Homedisk og MKV filer

Jeg har et tv som er sat op i mit netværk med DNLA. Tv´et understøtter MKV filer og det samme gør Homedisken, men jeg kan ikke afspille MKV filer på tv via Homedisken..? Tager jeg samme MKV fil og sætter direkte til tv´et via en ekstern harddisk virker det fint. Derfor kan jeg ikke se at det er et problem med tv´et (har iøvrigt 3 tv som er sat op i netværket, alle med samme resultat).

Nogen løsningsforslag? Filen, eller filerne som er prøvet, virker jo når de kobles direkte til tv, men virker ikke via Homedisk. Der skrives "ikke understøttet filformat"

Venlig hilsen

Kasper

2 Kommentarer

Hej Kasper,

Oplever du samme problem med .avi, mp3, etc.?

Jeg fandt ud af efter kort tid, at homeboksen(Sagem router) ikke "rigtig" understøtter DLNA. Med andre ord virker det kun ved kablet forbindelse, ikke ved trådløs.... Hvorfor(Det der trådløs er jo nok bare en døgnflue)?!?! Ifølge TDC selv, vil de ikke supportere dette. Ok, så kunne være rart at man kunne "nøjes" med at få et modem fra TDC og så selv klare router funktionen efter eget behov/interesse, men nej dette kan ikke lade sig gøre...

I må meget undskylde hvis dette virker som et lidt surt opstød, men jeg kan ikke helt forstå TDC's engagement i dette produkt... Da hele verden udvikler sig til at være mere og mere fleksibel, f.eks mht. DLNA, Airplay, etc., men TDC udvikler altså i stedet et produkt der er begrænsninger på, ikke fungerer optimalt.

Når jeg sidder og læser de fleste af de andre indlæg, kan jeg nikke genkende til rigtig mange af de samme problemstillinger som andre brugere af dette produkt også sidder med.

Jeg har haft HomeTrio løsningen i et par år nu, og jeg har talt med support, et par gange hvor de har sat en overvågning på min forbindelse, prøvet at bytte mit modem/router og har sågar krediteret mig for manglende optimal udbytte af internet forbindelsen. Men uanset hvad, er problemet altså ikke løst endnu.

Jeg har stadig udfald på boksen min. 1 gang om dagen, hvor jeg først mister forbindelsen til telefonen, så ryger internettet og til sidst får jeg blå skærm på fjernsynet hvorefter boksen selv genstarter(Detter er jævnt træls!) Dette sker uafhængigt om det er det interne netværk(ser film på nas via DLNA) eller det eksterne netværk(f.eks. spiller online spil), men det er lige så sikkert som amen i kirken, at hvis jeg sætter en computer til at hente store filer med maks. belastning på forbindelsen, så går der maks. 15 min før boksen brækker sig og genstarter...

Jeg synes ikke rigtig at TDC forholder sig til de konkrete problemstillinger der bliver stillet i dette forum, men tværtimod henviser man til en generel vejledning omkring dårligt signal på trådløs forbindelse.

Med venlig hilsen

Thomas

Hej.

Det er er sat op via kabler, hvilket gør at jeg slet ikke forstår hvorfor det ikke virker. Som jeg skrev i problemstillingen, så virker virker MKV filen når jeg ser den på computeren - som er trådløs. 

Jeg har kontaktet Samsung og de siger at det ikke er tvet (3 x tv) det er galt med, da filen kan afspilles når den sættes direkte til vha. en ekstern harddisk. 

Jeg kan se alle andre type filer på fjernsynet via netværket fra Homedisk. Altså film som jeg selv har optaget på videokamera og lign.

Så hvis der er bud på hvordan jeg får det til at virke må du gerne vende tilbage.

Det lyder ærgeligt med dine problemer - dem har jeg desværre ikke et bud på hvordan du får løst.

Kasper 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P