vil jeg foreslå, at du gør i første omgang.

Det er muligt, at du under menupunktet "Log" (et menupunkt under "Avancerede indstillinger") kan finde en fejlmeddelelse, som kan lede dig på sporet af årsagen til, at din backup-funktion er gået i stå, men det er ikke altid, at årsagen kan ses i log'en.

Min backup-funktion er også gået i stå nogle gange. I starten var det fordi den stødte på en fil-type, som den ikke kunne håndtere (eml-filer), og senere tror jeg, at der kan være opstået et problem, fordi jeg arbejdede med en masse filer på HomeDisken, mens backup var i gang. Det burde backup-funktionen selvfølgelig kunne håndtere, men jeg tror, at der findes særlige tilfælde, hvor der kan opstå problemer.

Jeg har nu ændret strategi og har alle data liggende både på min pc og på HomeDisken. Når jeg arbejder med mine datafiler, gør jeg det altid på pc'en (hvilket også betyder, at der ikke laves unødvendig backup af temporære filer), og så kører jeg det gratis program SyncToy, lige inden jeg slukker pc'en. Derved synkroniseres alle datafiler mellem pc og HomeDisk, og det går forbavsende hurtigt Glad humørikon - lige bortset fra første gang Meget glad humørikon

Mvh Stephen 

Hej,

Tak for input. Jeg vil teste det der SyncToy du anbefaler. Strategien med at køre lokalt og så synkronisere med HomeDisk lyder fornuftig.

Jeg har forsøgt at lave en "Gendan" af Online backuppen fra menuen. Den kommer til 5,2Gb herefter (ud af 125) og så sker der ikke videre. Logfilerne siger heller ikke noget brugbart der kan indkredse problemet. Jeg prøver en reboot igen,igen..

Tak.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej CeeFive

Skal det forstås sådan, at din backup går i stå på 5,2 GB hver gang? Hvis det er tilfældet kan det være, at det er en bestemt fil/filtype/filmappe, der er problemer med.

Hvis du følger vejledningen vedr. backup-status ( http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27556 ;) kan du så se, hvad backup-systemet er i gang med, når det går i stå? Hvis det hver gang går i stå på en bestemt fil/filmappe, kan du måske prøve at fjerne denne fra HomeDisken, endnu en gang aktivere "gendan database", og så se om backup-funktionen så kører, som den skal.

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P