Homedisk og mac.... godt nok en ommer

Hey folk ... 

jeg kan ikke forstå det .. jeg sider og kigger efter en harddisk til min mac til en Time machine 

og tænke ok jeg ringer til tdc. og tale med en guy, hvor vi tale om , hvad og hvad og best for mig

også siger han om homedisk og jeg siger til ham ,. kan jeg bruge Time machine??

ja det er sikker på at du kan... NiCE! nå så bare bestil en til mig 

også venter jeg på den i laaaang tid fordi den er i reast order ......

så kommer jeg hjem og installer den som jeg skal .. også tænke ok , så vil jeg lave en TM også kan jeg ikke finde den .. på min TM APP ... 

der efter google jeg og tale med kunderservice .. og nu for jeg at vide, at den ikke kan lade sig gøre..

DET er godt nok en ommer 

men 1 siger at man kan laver sit servernavn om så skulle den kunde bruges til TM

men sys ikke jeg kan finde hvor jeg kan lave det om inde under severnavn på homedisk ins .. 

men sys ikke jeg kan lave det om ... 

så skal der ikke et eller andet . så kan jeg lige så godt tag og sende denne homedisk tilbage til TDC..

mvh jesper

5 Kommentarer

Hej Jesper.

Tak for dit indlæg.

Det er selvfølgelig beklageligt hvis du har fået en forkert information, angående TDC Homedisk på en TimeMachine fra Appel.

Det er ikke muligt at bruge TimeMachine sammen med Homedisken fra TDC.

Det er i TimeMachine fra Appel der er denne begrænsning, så det er ikke TDC der har løsningen på det.

Om der kommer en løsning kan jeg ikke svare på i øjeblikket, men kan kun råde dig til at holde øje med Forum omkring en løsning til dette.

Dette er også nævnt i anden tråd at de 2 produkter ikke virker sammen.

Se også /t5/Bredb%C3%A5nd/TDC-Homedisk-Mac-og-PC/td-p/3958

Håber dette er svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at besvare dette indlæg.

Med Venlig Hilsen

Renè

Nej René,

Apple er lige et nummer større end TDC og Time Machine er ældre end Homedisk, ergo er det TDC, der må sørge for at de kan arbejde sammen.

Der er ti slags mennesker i verden, dem der forstår det binære talsystem og dem der ikke gør

Ja der røg der da lige den eneste grund til at købe dette åndsvage produkt. Til alle mac brugere vil jeg anbefale jer at købe en timecapsule istedet. 1 den larmer ikke. (homeboxen lyder jo som en windows pc fra 95) 2 DET VIRKER!

Hej René,

Jeg sidder her og sætter Homedisk op for min mor, og hun har også fået helt forkerte oplysninger om hvad man kan med Homedisk til Mac.

Hun har bl.a. fået at vide at hun kunne lave backup af sin Mac, men dette virker ikke for en Mac-bruger(som Jesper også siger). Ikke engang web-interfacet er Mac kompatibelt men kræver f.eks. Windows Media Player for at kunne afspille MP3.

Det eneste man kan som Mac-bruger er at sætte det op som NAS drev med cloud-backup, hvor man altså selv manuelt skal kopiere filer over, og den funktionalitet kan man enten få væsentlig billigere via f.eks. en Synology og en Amazon S3 backup, eller vente lidt og så få via iCloud gratis.

Hvis jeg var Jer ville jeg derfor tage en snak med salg, så Jeres Mac-kunder får bedre vejledning. Som minimum får I utilfredse kunder og worst-case en masse dårlig PR hvis pressen fanger den, og det kan jeg ikke forestille mig I er interesserede i.

VH

Anders

P.S. Jeg er selv IT manager i et større dansk firma, så jeg kan genkende en PR risiko når jeg ser den ;-)

Hej,
Jeg beklager naturligvis meget, hvis du har fået forkerte oplysninger af TDC mht TDC Homedisk og TimeMachine. TDC homedisk er opbygget på den måde at der ligger 4 fastdefinerede mapper i roden af drevet. Det er defineret direkte i firmwaren på Homedisken, at disse SKAL være der. Det er desværre ikke muligt at definere Homedisken som et drev, der kan bruges til TimeMachine backup.
Fordelen ved Homedisk frem for en TimeCapsule er, at Homedisken foretager en onlinebackup på TDC's servere. Det betyder, at i tilfælde af brand/hærværk/tyveri osv. vil dine data stadig være sikret.
Der er flere måder hvorpå du kan foretage en backup af dine data med Homedisk. Den umiddelbart bedste mulighed er at bruge det program der hedder Chronosync. Dette program kan indstilles til at tage en automatisk backup af dine data på et eller flere faste tidspunkter ugentligt. Personligt har jeg selv gode erfaringer med dette program og vil umiddelbart anbefale dig at bruge dette.
Du skal være opmærksom på at Homedisk ikke tager backup af enkeltfiler der er større end 2GB, så du skal lige være opmærksom på ikke at zippe f.eks. alle dine billeder og derved skabe filer større end 2GB.

Mvh Jacob Petersen

TDC Hotline, Mac support

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)