HomeDisk og Mac OS X Lion

Er der nogen der har fået Homedisken frem i Finder, på Mac OSX Lion? kan ikke lige få den til det!

13 Kommentarer

Jeg har samme problem.... Homedisk dukker ikke op i finderen....

Nogen der har fundet en løsning?

Jeg kan tilføje at Homedisken dukker op i iTunes

Samme problem her... SMB virker... Hvis i trykker på "go" og Connect to server.. og skriver ip'en på jeres homedisk så virker det.

Men det er åbenbart fordi apple har fjernet en gamle netværks protekol i det lion, så vi mangler bare TDC opdater deres homedisk.

Problemet synes at have løst sig, gjorde bare som man gjorde første gang man forbinder til disken. Dog var det først efter en opdatering der kom i forgårs.. 

Det forstår jeg ikke helt... Kan stadig ikke se min i finderen.... Hvilke opdatering er det???

Har du logget ind i homedisken, og forbundet til den i derefter? 

Jamen, der er oppe i æble menuen softwareopdatering, der var der to opdateringer dagen efter jeg havde installeret Lion. Jeg havde selv problemer med Java og det hjalp også med de to opdateringer! 

Jep har logget ind. og har opdateret. Stadig intet i finderen... 

Den er heller ikke at finde i min finder. 

Jeg har sendt følgende jeg fandt på nettet til TDC:

"It's not just my
NAS that has this problem; products from Western
Digital, LaCie and many other providers simply
don't work or need a firmware update. Some
vendors, like Synology and Western Digital, say
a fix is in the works, but others are silent so
far. So what is causing the NAS issues? Apple
has changed the way file services work in Lion,
and the result is the inability to communicate
with many network storage devices. Lion requires
netatalk 2.2 which isn't on most of these
devices. This is particularly bad if you are
using these devices with Time Machine."
Jep det er det samme jeg også har fundet ud af... Har nemlig næsten samme problem med en nas vi har på arbejdet men den kan jeg slet ikke komme ind på... Så må vi bare håbe TDC opper sig og kommer med en opdatering.

Kan slet ikke forstå i ikke kan få det til at fungere, hvis i gør som da i fik disken oprindeligt. Logger ind, går i indstillinger får adgangskoden, som faktisk i mit tilfælde var det samme som før. Genstarter maskinen og vupti så var den der. Er der ingen af jer der også har lagt mærke til at den er at se i iTunes?

Det er gjort... Men problemet ikke at jeg ikke kan komme ind men at den ikke dykke op i min finder... Jeg kan sagtens komme ind på den hvis jeg trykke på "go" og connet to server. og skriver smb:// kan jeg sagtens komme ind.... Og den er her med forubundet indtil man disconnecter eller genstarter... Men man kan ikke se den i finderen før man har connected... 

Men kan også sagtens lave et logind emne men da jeg også bruger min mac mange andre steder er det irritende at blive prompted fordi der ikke er forbindelse...

Har en powermac g4 17" med leopard --> ser homedisk i finder

Har en hvid macbook med snowleopard --> ser homedisk i finder

Har en macbook pro med lion --> kan ikke se homedisk efter update fra snow til lion

Google siger at diverse eksterne enheder skal opdateres. Kan nu heller ikke se min qnap nas.

Har ikke problemer via webbrowsere....

Jan

Men når du bruger smb vises IP adressen i sidebaren. Tidligere stod der homedisk. Er der nogen der har en løsning/metode til at rename ip adressen ???

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)